Test af antivirusprogrammer og firewalls
Fra : Jesper Matthiesen

Dato : 14-02-04 14:30

Jeg tror ikke det har været postet før. Her er forbrugerådets test af
antivirusprogrammer og firewalls:
http://www.taenk.dk/tt/2003/tt32/netsikkerhed/skema/

Hilsen Jesper

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 14-02-04 16:07

Jesper Matthiesen skrev:

> Jeg tror ikke det har været postet før. Her er forbrugerådets test
> af antivirusprogrammer og firewalls:
> http://www.taenk.dk/tt/2003/tt32/netsikkerhed/skema/

Det er ikke forbrugerrådet som har lavet testen, det har "ICRT - Internati-
onal Consumer Research and Testing": http://www.international-testing.org.

Desværre kan man ikke læse ICRTs test, så man kan se hvad de egentlig har
testet. Det gør for mig at artikelen er værdiløs.

Artiklen er desværre også smækfyldt med FUD (Fear, Uncertainty and Doubt):

http://www.taenk.dk/tt/2003/tt32/netsikkerhed/artikel/

--
Most look at me as though I'd just asked them if they refloozle their
hossenblobbets with tinklewickets. -- Scott Granneman :

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-02-04 16:41

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> skrev i en
meddelelse news:402e398a$0$30085$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Artiklen er desværre også smækfyldt med FUD (Fear, Uncertainty and
Doubt):

> http://www.taenk.dk/tt/2003/tt32/netsikkerhed/artikel/

Artiklen omtaler "leaktest" som en del af "ydeevne som firewall". Er
det begreb ligeså veldefineret som eksempelvis portscanning? Jeg har
kun set det på www.grc.com (artiklen har flere andre referencer til
Gibson, så måske er det hovedkilden til artiklen?).

Jesper Lund

Fra : Salva

Dato : 14-02-04 17:14

> [...]
> kun set det på www.grc.com (artiklen har flere andre referencer til
> Gibson, så måske er det hovedkilden til artiklen?).

Har I andre links med nyere test af antivirusprogrammer?

-salva

Fra : Peter Kruse

Dato : 14-02-04 17:51

"Salva" <salvanone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Har I andre links med nyere test af antivirusprogrammer?

Virus Test Center Berlin, University of Hamburg, Computer
Science Department
http://agn-www.informatik.uni-hamburg.de/vtc

AV-test - Tests of antivirus software (Andreas Marx)
http://www.av-test.org/

Virusbulletin, Independent Antivirus advise
http://www.virusbtn.com/

Venligst
Peter Kruse

Fra : Salva

Dato : 14-02-04 23:01

> [...]
>
> AV-test - Tests of antivirus software (Andreas Marx)
> http://www.av-test.org/
>
> Virusbulletin, Independent Antivirus advise

Tak for det. Interessant at læse.

Hvad er dit personlige favorit antivirusprogram, om jeg må spørger?

-salva

Fra : Peter Kruse

Dato : 15-02-04 12:15

"Salva" <salvanone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Hvad er dit personlige favorit antivirusprogram, om jeg må
spørger?

Det kommer lidt an på hvor det skal bruges. Jeg foretrækker:
Kaspersky, NOD32, Norman og F-Secure.

Venligst
Peter Kruse

Fra : Salva

Dato : 15-02-04 13:52

> spørger?
>
> Det kommer lidt an på hvor det skal bruges. Jeg foretrækker:
> Kaspersky, NOD32, Norman og F-Secure.
>
> Venligst
> Peter Kruse

Vi bruger selv Kaspersky på mit arbejde som jeg er glad for. Har ikke haft
virus inden for døren siden KAV blev installeret og Outlook XP (da nogle
vedhæftet filer blev banned), så det er jo som det skal være.

Der skulle være en ny version ude af KAV her en af dagene så det bliver
spændende.

-salva