Man tror det er løgn
Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-02-04 16:43

Jeg sad i går aftes eller nærmere i nat og kiggede på Animal Planet.
Der var en udsendelse, hvis titel vel nærmest kan oversættes til "Dyreværnspolitiet".
De tager ud og besøger folk, hvis de får henvendelser om skadede,
misrøgtede eller direkte mishandlede dyr af alle slags.
I nævnte udsendelse var de blevet orienteret om en hund,
der både var afmagret og havde flere sår.
Da de kom til adressen, lå hunden ude i haven
- og om den var mager - ja mon ikke!
Den kunne dårligt stå op, og flere store sår havde den ganske rigtigt også.
Ejeren kom jo ud, da han så betjentene stå og kigge på hunden.
Han vidste ikke, hvad der var i vejen med hunden,
men det havde været galt en måneds tid, mente han.
Han fik så at vide, at hunden skulle til dyrlægen og det skulle ikke
være i morgen eller næste uge - men nu med det samme!
Det var han ikke meget for, han risikerede jo at få svinet bilsæderne til !!!!!!!!!
Jeg må indrømme, at jeg simpelhen ikke fatter den slags mennesker
- hvad f****** foregår der i kuplen på dem?
Hunden lider og har det frygteligt og han bekymrer sig om sine skide bilsæder!
Og det var ikke en hund han havde haft et par uger eller måneder
- nej han havde haft den i 12 år!!!
Nå, det endte så med, at dyreværnspolitiet tog hunden med,
det har de nemlig ret til, når ejeren er sådan et fjols!
Den blev så undersøgt af dyrlægen, der konstaterede at den var
direkte misrøgtet i alvorlig grad.
Ja, det siger næsten sig selv, sådan som den så ud, det arme dyr!
Dens liv stod desværre ikke til at redde, det var for alvorligt fat med den.
Ejeren blev så anholdt iført håndjern og det hele, men desværre hørte man ikke,
hvad der skete med ham, kun at han ville få enten en bøde eller måske hæfte,
hvis man blev fundet skyldig i misrøgt!

For min skyld måtte de såmænd gerne bure stodderen inde og forlægge nøglen
- så kommer han da ikke til at misrøgte flere dyr!

Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-04 17:08

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> skrev i en meddelelse

Hej Eva

Jeg har set en del af de udsendelser. Ja man tror det er løgn, men beviset
er jo på skærmen. Men det er jo temmeligt ofte mennesker med psykiske
problemer. Den sidste jeg så, havde en enlig kvinde 32 hunde i et
parcelhus, hvor der ikke havde været åbnet et vindue i meget lang tid, flere
af hundene var meget lidt renlige, og det så ikke ud til at bekymre kvinden.
Det var så galt, at den ene af betjentene, som var en kvinde, blev helt syg
af lugten, og måtte forlade huset. Flere af hundene havde hvalpe. Flere
store problemer med allergier, og næsten pelsløse. De endte med at tage 16
hunde med til aflivning, plus et kuld hvalpe. De resterende var endnu ikke
så dårlige, at de kunne tage dem. Men kvinden kunne ikke sige nej, når en
tilløber kom, så det ville sikkert ikke vare længe, før der var lige så
mange igen. Men det fortæller måske også lidt om, hvor ensomme mange
mennesker faktisk er.

M.V.H.....Benny..

Fra : Doris

Dato : 14-02-04 17:25

Så er det man siger, hvor er vores kære Danmark med dyrerettigheder ????
:((

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-02-04 18:10

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:402e4bc6$0$1640$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Så er det man siger, hvor er vores kære Danmark med dyrerettigheder ????

Hej Doris

Det var i USA, det foregik - men det kunne såmænd godt forekommer her til lands også!

Eva

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-02-04 18:09

"Benny Mortensen" <burkimia@mail333.com> skrev i en meddelelse news:402e4843$0$27444$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> tilløber kom, så det ville sikkert ikke vare længe, før der var lige så
> mange igen. Men det fortæller måske også lidt om, hvor ensomme mange

Hej Benny

Ja, jeg har også set disse udsendelser, hvor mennesker havde et utal af
enten hunde eller katte (somme tider begge dele) og hvor der var så svinsk og uhumsk,
at man undrer sig over, at de selv kan leve i det.
Men som du siger, det er tit psykisk syge mennesker, der mener, at de gør det bedste for dyrene.
Man kan bare ikke forstå, at de ikke kan se, at dyrene er syge
- men jeg tror selv, at det somme tider handler om, at de er bange for,
at dyrene bliver taget fra dem, hvis de henvender sig til en dyrlæge!
Man bør selvfølgelig have ondt af disse mennesker - det er bare lidt svært,
når man sidder og ser på disse forfærdeligt vanrøgtede dyr!
Jeg ved ikke, om ejeren af den hund i programmet i går var psykisk syg
- men noget kunne jo godt tyde på det!

mvh Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-04 19:08

[...]

