Trailervanskeligheder
Fra : www.stald-bennet.dk

Dato : 15-02-04 09:40

Hej gruppe

Er der nogen der kan hjælpe mig med et lille spørgsmål.

Vi har en skøn hest, god og lærnem, han har ingen unoder,
lige på nær når han skal ud og køre trailer. Problemet er at
han bliver meget urolig når vi kører, sjovt nok er der ikke noget
når vi holder stille, så er han glad nok for sin trailer, men når
vi har kørt 10 - 15 min bliver han urolig, banker i gulvet, kaster
sit hoved fra side til side og til tider sparker han bag ud. Det har
været så slemt at han små stejler i traileren, ikke så han banker op
i taget, bare så han kan banke begge ben ned i bunden. Det er ret
kedeligt, for han er ikke til at køre langt med, og det er jo ikke godt
når vi skal til stævner. Er der nogen der har en løsning til et sådan
problem.

Claus B. Larsen
www.bailando.dk

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 16-02-04 09:20

www.stald-bennet.dk wrote:
> [...]
> kedeligt, for han er ikke til at køre langt med, og det er jo ikke godt
> når vi skal til stævner. Er der nogen der har en løsning til et sådan

Måske er det ubehageligt for ham at stå i traileren under kørsel. Er den
ordentligt afjedret? Har den støddæmpere?

I kan evt. prøve at stå inde i traileren under kørsel - kortvarigt på
grusvej fx. giver et godt indtryk af hestens komfort.

Hvis hesten har plads til at stejle er den nok bundet for løst (hvis den
er bundet). Det kan være et problem, hvis hesten f.eks. har plads nok
til at kunne kravle over forbommen. Det er lidt af en udfordring at få
en hest ud der ligger på ryggen foran bommen :)

Måske generer det hesten at blive bevæget uden at kunne se noget (jeg
kender jo ikke traileren). En slags køresyge?

Måske kan han bare ikke lide at køre i trailer. Lidt hø/halm kunne evt.
få ham til at tænke på noget andet. (Men der er så lige problemet med
opbinding igen - derfor bruger mange f.eks. hønet).

-dennis

Fra : www.stald-bennet.dk

Dato : 16-02-04 09:20

Hej Dennis

Tak for dit svar

Han har hønet og er bundet så han kan spise af dette, så han har ikke de
helt store muligheder for at stejle, han kan dog løfte sig nok til at kunne
banke begge forben ned i bunden. Han kan sagtens se ud, da traileren har
vinduer
i begge sider foran.

Jeg har selv overvejet det med køresyge, men hvad gør man ved det?

Claus Larsen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 16-02-04 09:59

www.stald-bennet.dk wrote:
> Jeg har selv overvejet det med køresyge, men hvad gør man ved det?

Hmm. Jeg tror ikke rigtigt der er så meget at gøre ved det -
søsygetabletter? :)

Men det kunne jo også være ubehageligt at stå i traileren. Selv på gode
veje bumper man noget rundt i sådan en trailer - de er langt fra ligeså
godt afjedret som biler...

-dennis

Fra : www.stald-bennet.dk

Dato : 16-02-04 10:04

Den bliver svær, jeg må nok købe mig en anden trailer

Tak for hjælpen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 16-02-04 10:20

www.stald-bennet.dk wrote:

> Den bliver svær, jeg må nok købe mig en anden trailer

Ja, eller forbedre afjedringen i den I har. Hvis den trænger til det.

Vi har støddæmpere på vores, og de koster vist ikke mere end 1000 kr
plus evt. montering.

-dennis

Fra : www.stald-bennet.dk

Dato : 16-02-04 10:17

Traileren er rimelig ny, så den burde ikke fejle noget

Fra : Anet

Dato : 16-02-04 10:36

Har i prøvet at køre bare en lille tur hver eneste dag på bare 10 minutter?
så det bliver en hverdagsting. Dette ville måske vænne ham til det og han
ville hurtigt komme ud igen.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : www.stald-bennet.dk

Dato : 16-02-04 10:37

Hej Anet

Han kører trailer hver dag, i ca 20 min hver vej.
Men han er stadig lige "dum", nogle gange mere end
andre.

Claus Larsen

Fra : Mette

Dato : 16-02-04 11:24

Hej

Hvordan reagerer I, når han laver sine numre? Hvis I stopper, sænker farten
eller andet, får han jo en belønning for det. Man kunne måske endda bruge
det som en belønning, når han står pænt, at sænke farten eller stoppe lidt.

Mvh
Mette

Fra : www.stald-bennet.dk

Dato : 16-02-04 11:30

Jeg har være lige modsat, jeg har prøvet at bremse og slingre for at bryde
hans ballance, men det hjælper ikke.

Jeg prøver lige pt. at finde Shane's telefon nummer, for at
høre om det er et problem han kan hjælpe med.

Claus Larsen

Fra : Anet

Dato : 16-02-04 12:08

"www.stald-bennet.dk" <info@stald-bennet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har være lige modsat, jeg har prøvet at bremse og slingre for at bryde
> hans ballance, men det hjælper ikke.
>
> Jeg prøver lige pt. at finde Shane's telefon nummer, for at
> høre om det er et problem han kan hjælpe med.

