Art-money
Fra : Tinc

Dato : 14-02-04 17:03

Jeg er meget interesseret i disse art-money, og har læst lidt his og pist.
Nu står jeg så og vil gerne investere i disse små kunstværker.
Ved nogen her i gruppen hvor de kan købes? ... jeg kan se de kan købes hos
formanden for I.B.A.M, men jeg søger mere konkrete gallerier i København
hvor de er til salg.

MVH
Tine

Fra : Stig Borgstrøm

Dato : 14-02-04 18:36

Hej Tinc

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor udbredt art money er, og
forventes at blive.

Jeg har fundet et link, prøv det http://www.art-money.dk/

mvh.

Stig

Fra : steffen martin

Dato : 15-02-04 10:26

"Stig Borgstrøm" <stigb@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Tinc
>
> Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor udbredt art money er, og
> [...]

De kan købes ved hver enkel kunstner, og der bliver vist snart en fast
filial igen. På listen over kunsterne finder du tlf/www hvor du kan kontakte
med henblik på at købe.
Jeg er Art Money medlem www.steffenmartin.dk Jeg kan sende dig nogle fotos
af mine artmoney, hvis du ønsker det?

vh
Steffen

Fra : nyrup

Dato : 15-02-04 11:21

Jeg synes at det med "art-money" er spøjst.
Det undrer mig at det skulle være lovligt at bruge som egentligt
betalingsmiddel! For mig at se må der så være tale om "sort" økonomi. Det er
tuskhandel på et avanceret plan. Men da der i så fald er tale om at det er
mere end vennetjenester, så må det vel komme i konflikt med lovgivningen.
Hvis A udfører noget for B og B så som betaling giver betaling i Art-money,
så er det sort økonomi, så vidt jeg kan se.
Det minder om Matador-penge. Det ligner også det der var igang på Bornholm
for nogle år siden, var det vist. Det var IKKE lovligt.
På den anden side. Hvis man opgiver til skattevæsenet at man har modtaget et
kunstværk som betaling, så er det vel i orden. Men signaleres der med navnet
"Art-money" ikke netop PENGE, altså en ny møntfod. Et alternativ til danske
kroner?
-Når man kommer ind i f.eks. Merlin og modtager en bon, hvor beløbet også er
opgivet i euro, ja så er alternative valutaformer jo godt på vej ind i det
danske samfund... Så...
Kort sagt: Er der nogen der kender noget til det lovgivningsmæssige aspekt
i "Art-money".