Sendt mail fra PHP...
Fra : Lasse Madsen

Dato : 14-02-04 16:08

Jeg har lavet en PHP-fil, der sender en mail, og mail-scriptet
ser sådan ud:

<?php

$fornavn = $_REQUEST["fornavn"];
$efternavn = $_REQUEST["efternavn"];
$begivenhed = $_REQUEST["begivenhed"];
$tid = $_REQUEST["tid"];
$email = $_REQUEST["email"];
$kommentar = $_REQUEST["kommentar"];

mail("jul2@users.1go.dk",
"Mail fra hjemmeside (lav ny side)",
"Hej\n\n$fornavn $efternavn vil gerne have lavet en side til
denne begivenhed:\n$begivenhed\n\nDen foregår kl. $tid\n\nog
e-mailadressen til afsenderen er:\n$email\n\nKommentar(erne)
er:\n$kommentar",
"From: jul2@users.1go.dk\nReply-to: $email");

echo "Mailen er blevet sendt";

?>

Nu vil jeg gerne have indsat en HTML-side, der hedder tak.htm ind
istedet for "Mail er blevet sendt"...

Kan det lade sig gøre, og hvordan gør man???

Jeg vil også gerne have, at den sender en mail til afsenderen,
som så skal bekræfte e-mailadressen, hvordan gør jeg det???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mike Toxværd

Dato : 14-02-04 17:04

> mail("jul2@users.1go.dk",

MEGET simpelt.

1go.dk understøtter ikke PHP mailforms.

Men det gør whitehat.dk

- Så prøv at oprette en bruger der istedet.

Har også haft problemer med mailforms på 1go.dk,

Men prøvede så whitehat.dk INGEN PROBLEMER.

Fra : Lasse Madsen

Dato : 14-02-04 17:24

Mike Toxværd wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>
> - Så prøv at oprette en bruger der istedet.
>
> Har også haft problemer med mailforms på 1go.dk,
>
> Men prøvede så whitehat.dk INGEN PROBLEMER.

Den fungerer, som den er nu, jeg vil bare have en anden side
istedet for den, der kommer frem...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-02-04 19:31

Mike Toxværd <t0x23@msn.com> wrote in news:c0lgud$7gm$1@sunsite.dk

> MEGET simpelt.
>
> 1go.dk understøtter ikke PHP mailforms.

Ikke ? - mærkeligt, jeg har ellers lige afprøvet (igen) min egen
kontaktformular på et 1go.dk webhotel. Den virker glimrende både på
gratis og betalingshoteller.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : JMo.

Dato : 14-02-04 17:51

Lasse Madsen wrote:

[snip]
> echo "Mailen er blevet sendt";
[snip]
> Nu vil jeg gerne have indsat en HTML-side, der hedder tak.htm ind
> istedet for "Mail er blevet sendt"...

Du erstatter
   echo "Mailen er blevet sendt";
med
   include("tak.htm");

Fra : Lasse Madsen

Dato : 18-03-04 15:49

JMo. wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Du erstatter
>    echo "Mailen er blevet sendt";
> med
>    include("tak.htm");

Jeg siger mange tak for hjælpen...

Fra : Claus Abildgaard Chr~

Dato : 14-02-04 17:59

<klip>
> [...]
> istedet for "Mail er blevet sendt"...
> Kan det lade sig gøre, og hvordan gør man???

Prøv at skrive
Header("Location: tak.htm");
i stedet for echo "Mailen er blevet sendt"; så bliver brugeren sendt
videre til tak.htm.

Mvh,
Claus

--
Claus Abildgaard Christensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-02-04 19:32

Claus Abildgaard Christensen <claus@abildgaard.de.invalid> wrote in

> Header("Location: tak.htm");

Forkert - location headeren skal have en komplet adresse, dvs. med
hele svineriet: http://server/tak.htm
Der er faktisk browsere der ikke kan finde ud af det ellers.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Claus Abildgaard Chr~

Dato : 14-02-04 19:53

> Forkert - location headeren skal have en komplet adresse, dvs. med
> hele svineriet: http://server/tak.htm

Du har ret, det var jeg faktisk ikke klar over - men så lærte jeg jo
også noget nyt i dag. Ikke dårligt :)

> Der er faktisk browsere der ikke kan finde ud af det ellers.

Har du et eksempel på nogle der ikke kan finde ud af det? Jeg har selv
kun testet med IE, Mozilla Firebird / Firefox og Lynx. Lynx brokker sig
ganske rigtig over ikke at få en komplet adresse, men flytter sig
alligevel det rigtige sted hen.

Mvh,
Claus

--
Claus Abildgaard Christensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-02-04 23:22

Claus Abildgaard Christensen <claus@abildgaard.de.invalid> wrote
in news:402e6e81$0$95082$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
> Lynx brokker sig ganske rigtig over ikke at få en komplet
> adresse, men flytter sig alligevel det rigtige sted hen.

Ikke lige umidelbart nej.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/