Åh åhh - spist af planten!!
Fra : Noon

Dato : 14-02-04 15:33

Min lille Basse har ædt af den fine Valentins-buket, jeg lige har fået
af min kæreste... Problemet er at vi ikke aner, hvilken plante det er,
så jeg ved jo ikke om den er giftig for dyret!!! Det er pyntegrønt
lignende efeu og en bregne... Nu sover katten godt nok, men han får jo
med 100 % sikkerhed meget tynd mave af det... (Han har ekstrem sart
mave!) Men finder jeg nogensinde ud af, om det var en giftig plante???

Jeg har godt set den liste over giftige planter, men den hjælper sgu
ikke særlig meget, når man absolut ikke har grønne fingre!!!! :)

Fra : Katja

Dato : 14-02-04 15:45

"Noon" <hoeranderKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har godt set den liste over giftige planter, men den hjælper sgu
> ikke særlig meget, når man absolut ikke har grønne fingre!!!! :)

Hej!

Har i digicam, så tag evt et billede af planten og spørg i en eller anden
plantegruppe (hvis en sådan findes)

Hilsen Katja

Fra : Lene Hansen

Dato : 14-02-04 15:51

Eller hvis du bor i nærheden af en blomsterbutik, så tag den plantedel med
som katten har spist af og gå ind og spørg hvad det er for en plante. Gå
ikke ud fra at blomsterhandleren ved om det er en giftig plante - for katte.

Hilsen

Lene

Fra : Helle Madsen

Dato : 14-02-04 15:57

Nu vi er igang med det at spise planter, er der nogen der ved om roser er
giftige for katte?? Kan ikke finde dem på listen over giftige planter.

Mine har været i de roser jeg fik i morges.

Mvh Helle Madsen

Fra : Lene Hansen

Dato : 14-02-04 16:57

Roser mener jeg absolut ikke er giftige.

Lene

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-02-04 18:44

In article <c0lckl$ame$1@sunsite.dk>, Helle Madsen
<gizmotrold@hotmail.com> wrote:

> Nu vi er igang med det at spise planter, er der nogen der ved om roser er
> giftige for katte?? Kan ikke finde dem på listen over giftige planter.

Nej roser er OK

Fra : Helle Madsen

Dato : 15-02-04 00:04

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> Nej roser er OK

Så skal de næsten ha lov at spise dem færdige. Det ligner efterhånden
alligevel ikke roser længere

Helle