Error af INI file
Fra : MonieJacobsen

Dato : 15-02-04 09:18

Jeg har et problem her.
Når der Compiled er der ingen fejl.

Men når kodeeksemplet nedenfor køres fremkommer der en fejlmeddelse:

Se www.sunwind.dk/ErrorafINIfile.jpg

Men syndtes ikke denne meddelse fortæller hvor henne fejlen er.
Derfor håber du vil hjælpe mig.

Ret venligst i koderne, det syndtes jeg giver det bedst resultat.

Det væsentelig i koderne:

public
{ Public declarations }
end;

var
fmFontOpsestning: TfmFontOpsestning;
FontName : string;
FontSize : Integer;
FontColor : string;
Bibliotek, Kl, Dato : string;
MyINI: TINIFile; // TINIFile objektet
PathToINIFile: String;

implementation
{$R *.dfm}

procedure TfmFontOpsestning.Button1Click(Sender: TObject);
begin
Close;
end;

procedure TfmFontOpsestning.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Edit1.Clear;
Edit2.Clear;
Edit4.Clear;

PathToINIFile :=
IncludeTrailingBackslash(ExtractFilePath(ParamStr(0)))+'Settings.ini';
MyINI := TINIFile.Create(PathToINIFile);

If Not FileExists(MyINI.FileName) Then
Begin
MessageDlg( 'Kan ikke finde opsætningsfilen: ' + #13#10 +
UpperCase( MyINI.FileName ) + #13#10
+'Oprette nu:'+ #13#10
+UpperCase(MyINI.FileName ),
mtError, [mbOk], 0 );
//IniFileError := True;
end;

MyINI.WriteString('Sektionen', 'Bibliotek', MyINI.FileName);

{Ved opstart af programmet hentes følgende:}

{FontName, FontSize, FontStyle og FontColor}
Edit1.Text := MyINI.ReadString('Sektionen', 'FontName', 'Ikke fundet');
Edit1.Font.Name:= Edit1.Text;

{Font Size}
Edit2.Text:= IntToStr(MyINI.ReadInteger('Sektionen', 'FontSize', 10));
Edit2.Font.Size:= Strtoint(Edit2.Text);

{Font Color}
Edit4.Text := MyINI.ReadString('Sektionen', 'FontColor', 'Ikke fundet');
Edit4.Font.Color:= StringToColor(Edit4.Text);

{Læser fra ini'en. 'Ikke fundet' kommer kun hvis der ikke er nogen værdi
i undernøglen}
Label4.Caption := 'Af: '+ MyINI.ReadString('Sektionen', 'Bibliotek',
'Værdi mangler');

Label5.Caption:= 'Sidst opdateret den: ' + MyINI.ReadString('Sektionen',
'Dato','');
Label6.Caption:= 'Kl: ' + MyINI.ReadString('Sektionen', 'Kl','');

MyINI.Free;
end;

procedure TfmFontOpsestning.btnFontDialogClick(Sender: TObject);
begin
FontDialog1.Execute;
FontName := FontDialog1.Font.Name;
FontSize := FontDialog1.Font.Size;
FontColor := ColorToString(FontDialog1.Font.Color);

MyINI := TINIFile.Create(PathToINIFile);

{Font Name}
MyINI.WriteString('Sektionen', 'FontName', FontName);
Edit1.Text := MyINI.ReadString('Sektionen', 'FontName', 'Ikke fundet');
Edit1.Font.Name:= Edit1.Text;

{Font Size}
MyINI.WriteInteger('Sektionen', 'FontSize', FontSize);
Edit2.Text:= IntToStr(MyINI.ReadInteger('Sektionen', 'FontSize', 10));
Edit2.Font.Size:= Strtoint(Edit2.Text);

{Font Color}
MyINI.WriteString('Sektionen', 'FontColor', FontColor );
Edit4.Text := MyINI.ReadString('Sektionen', 'FontColor', 'Ikke fundet');
Edit4.Font.Color:= StringToColor(Edit4.Text);

MyINI.WriteBool('Sektionen', 'Bibliotek', True);
MyINI.WriteString('Sektionen','Bibliotek',MyINI.FileName);
MyINI.WriteDate('Sektionen', 'Dato', Date);
MyINI.WriteTime('Sektionen', 'Kl', time);

MyINI.Free;
end;

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 09:37

"MonieJacobsen" <MonieJacobsen.news@kandu.dk> wrote in message

Dette vil gå galt. Hvis Edit4.Text = 'Ikke fundet', så fejler funktionen
StringToColor. Du er nødt til at vælge "clBlack" i stedet eller håndtere
det på en helt anden måde.