Hej igen Eva

Jo men jeg tror såmænd godt, at de er klar over, at det ikke på nogen måder
er godt. Men når man ser forholdene, så kan man jo tydeligt se, at det jo
er mennesket selv, der får den dårligste pleje der. De prøver efter bedste
evne at gøre det, så godt som de nu formår, men deres økonomiske forhold gør
det håbløst, og de er på samme tid, så ensomme, så de kan ganske enkelt ikke
lade være med at lukke nok en tilløber ind.
Man kan så undre sig over, at det kan lade sig gøre i sådanne samfund at
blive så glemt af omverdenen, at de praktisk talt kan drukne i deres eget
skidt. Det som kan undre mest, er jo at de jo for det meste, bor midt inde
blandt almindelige mennesker, som altså så vidt jeg kan se, ikke kan undgå
at lægge mærke til det, men alligevel vender det blinde øje til.
Dyrlæger kan de jo af gode grunde ikke gå til, for det ville koste maden de
næste 14 dage for dem alle sammen. Vi ser jo ofte F.eks " Dyrehospitalet "
når en tilfældig person, har kørt en tilfældig hund ned, så koster bilisten
en formue på at få hunden reddet, ( Måske fordi den kommer i TV ) Men de
operationer som det arme kræ skal igennem, kunne have sikret både føde og
dyrlæge til 10 af de andre hunde, i mindst 1 år.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 09:57

[...]

Animal Planet er en af de kanaler, man savner meget, selvom der er sørgelige
historier ind imellem. Programmerne Breed all about it, var også ganske
gode.

Kan godt huske den udsendelse, som du beskriver. Det er ganske forfærdelige
ting, de kommer ud til nogen gange, men heldigvis ender det hele også godt
nogengange.
Desværre er der jo også dyr i DK, som lider og her i landet, er dyrs
rettigheder åbenbart ikke så vigtige. Vi kunne også godt bruge et
dyreværnspoliti, som udelukkende tog sig, af den slags sager, da politiet
åbenbart ikke har hverken tid eller ressourcer nok til, at priortere dyrene
her i DK.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Camilla Panduro Knud~

Dato : 15-02-04 10:14

Hej Gruppe!

Min svoger og svigerinde har købt en andelslejlighed på amager..

Det var en junkie der havde boet i den med 2 store hunde og 7 katte! (i en
ret lille lejlighed!!)

Man fandt først ud af det efter hun blev fundet død på kirkegården (held i
uheld måske?!)

Naboerne troede slet ikke at hun havde så mange dyr, for de kom meget meget
sjældent ud!

Der lå afføring og urin fra rigtig mange dage over det hele, og dørene var
fyldte med kradsemærker...

Gad vide hvordan de dyr har haft det! puhada...

-Mil

Fra : Pia Nave

Dato : 15-02-04 14:05

Buffy wrote:
> [...]
> åbenbart ikke har hverken tid eller ressourcer nok til, at priortere dyrene

Hej alle

Tillader mig lige at kopiere dette indlæg fra fritid.dyr.kat:

"Link til alle dyrs ret http://home.worldonline.dk/nini/adr/

Er I søde at gå ind under Dyreværnspartiet og hjælpe med underskrifter -
til at starte dette parti op? *S*"

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Verner

Dato : 15-02-04 16:10

On Sun, 15 Feb 2004 14:05:18 +0100, Pia Nave <pia_mig@nave.dk> wrote:

>Er I søde at gå ind under Dyreværnspartiet og hjælpe med underskrifter -
>til at starte dette parti op? *S*"

Du skriver forhåbentlig dette for sjov - ikke

Har vi ikke rigeligt med småpartier uden reel værdi og indhold i
Folketinget i forvejen ?

Verner

Fra : Pia Nave

Dato : 15-02-04 16:47

Verner wrote:

> Du skriver forhåbentlig dette for sjov - ikke
>
> Har vi ikke rigeligt med småpartier uden reel værdi og indhold i
> Folketinget i forvejen ?
>
> Verner

Hej Verner

Næh, jeg kan såmænd ikke se noget sjovt i _det_.
Jeg mener det skam i ramme alvor! Det var et indlæg der var i
fritid.dyr.kat for noget tid siden, og jeg synes egentlig at personen
der postede det skulle have et skulderklap!
I øvrigt ser jeg det ikke som et "småparti uden reel værdi og indhold"!
Jeg ser det som en mulighed for at få et dyreværnspoliti i DK - hvilket
jeg mener er på høje tid!!!
Så nej, jeg er fuldstændig seriøs mht. omtalte indlæg

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Brian Olesen

Dato : 15-02-04 15:53

hejsa

For min skyld måtte de såmænd gerne bure stodderen inde og forlægge nøglen
- så kommer han da ikke til at misrøgte flere dyr!

Eva
Jooo eller køre ham ud på et øde sted og give ham et ordentlig lag tæsk! En
kombination af begge forslag var også velkommen. *ggg*