ny tekst onMouseOver
Fra : Diana Juncher

Dato : 15-02-04 10:32

Hej!
Jeg har tænkt mig at lave en side med en lang række links til
venstre for et tekstfelt. Jeg vil gerne have tekstfeltet til at
ændre sig når musen køres ned over de forskellige links. Samtlige
tekster til tekstfeltet skal helst hentes, når hele siden bliver
loaded, så jeg undnår en evt. forsinkelse. Har læst lidt om
java-script, og har nu lært, hvordan man kan lave sådan et
onMouseOver-skift med billeder. Kan det også lade sig gøre med
tekst? Eller bliver jeg nødt til at lave teksten som et billede.
Har også overvejet i stedet at lave to frames, men så skal den jo
hente teksten hver gang et link aktiveres.

mvh. Diana

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian

Dato : 15-02-04 15:33

Ved at bruge følgende script kan du ændre i et forms felter.

<form name="!DIT NAVN!" Action="!Din Action!" Method="!Din method!">

'!Din erstatningstekst!';">!Din tekst!</a>

<input type="!Din Felt type!" name="!Dit felt!" Value="!Din standart
tekst!">

</form>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-02-04 17:12

"Diana Juncher" <diana_juncher@hotmail.com> skrev

> [...]
> Har også overvejet i stedet at lave to frames, men så skal den jo
> hente teksten hver gang et link aktiveres.

Det, du efterlyser, er principielt demonstreret her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/diastxt.asp

Koden er forklaret på siden.
Alt, hvad du behøver at ændre, er at fjerne de linjer, der 'tænder'
billederne - altså sådan at kun de enkelte tekster bliver tændt ved
onMouseOver og slukket igen ved onMouseOut.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin