Array hjælp!
Fra : Thomas Brejner

Dato : 15-02-04 11:04

Hej jeg har lidt problemer med noget med et array. Jeg har en mappe med
billeder og jeg har en fil der lister dem alle og dertil skal alle
billednavne i et array. Jeg har følgende indtil videre men der ligger den
kun det første billednavn i arrayet. Hvad kan fejlen være? :)

<%
Set objFS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFS.GetFolder(Server.MapPath(ImageDir))
Set objFiles = objFolder.Files

For each Image In objFiles
billedar = billedar & "," & Image.Name
Next
%>

Det er det der er lavet indtil videre og jeg har prøvet at udskrive arrayet
men uden held :(

Mvh Thomas

Fra : Jens E

Dato : 15-02-04 11:24

Thomas Brejner wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> billednavne i et array. Jeg har følgende indtil videre men der ligger den
> kun det første billednavn i arrayet. Hvad kan fejlen være? :)

&gt; Set objFS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
&gt; Set objFolder = objFS.GetFolder(Server.MapPath(ImageDir))
&gt; Set objFiles = objFolder.Files
&gt;
&gt; For each Image In objFiles
&gt; billedar = billedar & "," & Image.Name
&gt; Next
&gt; %>

> Det er det der er lavet indtil videre og jeg har prøvet at udskrive arrayet
> men uden held :(
>
> Mvh Thomas

Et skud fra hoften

I=Image

For I=I to I In objFiles
billedar = billedar & "," & Image.Name
Next I

mvh Jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens E

Dato : 15-02-04 11:29

Glemte at sige se "Lektion 8: Arrays" ovre i tutorials

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-02-04 11:24

Thomas Brejner skrev:

> For each Image In objFiles
> billedar = billedar & "," & Image.Name
> Next

Her laver du ikke et array - men blot en kommasepareret streng.
Prøv i stedet med:

Dim strBilleder
strBilleder = ""

For Each Image in objFiles
   strBilleder = Image.Name & "," & strBilleder
Next

Dim arBilleder
arBilleder = Split(strBilleder, ",")
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Brejner

Dato : 15-02-04 12:46

> Her laver du ikke et array - men blot en kommasepareret streng.
Okay så fik jeg det med :)
> Prøv i stedet med:
>
> Dim strBilleder
> strBilleder = ""
>
> For Each Image in objFiles
> strBilleder = Image.Name & "," & strBilleder
> Next
>
> Dim arBilleder
> arBilleder = Split(strBilleder, ",")
Det er hermed prøvet og nu virker det så tusind tak for det. Lige hvad jeg
manglede.

Mvh Thomas