Tandskift
Fra : Ann Nielsen

Dato : 15-02-04 02:26

Hejsa.

Jeg har en dejlig hvalp på 17 uger. Og jeg har siden at vi har fået ham,
fået at vide at han bider meget fordi at tænderne kløer. Jeg har derfor købt
en masse ting til ham for at lette kløen. Men hvornår begynder han at skifte
tænderne? Det er en lille powder puff race, der bliver omkring 3-5 kilo
stor.

Hilsen

Gizmo & Ann

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 11:30

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skifte
> tænderne? Det er en lille powder puff race, der bliver omkring 3-5 kilo

Måske er han så småt begyndt, at skifte tænder ellers begynder han snart.
Hunden er ca. 4-6 mdr. når den begynder, at skifte tænder- uanset hvad race
man har.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 15-02-04 15:55

Hejsa Ann
hihi så mødes vi osse her

Jamen det begynder han med her om en måneds tid frem til han er 6-7 mdr. Han
gør det nu mindst lige så meget fordi han er legesyg og fyldt med herlig
byttedrift, skæg og ballade.

Mvh. Brian

Fra : Ann Nielsen

Dato : 15-02-04 21:08

Jamen hejsa Brian ;)

Ja hundemennesker møder man snart alle vegne ;)
Mht. bideriet, så er jeg bare lidt bange for at han måske vil blive ved med
det..... Jeg ønsker en dejlig hund der ikke farer i hovedet på folk og bider
i dem (selvom at han ikke er så stor). Det gør han selvfølgelig ikke i dag,
men syntes at de fleste er sjove at fare hen til. Herligt nok! Dog ikke
børn, for de har en tendens til at komme voldsomt hen imod ham. Dog kastes
halen bare tilbage imellem benene, han bider ikke der!

Mvh.

Ann

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-02-04 17:52

Hej Ann
> Jamen hejsa Brian ;)
>
> Ja hundemennesker møder man snart alle vegne ;)

Ja, hvor godtfolk er kommer godtfolk til.

> [...]
> børn, for de har en tendens til at komme voldsomt hen imod ham. Dog kastes
> halen bare tilbage imellem benene, han bider ikke der!

Ja nu oplever jeg ham jo efter dine beskrivelser som en lidt nervøs hund og
det er jo ofte dem, som bidder. Men hvis du har ham i snor og får kontakt
til ham og ellers ta'r den lidt med ro mon så ikke han bliver voksen. Man
skal se din hunds adfærd før man kan vurderer helt hvad der er galt, men
hvis det ta'r til skal han selvfølgelig have lært at opføre sig pænt og her
ville jeg nok bruge vand. En stråle lige ned i hovedet, når han flyver op.
Selv i en lille hund kan der jo bo en stor ulv.

Men husk de 3 T-er. Ting Ta'r Tid og det vigtigste i denne her fase er, at
han får fuld tillid til dig som den man kommer til, når det brænder lidt på.
Du skal være den gode ven og kammerat og naturligvis også leder. Altså skal
der mest bare leges med ham og skabes kontakt i den alder han har nu. Hvis
han bidder i folk så bed dem stå stille og ignorerer ham til han falder til
ro og først når han er rolig kan de hilse på ham. Så finder han ud af, at
folk ikke har lyst til kontakt med ham og vil ret hurtigt holde op med det
pjat. De kan evt. også vende ryggen til ham og du roser ham lige så snart
han er faldet til ro igen. Men husk nu de 3 t-er.

Mvh. Brian

Mvh. Brian

Fra : Ann Nielsen

Dato : 16-02-04 23:42

Hej Brian.

Han bider heldigvis ikke altid, mest når han er i "bølle"humør. Når man
kommer hjem skal der mega nusses og krammes og kysses osv. Og vi kan ligge
og hygge, men så pludselig farer han op og så skal der leges og så skal der
bides i alt omkring én. Det er det jeg gerne vil have ned på et lidt mere
roligt niveau. Jeg ved godt at han er hvalp og det er hvalpestreger, men
ønsker at dæmpe bideriet. Når vi går tur har vi godt kontakt, og bare jeg
siger hans navn kommer han glad. Det er dejligt. Hvis han gør noget forkert
når vi er ude og jeg så siger nej, holder han op. Men når der skal leges, så
er han døv. Jeg håber bare at det kun er bøllen der går op i ham ;)

Ann

E-mail: annn@adslhome.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 18-02-04 00:36

Hejsa Ann
Jeg tror jeg skifter navn til flemming.

Det' let.

Du skal ignorerer ham totalt, når han vil bide. Vende hovedet den anden vej
og sidde helt stille. Ikke noget med nej og skel ud bare være is kold og
nægte ham kontakt. Så skal du bare se efter et par dage.
Der er koldt på toppen ved du nok man siger og en hund især i hans alder
behøver en masse accept, så hvis man bare fryser ham ud finder han ud af, at
folk ikke kan lide ham, når han bidder og så holder det op. Man kalder det
bidehæmning. rart at noget kan fungere uden skelud.

Mvh. Brian