Compile til Linux i Windows
Fra : Jimmi W.

Dato : 14-02-04 12:42

Hej

Hvordan compiler jeg et program på min Windows maskine, så det kan køre på
en linux kerne??

Jeg har forsøgt med cygwin, men programmet skrev at OSTYPE=cygwin og derfor
ikke kunne compile.

Hvis der er nogen der kender programmet, så er det pwlib til openh323.
www.openh323.org

--
M.V.H
Jimmi Wolff

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-02-04 15:03

Jimmi W. wrote:
> [...]
> en linux kerne??
>
> Jeg har forsøgt med cygwin, men programmet skrev at OSTYPE=cygwin og derfor

Ikke forstået, du vil oversætte et program på en windows maskine og så
køre det på linux?

Jeg har aldrig hørt det skulle være muligt. Hvorfor oversætter du det
ikke på linux?

/b

Fra : Byrial Jensen

Dato : 14-02-04 15:19

Bertel Brander wrote:
> [...]

Du installerer en krydsoversætter som kan oversætte til den type
Linux-maskine som programmet skal køre på, på din Windows-maskine.

Jeg har krydsoversat med gcc og den øvrige GNU tool chain (til en
embedded ARM-processor) under cygwin. Det kan godt lade sig gøre. Der
findes en "gcc cross compilation howto" som du kan kigge på.

Fra : Jimmi W.

Dato : 14-02-04 15:29

> Jeg har krydsoversat med gcc og den øvrige GNU tool chain (til en
> embedded ARM-processor) under cygwin. Det kan godt lade sig gøre. Der
> findes en "gcc cross compilation howto" som du kan kigge på.

Tak for svaret, det er fordi programmet skal køre på en Nios processer med
linux kerne. Jeg vil prøve at se om jeg kan finde den How to.

M.V.H
Jimmi Wolff

Fra : Byrial Jensen

Dato : 15-02-04 21:43

Jimmi W. wrote:

> Tak for svaret, det er fordi programmet skal køre på en Nios processer med
> linux kerne. Jeg vil prøve at se om jeg kan finde den How to.

Jeg huskede forkert. Det er ikke en howto, men en FAQ. Der er en
henvisning i den installationsvejledning som følger med gcc, så det
skulle være til at finde. Gcc 3.3.3 er i øvrigt netop udkommet. God
fornøjelse!