Esrum sø nu ?
Fra : JR

Dato : 14-02-04 19:17

Min søn går og svirper alle lamperne ned i hele huset med hans julegave.
Godt gættet: En fiskestang!

Der er meget lang tid til det bliver forår så jeg tænker på at tage en tur
til den lokale sø for at jagte det magiske øjeblik hvor han kan trække sin
første fisk i land. Vi vil nok stå i kanten af søen eller på molen i havnen.

Jeg har begrænset erfaring i søen, så gode råd modtages gerne. Vi har fanget
en del gedder fra sejlbåd med en wobler og aborrer på rødspætteforfang med
regnorm. Spinner har jeg også prøvet uden det store held.

mvh

Jim Radmer
Fredensborg

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-02-04 12:48

"JR" skrev...
> [...]
> til den lokale sø for at jagte det magiske øjeblik hvor han kan trække sin
> første fisk i land. Vi vil nok stå i kanten af søen eller på molen i

Gedderne er muligvis på lidt dybere vand
end det, der kan nåes fra bredden.
Vær opmærksom på at fiskeriet på Esrum Sø
kræver fisketegn. Enten som medlem af en fiskeklub
eller med dag- eller årskort.
Du skal desuden være i besiddelse af et gyldigt
fisketegn. Bøden for det sidste er ret imponerende.
Prøv at se om ikke Skov- og Naturstyrelsen
har nogle mindre og mere overkommelige søer
til det første fiskeri http://www.friluftskortet.dk

Peter Schrøder
Fujifilm Danmark A/S

Fra : JR

Dato : 20-02-04 16:15

Tak for linket, på siden står der at Esrum Sø er frit fiskeri fra bredden:

Frit fiskeri kun fra åben søbred og bådebroer,samt fra is.

Der kræves fiskekort for at fiske fra båd i søen. Dagskort kan købes hos
færgemanden i Skipperhuset i Fredensborg hvor der også kan lejes både. Et
dagkort koster 25,- kr.

mvh

Jim Radmer