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 15-02-04 11:33

Tak Uffe Kousgaard
Jeg vil lige rette i programmet.
Håber jeg må vende tilbage!

Med venlig hilsen
Monie Jacoben

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 15-02-04 18:18

"Monie Jacobsen" <post@sunwind.dk> wrote in message
> Tak Uffe Kousgaard
> Jeg vil lige rette i programmet.
> Håber jeg må vende tilbage!
>
> Med venlig hilsen
> Monie Jacoben

Hej Monie

Kender du til debug i programmet - indsætte breakpoints osv.

Hvis ikke, tror jeg du skal sætte dig lidt ind i det, det kunne hjælpe dig
en del i din fejlfinding.

--
Ulrik Vadstrup
Send gratis SMS med din PC

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 16-02-04 18:27

Hej Ulrik Vadstrup

Har inge rutine i at bruge debug. Ide jeg er meget dårlig til Engelish.
Mvh
Mj

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 20:59

> Hej Ulrik Vadstrup
>
> Har inge rutine i at bruge debug. Ide jeg er meget dårlig til Engelish.

At kunne debugge er en af de mest centrale ting i programmering. Som et
minimum bør du lære F5 og F7/F8 i Delphi.

Der findes også danske delphi vejledninger. Prøv f.eks. her:
http://www.danish-shareware.dk/delphi/dkdelphi.html

hilsen
Uffe

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 18-02-04 08:49

Tak Uffe
Dette vil jeg se nærmer på

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : Calle.

Dato : 16-02-04 22:29

> --
> Ulrik Vadstrup
> Send gratis SMS med din PC
> http://www.blackend.dk - se under download nederst.

Kan det program så ikke kun sende til Telia mobiler?

--
Calle

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 17-02-04 22:35

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message

> Kan det program så ikke kun sende til Telia mobiler?
>

> --
> Calle

Nej - den gater videre til alle danske mobil selskaber

Fra : Calle.

Dato : 17-02-04 23:11

Ulrik Vadstrup wrote:
> "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message

> Nej - den gater videre til alle danske mobil selskaber

hvordan sender du til en TDC mobil telefon???
jeg mangler nemlig funktionen i et lille program jeg roder med,
så jeg får en SMS når det ringer på døren.

--
Calle

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 18-02-04 13:13

Du skriver bare mobilnummeret til den gateway.

Fra : Calle.

Dato : 18-02-04 17:24

Ulrik Vadstrup wrote:
> Du skriver bare mobilnummeret til den gateway.

hvad hedder den gateway?

--
Calle

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 18-02-04 22:14

> hvad hedder den gateway?
>
> --
> Calle

tsk tsk - hvis du havde hentet programmet stod det jo der )

[PHONE]@gsm1800.telia.dk

Ulrik

Fra : Calle.

Dato : 18-02-04 23:49

Ulrik Vadstrup wrote:
> tsk tsk - hvis du havde hentet programmet stod det jo der )
> [PHONE]@gsm1800.telia.dk

Så simpelt er det desværre ikke, det virker ikke til f.eks TDC mobiler.
Heller ikke hvis jeg prøver at maile til dem fra alm. mail.

--
Calle

Fra : Calle.

Dato : 19-02-04 00:29

Calle. wrote:

> Så simpelt er det desværre ikke, det virker ikke til f.eks TDC
> mobiler. Heller ikke hvis jeg prøver at maile til dem fra alm. mail.

Har lige prøvet til en Telia mobil, da virker det heller ikke engang mere.

--
Calle

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 19-02-04 18:41

> Har lige prøvet til en Telia mobil, da virker det heller ikke engang mere.
>
> --
> Calle

Har lige SMS'et til min egen mobil, som er en TDC.

Det viker da fint......

20202020@gsm1800.telia.dk

Fra : Calle.

Dato : 20-02-04 16:30

Ulrik Vadstrup wrote:
> "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message

> Har lige SMS'et til min egen mobil, som er en TDC.
>
> Det viker da fint......
>
> 20202020@gsm1800.telia.dk

Ja jeg har også lige fået alle dem jeg har forsøgt med de sidste 14 dage, så
det må have været nedbrudt.

--
Calle