USB 2.0 eller 1.0???
Fra : Silver

Dato : 14-02-04 23:10

Jeg erhvervede mig et USB host link for et par dage siden for at kunne
overføre filer mellem min stationære og bærbare.

Min stationære er en AMD 2.4+, med et KT4V motherboard.

Min bærbare er en Fujitsu Siemens 1.3 ghz.

Nu er det så sådan at når jeg overfører filer tager det ret lang tid, f.eks
min overførsel af et venner afsnit på 225 mb tog lidt over 5 minutter, det
er da meningen at det skulle gå LIDT hurtigere ikke?.

Jeg er så kommet i tvivl om min bærbare kører med USB 2.0 men manualen
fortæller ikke rigtig noget om det.

Jeg har 2 USB indstik på min bærbare og 2 PCMCIA indstiksporte, kan jeg
opgradere til et USB 2.0 via PCMCIA indstik? og derved få hurtigere
hastighed, eller er det umuligt?.

Hvis det er umuligt hvordan kan jeg så få hurtigere overførselshastighed?,
skulle jeg have investeret i en netværksforbindelse istedet for?.

Mvh
Silver

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-02-04 23:45

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg erhvervede mig et USB host link for et par dage siden for at kunne
> overføre filer mellem min stationære og bærbare.

Okay

> [...]
> min overførsel af et venner afsnit på 225 mb tog lidt over 5 minutter, det
> er da meningen at det skulle gå LIDT hurtigere ikke?.

225/300= 0,75MB/s

> Jeg er så kommet i tvivl om min bærbare kører med USB 2.0 men manualen
> fortæller ikke rigtig noget om det.

Du skal nok regne med det er i hvertfald 1.1 i bærbar´en

> Jeg har 2 USB indstik på min bærbare og 2 PCMCIA indstiksporte, kan jeg
> opgradere til et USB 2.0 via PCMCIA indstik? og derved få hurtigere
> hastighed, eller er det umuligt?.

Det kan man godt

> Hvis det er umuligt hvordan kan jeg så få hurtigere overførselshastighed?,
> skulle jeg have investeret i en netværksforbindelse istedet for?.

Ja det ville jo være det man gjorde normalt.. Netværk bruges jo også alle
steder og kan fint bruges. Det er i hvertfald noget hurtigere end usb 1.1

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-02-04 13:33

In article <pxxXb.402$J%7.209@news.get2net.dk>, bjarke_hansen@*REMOVE.
*spamfilter.dk says...

> steder og kan fint bruges. Det er i hvertfald noget hurtigere end usb 1.1

Det er i realiteten også hurtigere end USB2.0 pga det enorme overhead
der ligger i USB.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-04 22:15

Uheldigvis faldt Jesper G. Poulsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Det er i realiteten også hurtigere end USB2.0 pga det enorme
overhead
> der ligger i USB.

Det er noget vrøvl!

Jeg har flere af de billige USB 2.0 "netkabler" som Aldi solgte
billigt.

Hvis jeg kopierer den samme fil over mit 100mbit netværk og via min
USB sammenkobling, så er det over tre gange hurtigere på USB kablet!

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-02-04 12:49

In article <c0oncd$2ngm$1@news.cybercity.dk>, nospamnews@tersgov.dk
says...

> Det er noget vrøvl!

Åh, Mister USB himself.

> Hvis jeg kopierer den samme fil over mit 100mbit netværk og via min
> USB sammenkobling, så er det over tre gange hurtigere på USB kablet!

Klart...!

Fra : Silver

Dato : 16-02-04 19:29

> In article <c0oncd$2ngm$1@news.cybercity.dk>, nospamnews@tersgov.dk
> says...

> Åh, Mister USB himself.

> Klart...!

Øh ok...ingen grund til mudderkastning vel? :), hvad hedder de PCMCIA kort
man kan få der opgraderer ens bærbar til USB 2.0?, nogen som har en url til
dem?

Mvh
Silver.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-02-04 00:23

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man kan få der opgraderer ens bærbar til USB 2.0?, nogen som har en url

Købte sel hos T Hansen, men de har da sat prisen godt op igen - se:
www.edbpriser.dk
www.gate2prices.dk
www.dk.pricerunner.com
Et af stederne så jeg i aftes en leverandør, der annoncerede sådan et kort
til 120,- kr - det er billigt !

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-02-04 05:18

Uheldigvis faldt Jesper G. Poulsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Åh, Mister USB himself.
> Klart...!

Saglig som altid!...

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-02-04 10:25

In article <c0s4ge$2vjg$1@news.cybercity.dk>, nospamnews@tersgov.dk
says...

> Saglig som altid!...

Ingen må skrive noget skidt om USB, for så mister hele din investering
sin værdi.

Se det i øjnene, Claus. USB2.0 er en lappeløsning på et dårligt design,
fuldstændigt som ATA er.

Heldigvis er vi sluppet af med ISA, der også var en lappeløsning på et
dårligt design.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-02-04 14:34

> [...]
følgende:

> Ingen må skrive noget skidt om USB, for så mister hele din

Sikke dog noget vrøvl, men USB er temmelig sart og stiller krav til en
ordentlig opsætning, og mange mennesker sikkert inkl. dig selv har
ikke evner nok til at kunne få det til at køre optimalt!

Og så er det nemmere at tro på alle de røverhistorier, som du bl.a.
bibringer til..

> Se det i øjnene, Claus. USB2.0 er en lappeløsning på et dårligt
> design, fuldstændigt som ATA er.

Sludder, det kan man sige om alt udvikling inden for EDB!

Det er umuligt at være fremsynet i sin udvikling, så man skal tage
hensyn til bagudkombatibilitet!!

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-02-04 18:01

In article <c0vpft$30l5$1@news.cybercity.dk>, nospamnews@tersgov.dk
says...

> ordentlig opsætning, og mange mennesker sikkert inkl. dig selv har
> ikke evner nok til at kunne få det til at køre optimalt!

Ja, klart... NOT!

Men hvad ved jeg, du kan jo heller ikke stege en bøf...!

> Sludder, det kan man sige om alt udvikling inden for EDB!

Nej. Der findes mange videreudviklinger der ikke er blevet en
lappeløsning på et dårligt design, simpelhen fordi det oprindelige
design var gennemtænkt nok.

> Det er umuligt at være fremsynet i sin udvikling, så man skal tage
> hensyn til bagudkombatibilitet!!

Det kan man også sagtens uden at ligge under for lappeløsninger.

IEEE-1394 og SCSI er gode eksempler på at det er muligt at
videreudvikle en teknologi uden at det giver lappeløsninger.

PowerPC er heller ikke en lappeløsning, men i86 er.

ARM er ikke en lappeløsning. VGA er en lappeløsning.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-02-04 02:38

Uheldigvis faldt Jesper G. Poulsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

Ja, du får ret i alt og jeg får fred!

Læs dine egne posteringer, du er sørme underholdende, usaglig som bare
pokker, men underholdende!

Claus