Kryddersnaps
Fra : Janni Nørmølle

Dato : 14-02-04 14:02

Hej,

Er der nogen der har nogle gode opskrifter på bjesk eller kryddersnaps?

Mvh. Janni

Fra : Tonny

Dato : 14-02-04 16:03

http://hjem.get2net.dk/mic.clasen/krydsnaps.html

--
Venlig hilsen
Tonny Hansen

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 14-02-04 17:36

Janni Nørmølle skrev:

> Er der nogen der har nogle gode opskrifter på bjesk eller kryddersnaps?

Jeg indrømmer, at jeg ikke er den helt store nyder af spirituosa.
Men jeg bruger denne opskrift som medicin:

   ½ flaske snaps
   Propolis fra en biavler - eller et glas fra apoteket

Denne blanding af snaps og propolis, skal trække i lang tid, så
den bliver rigtig krads. Jeg bruger udelukkende propolissnapsen,
når en forkølelse/halsbetændelse er i anmarch. Den lindrer ret
godt, og synes også, at sygdomsperioden bliver afkortet lidt.

I øvrigt synes jeg du skulle prøve at spørge i:
Gruppen vil sikkert kunne give dig en masse tips.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 27-02-04 16:14

Hej Janni

Jeg bruger små Pignoner æbler (kan købes mange steder), skær dem i 8'ende
dele, hæld evt. Svendborg sanps over, trækkes i et par mdr. fortynd, smagen
er god og mild, brug evt, Vodka.
Ellers samler jeg Brombær, Slåen (i fryseren en uge), Havtorn, Vilde
kirsebær, mulighedrene er mange.

Kurt J.
Odense