Ny i gruppen og nybagt hvalpeejer.
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 14-02-04 12:12

Har lige købt en West Highland White Terrier på 8 uger

Den har indtil i torsdags gået sammen med 7 søskende, så det hele er
selvklart meget nyt for den.

Vi har tidligere haft en Dansk Svensk Gårdhund, der gerne ville bide i alt -
inkl. os. Det vil vi nødig have at Terrieren kommer til. Den vil gerne, men
det er vel en del af den leg den har haft med de andre hvalpe?
Det er især vore fingre den gerne vil have tænderne i; men ledninger og
andre "løse" genstande er også mål for bideriet. Hvordan griber vi det an?

--

Med hilsen
Erik - Odense

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-02-04 15:28

Hej Erik

"Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Har lige købt en West Highland White Terrier på 8 uger

Velkommen til, og stort tillykke med vovsen

> Vi har tidligere haft en Dansk Svensk Gårdhund, der gerne ville bide i
alt -
> inkl. os.

Noget virker mig bekendt. Har nemlig selv en Dansk/Svensk gårdhund, og da
han var lille bed han også, dog mest i mig *G* heldigvis er han holdt op med
det, men han er også 3 år nu.

> Det er især vore fingre den gerne vil have tænderne i; men ledninger og
> andre "løse" genstande er også mål for bideriet. Hvordan griber vi det an?

Hvis den bider i jer, skal i pive som en hund, den vil så forstå at det gør
ondt, og den vil slippe sit tag ( forhåbenlig ). Hvis i derimod tager den i
at bide i en genstand, skal i sige NEJ. Ikke skælde den ud, men bare et fast
NEJ., evt skubbe den forsigtigt væk.
Grunden til bideriet er lige som med små børn, deres tænder klør, derfor
bider de ( det har jeg fået at vide at vores hundetræner ).

Håber dette kan hjælpe dig lidt

Mange hilsner fra
Bolette
www.bolettes.dk

Fra : I8NY

Dato : 15-02-04 06:37

> [...]
> andre "løse" genstande er også mål for bideriet. Hvordan griber vi det an?

Hej Erik!

Vi havde samme problem,
men da vi købte et par bidedyr(altså et plastic-kødben
feks) rettede han opmærksomheden imod dem og holdt op med at bide i
ledninger osv.

Jeg tror når hans tænder er groet færdigt vil jeres hund ikke gøre det så
meget.
Hvores 7-årige kan godt lige smage lidt på hvores fingre af og til,men det
er mest ved gensynets glæde,når han bliver lidt overgearet
Vi har også en westie,de har et specielt temperament

Mvh I8NY
"Succes er en utilgivelig synd mod medmennesket"
Ambrose Bierce