802.11b brugbarhed i betongbyggeri
Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-02-04 23:58

Hvor langt kan man forvente at 802.11b kan nå i betongbyggeri?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Mads Bahrt

Dato : 15-02-04 05:22

Ivar Madsen wrote:
> Hvor langt kan man forvente at 802.11b kan nå i betongbyggeri?

Forbavsende kort - ofte kun en enkelt eller 2 vægge.

MVH
Mads

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-02-04 13:11

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> wrote in message
> Hvor langt kan man forvente at 802.11b kan nå i betongbyggeri?

Ikke meget mere end tilstødende lejligheder.

Med et accesspoint i een lejlighed. Kan man typist dække overboen, underboen
og naboerne. måske også genboen, typist omkring 20meter eller noget i den
retning.

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 16-02-04 09:39

Skrug en extern antenne op ude på gangen så kan den række noget længere..:)

--
Alle flammer er født med lige ret og lige værdighed.
Enhver flamme vidrefører erindringen om at overleve, vidrefører og

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-04 22:45

On Mon, 16 Feb 2004 09:39:13 +0100, "Jabbe\(4k\)"
<jabbeSLET@gDETTEet2net.dk> wrote:

> Skrug en extern antenne op ude på gangen så kan den række noget længere..:)

Man skal lige huske, at der kan være en hel del tab i kablet,
afhængig af dets kvalitet og længden (selvfølgelig).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Mads Bahrt

Dato : 17-02-04 00:29

Asbjorn Hojmark wrote:

> Man skal lige huske, at der kan være en hel del tab i kablet,
> afhængig af dets kvalitet og længden (selvfølgelig).
>
> -A
Af samme grund er det ofte en bedre løsning at skrue selve access
pointet op ude på gangen - man behøver nemlig ikke tænke på signaltab i
netværkskablet. Netværkskabel er i øvrigt en del billigere end antennekabel.

MVH
Mads