(klip)

Jeg har selv brugt Shane med stor succes til min tidligere hest. Hans nr. er
22129708

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : www.stald-bennet.dk

Dato : 16-02-04 12:28

Tak for det, jeg ringer med det samme

Claus

Fra : skingur

Dato : 16-02-04 23:57

"www.stald-bennet.dk" skrev d. 16-02-04 10:37 dette indlæg :
> Hej Anet
>
> Han kører trailer hver dag, i ca 20 min hver vej.
> Men han er stadig lige "dum", nogle gange mere end
> andre.
>
> Claus Larsen

Skal han noget han virkelig kan lide, efter han har kørt i trailer?

Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : www.stald-bennet.dk

Dato : 17-02-04 10:11

Han skal ud og træne sin dressur, det er dog mest på tilbagevejen, på de
korte ture, at han ter sig, og da skal
han jo bare hjem.

Claus

Fra : Anet

Dato : 17-02-04 12:14

> Han skal ud og træne sin dressur, det er dog mest på tilbagevejen, på de
> korte ture, at han ter sig, og da skal
> han jo bare hjem.

(klip)

Måske er det netop det at han ved at han skal hjem til de andre heste eller
at nu skal han hjem i en huldens fart og have mad.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : www.stald-bennet.dk

Dato : 17-02-04 22:35

Hej

Jeg har snakket med Shane og han kommer forbi og hjælper med problemet, han
mener at det er frækhed,
så han skal opdrages lidt. Det er jeg lidt spændt på,
for hvis det hjælper, kan vi komme over hele kongeriget
og deltage i stævner, det bliver sjovt.

Fra : Anet

Dato : 18-02-04 00:31

> [...]
> mener at det er frækhed,
> så han skal opdrages lidt. Det er jeg lidt spændt på,
> for hvis det hjælper, kan vi komme over hele kongeriget

Jeg er jo selv en stor fortaler for Shane. Jeg syntes at han er meget meget
dygtig og giver sig god tid til at forklare helt ned skåret ud i pap hvis
man ønsker det. De penge jeg brugte på at have min hest hos Shane var de
bedste penge jeg har brugt på en hest til dato. Fra at hesten var
kropumulig, fræk og voldsom blev den i løbet af 3 måneder en skøn ridehest
som elskede sin ejer og som fulgte mig hælene og vrinskede efter mig og kom
galoperende op over folden for at få et klap.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 18-02-04 08:56

Anet wrote:
> [...]
> man ønsker det. De penge jeg brugte på at have min hest hos Shane var de
> bedste penge jeg har brugt på en hest til dato.

Apropos: Hvad prisleje ligger den slags ekspert-bistand i?

-dennis

Fra : www.stald-bennet.dk

Dato : 18-02-04 09:05

Hej gruppe

Jeg ved ikke helt med prisen, det kom an på kørsel m.m.
men jeg regner med at det kommer til at koste os en tusse
eller under. Men det er også penge der er givet godt ud,
hvis resultatet er at vi kan komme ud til stævner igen, samt
at vi ikke får ødelagt traileren.

Jeg giver en tilbage melding når han har været hos mig, så
kan der måske komme noget andre kan bruge.

Claus

Ps. hvis i vil læse om hesten så klik ind på www.bailando.dk

Fra : Anet

Dato : 18-02-04 14:02

> [...]
De penge jeg brugte på at have min hest hos Shane var de

> Apropos: Hvad prisleje ligger den slags ekspert-bistand i?

(klip)

Jeg gav vist 500 kroner pr. time men Shane er bestemt ikke grov og tager
hellere for lidt tid end for meget.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : www.stald-bennet.dk

Dato : 18-02-04 13:56

Jeg tror at prisen er 600,- plus kørsel, og så alt efter hvor lang tid det
tager, men jeg tror nu også at han er meget
rimelig med prisen.

Glæder mit til at se hvad der sker

Fra : Anet

Dato : 18-02-04 00:55

> [...]
> mener at det er frækhed,
> så han skal opdrages lidt. Det er jeg lidt spændt på,
> for hvis det hjælper, kan vi komme over hele kongeriget

Meld tilbage her i gruppen når du har fået Shane til at kigge på Jeres
trailerproblem. Det bliver lidt spændende at høre hvad Shane siger og om det
hjælper Jer.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : www.stald-bennet.dk

Dato : 25-02-04 22:39

Desværre har Shane aflyst vores aftale, han har brækket et par ribben, så
han holder lige lidt fri. Jeg giver nærmer oplysninger om hvad der kommer ud
af besøget når han har været her.

Claus Larsen

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 16-02-04 12:13

> Hmm. Jeg tror ikke rigtigt der er så meget at gøre ved det -
> søsygetabletter? :)

Nu ved jeg ikke om heste kan tåle det, men ingefær (evt. i tabletform)
skulle hjælpe mod søsyge/køresyge.

Mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : www.stald-bennet.dk

Dato : 16-02-04 12:27

Det kunne da godt være, det må jeg undersøge

Claus