Bleer
Fra : Lars Raaby

Dato : 14-02-04 16:37

Hvilken nogle bleer kan i anbefale at købe?
Der er jo mange at vælge imellem. Sidst vi var i Bilka havde de
nogle /gode/ tilbud på Pampers. Da jeg så kikke på hylden bagved
hvor de stod var der nogle bleer fra Babycare som er Bilkas eget
mærke. Der var 30 kr. at spare på den selv om de andre var på
tilbud. *g* Jeg har hørt at Aldi har nogle gode bleer til
fornuftige penge.

Kan det betale sig at købe mærkevare bleer?
En ble er vel en ble. Da jeg var barn brugte jeg en stof ble og
nogle uld underbukser. De virkede da meget godt. I dag kan mine
forældre da godt se at det her er nemmere og numsen bliver heller
ikke så nem rød.

--
MVH Lars
- Far til en lille dreng

Fra : Mette

Dato : 14-02-04 16:41

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dks> skrev i en meddelelse
> Hvilken nogle bleer kan i anbefale at købe?

Aldis bleer var vores favorit - billige og ligeså effektive som de dyre
mærkevarer

Fra : Odense

Dato : 14-02-04 16:43

Hejsa..

Jeg køber altid bleèr fra Aldi - Vibrelle ,, eller Bilka`s Babycare.

Det med at det kun er Libero eller Pampers der er gode ,er noget fis.
Men.... Nogle børn kan kun bruge de dyre. Feks hvis de er lidt store om
maven ss eller bare har en andet form end normalt.

Mvh. Bente

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 14-02-04 17:01

Lars Raaby (No_Antivirus@raaby.dks) skrev:

> Hvilken nogle bleer kan i anbefale at købe?
> Kan det betale sig at købe mærkevare bleer?

Jeg kan anbefale Libero. Vi har prøvet FDBs Minirisk og Pampers til
Sofie, men ingen af dem sad så godt på hende som Libero.
Det er da rigtigt, at de er dyrere end så mange andre, men de er tit på
tilbud - vi har ihvertfald ikke betalt fuld pris for dem endnu.

Henriette Døssing

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-02-04 17:08

Lars Raaby wrote:
> [...]
> nogle uld underbukser. De virkede da meget godt. I dag kan mine
> forældre da godt se at det her er nemmere og numsen bliver heller

jeg synes det er meget forskelligt fra barn til barn, og ble til ble....

da min søn brugte ble sværgede jeg til Libero(på grund af den virkelig gode
pasform) men havde Aldis Vibelle som "backup" eller "billigble" når
økonomien var en smule presset....

jeg prøvede andre mærker, men disse to var mine farvoritter....

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 17:42

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dks> skrev i en meddelelse
> Hvilken nogle bleer kan i anbefale at købe?

Vi er endelig blevet færdige med bleer, efter ca.11 år med bleskift.
Vi har også været meget glade for Vibelle.

> Kan det betale sig at købe mærkevare bleer?

Det synes jeg ikke rigtigt mere.
Da vores ældste barn brugte ble, var der stor forskel på de dyre og billige
mærker og da foretrak vi Libero. I dag er de fleste bleer ( også de
billige ), meget gode og bløde og sidder godt på barnet, med elastikker både
for og bag. Jeg har ikke prøvet Libero ( andet end Up & Go ) og Pampers i
nogle år, så jeg ved ikke om de kan have forbedret bleen, så meget mere
siden, i forhold til hvad den allerede var...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 14-02-04 19:39

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dks> skrev i en meddelelse
> Hvilken nogle bleer kan i anbefale at købe?

Som mor til tre blebørn, har jeg (suk *G*) en del erfaring. Vi har stort set
været omkring alle mærker. Som udgangspunkt er de billige fine, men så snart
børnene har et eller andet "specielt" behov, har vi måttet ty til
mærkevarebleerne.

> En ble er vel en ble.

Mjae, det kommer jo an på, om barnet tisser igennem, får udslæt, insisterer
på buksebleer etc. Min søn (5 måneder) kan desværre kun bruge Pampers Active
Fit, som jeg blankt indrømmer sidder enormt godt, også bedre end samtlige
andre bleer, vi har prøvet. Men de er også svinedyre, så hvis ikke det var
fordi han tisser igennem alt andet, ville vi klart bruge nogle andre. Yngste
datter (ligeledes 5 måneder) kan godt bruge de billige, pånær om natten,
hvor hun låner en af brors dyre. Dog sidder alm. Pampers el. Libero lidt
bedre på hende end de billige, fordi hun er meget lang og slank. Desuden er
de ofte lidt smallere mellem benene, hvilket giver en bedre
bevægelsesfrihed, når man f.eks. gerne vil sutte på sine tæer.
I øvrigt startede de ud med mærkevarebleer, for de billige fås ikke små nok,
især ikke hvis man er for tidligt født.

Storesøster (lige fyldt tre) bruger Up and Go hjemme (gud nåde og trøste
den, der køber alm. bleer), men i børnehaven kan hun godt bruge de alm.,
hvilket er smartere, da man så ikke behøver have alt tøjet af (især praktisk
på denne tid af året i en skovbørnehave).

