Netværkskort via 2 PC'er hvordan ?
Fra : ole

Dato : 23-04-01 21:51

Jeg har 2 PC'er og sat netværkskort 10/100 (Fast Ethernet Adapter) i
begge og koblet med det rigtige kabel.
Jeg har højreklikket i Denne Computer > Tilslut netværksdrev givet
Drevbogstav N: i begge og Sti: \\computer1 hhv \\computer2 og derefter
\mappenavn svar: Der kan ikke opnås adgang til - Netværksnavnet er
forkert eller findes ikke på det fungerende netværk. Foreslår derfor
oprettelse via modem.
Der forstår jeg ikke, hvad gør jeg galt ?

Håber på et svar eller link til en step-by step vejledning - tak

vh
ole

--
Min adresse er gyldig i fire uger eller indtil den modtager spam.
My address is valid for four weeks or until it receives spam.

Fra : René Jensen

Dato : 23-04-01 23:00

ole wrote:
> [...]
> oprettelse via modem.
> Der forstår jeg ikke, hvad gør jeg galt ?
>
> Håber på et svar eller link til en step-by step vejledning - tak

Prøv at højre-klikke på netværk-ikonen på skrivebordet og vælg
egenskaber. Der inde skal du have en protokol som hedder TCP/IP for dit
netværkskort (du vil også have en protokol til dit modem, hvis du har
dial-up). I TCP/IP-protokollen for dit netværkskort, skal du definere en
statisk IP, f.eks. 192.168.1.1 og med en undernet maske på
255.255.255.0. Den samme procedure gør du på en den anden computer dog
skal selve IP-adressen være forskelligt fra de IP-adresser, som er
defineret(!) ... i dette tilfælde f.eks. 192.168.1.2 og med samme
undernet maske.
Inden du genstarter maskinerne så tjek lige at computerne ligger i samme
netværksgruppe eksempelvis WORKGROUP, og genstart maskinerne. Nu skulle
de to maskiner gerne se hinanden på netværket - der kan dog gå ca. 1
min. efter at Windows er genstartet før du burde kunne se begge
maskiner, typisk vil du i netværk først se din egen maskine og så de
andre maskiner.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : ole

Dato : 24-04-01 02:30

"René Jensen" <rene.jensen@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg får stadig denne besked om at oprette via modem:
Forslag til Sti-navn og mappenavn (begge skal have adgang til alle
mapper) ønskes tak ?
Det må være det Sti-navn jeg sætter forkert op ændret til
\\DenneComputer\allemapper

> [...]
> min. efter at Windows er genstartet før du burde kunne se begge
> maskiner, typisk vil du i netværk først se din egen maskine og så de

Det har jeg gjort og kontrolleret gruppenavn WORKGROUP PC1=192.168.1.1
/ PC2=192.168.1.2 + 255.255.255.0

Der må være noget mere de 2 PC'er skal have at vide ?

Har været på www.net-faq.dk søgte efter noget begynder "netværk" -
negativt svar

Igen tak for et svar .

mvh
ole

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-04-01 06:57

ole skrev...

>Har været på www.net-faq.dk søgte efter noget begynder "netværk" -
>negativt svar

Så spørg i dk.edb.netvaerk, dér sidder alle netværkshajerne.

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : ole

Dato : 24-04-01 08:41

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> ole skrev...

> Så spørg i dk.edb.netvaerk, dér sidder alle netværkshajerne.

dk.edb.netvaerk findes ikke hos World Online ;-(

vh
ole

Fra : Henning

Dato : 24-04-01 12:17

>dk.edb.netvaerk findes ikke hos World Online ;-(

Siden hvornår er den fjernet??

Henning
hsb@image.dk

Fra : Aggeboe

Dato : 24-04-01 12:34

Henning wrote:

> Siden hvornår er den fjernet??

Det er den ikke!

/Aggeboe
--
Remove XXX when replying

Fra : Christian Holst

Dato : 24-04-01 18:54

sjovt at jeg så bruger den fra WOL ... jeg må åbenbart have en magisk
forbindelse :), tror bare du har lavet en staver da du søgte efter den.

MVH
christian holst

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-04-01 23:32