Altså: børn er vidt forskellige, det samme er deres blebehov. Så hvis du
søgte et klart og entydigt råd, må jeg skuffe dig
Men prøv som udgangspunkt de billige, og viser de sig så ikke at leve op til
barnets specifikke behov (som i øvrigt kan ændre sig mange gange,
efterhånden som det vokser), kan man begynde at prøve sig vej gennem
junglen.

MVH Mette

Fra : Lene C. Petersen

Dato : 14-02-04 21:13

Hejsa

Vi har altid brugt pampers til Mathias, da de har vist sig at være de eneste
som kunne holde tæt om natten. Han tisser ret meget imens han sover og andre
mærker har ikke kunne rumme den mængde og han vågnede derfor op og var
temmelig våd foran. Så jeg kan varmt anbefale pampers. Men nu er vi endelig
nået til det punkt, hvor vi kun bruger dem om natten - skønt.

Lene

Fra : Katja

Dato : 14-02-04 21:53

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dks> skrev i en meddelelse
> Hvilken nogle bleer kan i anbefale at købe?

> Kan det betale sig at købe mærkevare bleer?

Der er lige så stor forskel på bleer som på børn.
Da den ældste var lille brugte vi bambolina da det var dem der sad bedst og
holdt mest tørt på ham.
Den mellemste på 4 år brugte/bruger libero og vibelle (vibelle da han var
lille). Prøvede bl.a pampers , men de sad forkert på ham.
Den yngste på 15 mdr. bruger pampers, da libero ikke sidder særlig godt på
ham og bambolina tisser han lige igennem.
Minirisk har vi prøvet en enkelt gang til den yngste, men de kunne ikke tåle
så meget trækken så røg tapen af.(måske vi bare var uheldige med den ene
pakke vi købte).
Ikke så meget hjælp herfra, men mit råd er at du/i må prøve jer frem.
Meld jer evt. ind i pampers, libero og huggies babyklub, der kan i få prøver
på bleer, så slipper man for at købe en hel pakke bare for at finde ud af at
de ikke er så gode til lige netop ens barn.

Hilsen Katja

Fra : Lars Raaby

Dato : 14-02-04 22:26

Lars Raaby skrev bl.a.:
> Hvilken nogle bleer kan i anbefale at købe?
>
> Kan det betale sig at købe mærkevare bleer?

1000 tak for alle svarende.
Nu prøver vi os frem for at se hvilke der er bedst.

/Lars
--
Min kone synes jeg er alt for nysgerrig - Eller det er i hvert
fald hvad hun skriver i sin dagbog.

Fra : SE

Dato : 15-02-04 11:33

> 1000 tak for alle svarende.
> Nu prøver vi os frem for at se hvilke der er bedst.

Vil lige give mit besyv med...... Godt nok er min søn kun 4 uger gammel, men
vi har prøvet forskellige bleer allerede.

Libero: På hospitalet brugte han Libero Prematur, da han var meget lille og
tynd. De fås ikke i "håndkøb", så vi gik over til "Newborn" da vi kom hjem.
God pasform om benene og velcroluk istedet for tape (stort plus). En ret
"lav" ble som bliver i taljen istedet for at glide ned.

Pampers: "New baby". En ok ble, men så heller ikke mere. På trods af 56
forsøg (2 pakker) har jeg endnu ikke kunnet få den til at slutte tæt om
knægtens tændstiksben uden at skulle klemme luften ud af ham. Derudover er
den med tape i stedet for velcro og det kan ikke anbefales. Når man tager
bleen af, kommer tapen let til at hænge i barnets ben eller mave - og da den
har en ret kraftig klæbeevne er følelsen lidt ligesom at hive det gammeldags
plaster af.
Også en "lav" ble som Libero.

Minirisk Nyfødt: Ganske ok. Ikke særlig "fancy" men holder på det den skal.
Er ret nem at få til at slutte tæt og lukkes med tape som dog ikke er så
heftig som pampers. En "høj" ble. Sidder nærmest oppe i nakken på barnet, så
man er nødt til at folde den øverste kant lidt ned, hvis ikke bleen skal
ende i "ål" nede omkring navlen.

Huggies "new beginning": Underlig udformning. Har nogle spøjse "stænklapper"
som sidder og flapper ved benene. En "høj" ble. Velcrolukningen er så bred,
at man ikke kan fole kanten på bleen ned. Samtidig er bleen ikke god hvis
barnet er slankt, da "livvidden" på bleen er ret stor og ikke kan strammes
ekstra ind, da velcrolukningen ikke kan lukkes over hinanden (svært at
forklare). Så havde tape været bedre i dette tilfælde.

Så min vurdering:

1: Libero Newborn (35,- for 28 stk)
2: Minirisk Nyfødt (50,- for 36 stk)
3: Pampers New Baby (37,- for 28 stk)
4: Huggies New Beginnings (65,- for 46 stk)

/se

Fra : Kathrine

Dato : 15-02-04 11:35

"Lars Raaby" skrev:

> Hvilken nogle bleer kan i anbefale at købe?

Da knægten var helt lille var det kun Pampers og Huggies der kunne holde
ham tør. Libero og Bambolina lækkede alt for meget ude i siderne.
Senere er vi gået over til Vibelle fra Aldi og de fungere upåklageligt!
Så du må nok prøve dig frem. Nogle har en pasform der er bedre end andre
til lige dit barn. Det er min erfaring.
--
Kathrine