newsserver,hastighed, grupper.... Cyberci~
Fra : css

Dato : 14-02-04 21:01

Jeg har 2054/512 hos TDC men overvejer at skifte til Tele2, men i min søgen
kan jeg se at folk er godt tilfreds med Cybercity.
Er der nogle der kan oplyse om de også har fjerne grupper og sat hastigheden
ned på download fra Newsserver?. (Det gjorde TDC for lang tid siden)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-02-04 21:16

css skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg har 2054/512 hos TDC men overvejer at skifte til Tele2, men i min søgen
> kan jeg se at folk er godt tilfreds med Cybercity.

Generalt godt tilfres.

> Er der nogle der kan oplyse om de også har fjerne grupper og sat hastigheden
> ned på download fra Newsserver?.

De har ikke fjernet nogen grupper, men den er ekstremt længe om at svare på
connect, men når først du har forbindelse til den, så køre det tilgængæld
også, jeg kan godt hente binære indlæg med +100K. Men i !dk.binaer.* har de en
grænse på 128K, indlæg derover findes ikke, det kan give huller i indlæg.
Derudover så hvis du kommer til at åbne 4 connections, så kan du ikke connecte
til serveren i nogle timer. Når bare man ved det, så er det bare at undgå det,
men du får ikke nogen besked om det

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-02-04 12:27

Ivar Madsen (spam.usenet.im@milli.dk) skrev følgende:

> [...]
> det tilgængæld også, jeg kan godt hente binære indlæg med +100K. Men
> i !dk.binaer.* har de en grænse på 128K, indlæg derover findes ikke,

Det er de udenlandske binære grupper der er denne begrænsning på. De danske
har ingen begrænsning. Til gengæld er retentionen ikke noget at råbe hurra
for.

- Martin

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-02-04 12:30

Martin Petersen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> har ingen begrænsning. Til gengæld er retentionen ikke noget at råbe hurra

Ja, som jeg skrev !dk.binaer.* = non dk.binaer.* = andre end dk.binaer.*

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-02-04 19:43

Ivar Madsen (spam.usenet.im@milli.dk) skrev følgende:

> Ja, som jeg skrev !dk.binaer.* = non dk.binaer.* = andre end
> dk.binaer.*

Jeg er nok ikke den eneste der ikke fattede det... Jeg lagde godt mærke til
dit udråbstegn, men regnede med en trykfejl. :)

Hvor kommer det "udtryk" fra?

- Martin

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-02-04 21:00

> Jeg er nok ikke den eneste der ikke fattede det... Jeg lagde godt mærke til
> dit udråbstegn, men regnede med en trykfejl. :)

Men det var det altså ikke,,,

> Hvor kommer det "udtryk" fra?

Ved det ikke, jeg har set det brugt i mange år efterhånden,,,

Fra : Kaare

Dato : 16-02-04 23:29

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Ved det ikke, jeg har set det brugt i mange år efterhånden,,,

Programmering... men jeg missede den faktisk også... pinligt. :)

/Kaare

Fra : @(SPAMFilter)lybecke~

Dato : 16-02-04 08:45

Martin Petersen wrote:

> Jeg er nok ikke den eneste der ikke fattede det... Jeg lagde godt mærke til
> dit udråbstegn, men regnede med en trykfejl. :)
>
> Hvor kommer det "udtryk" fra?

Det er et negeringstegn og betyder NOT, altså !true = false. Man bruger
det ofte når man programmerer.

Anders Lybecker

Fra : Thomas Corell

Dato : 17-02-04 07:49

Ivar Madsen wrote:

> [...]
> grænse på 128K, indlæg derover findes ikke, det kan give huller i indlæg.

(nitpickers note) Mener du ikke !dk.binaer* ? ;)

--
Don't waste space

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-02-04 18:34

Thomas Corell skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men i !dk.binaer.* har de en
> (nitpickers note) Mener du ikke !dk.binaer* ? ;)

Hvad mener du forskællen er?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-02-04 18:36

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> writes:

>Hvad mener du forskællen er?

dk.binaer.* inkluderer ikke dk.binaer

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-02-04 18:41

Klaus Ellegaard skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> dk.binaer.* inkluderer ikke dk.binaer

Det er korrekt, tænkte ikke lige over at der findes en sådan

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-02-04 13:58

"css" <css@c.dk> wrote in

> [...]
> Er der nogle der kan oplyse om de også har fjerne grupper og sat
> hastigheden ned på download fra Newsserver?. (Det gjorde TDC for lang

Jeg er CC kunde og har 2560/192 (havde 2048/128, men fik 512/64 ekstra i
"julegave" fra CC).

Udenlandske binære grupper er ikke til megen nytte på CC's egen server, da
indlæg over 128kb udelades. De danske grupper, inklusive dk.binaer.film
kører imidlertid fint.

Hvis det kun er på grund af news du vil skifte, kan du lige så godt vælge
det billigste ADSL abonnement du kan finde og så give ca. 85kr per måned
for ubegrænset news-adgang hos f.eks. www.usenetserver.com.

Der kan du på papiret hente i 6 tråde med op til 2Mbit i alt. De 6 tråde er
rigtigt nok, men jeg har før jul hentet med 2.5Mbit samlet uden problemer.
Jeg ved ikke hvordan det kører nu, da jeg ikke lige har haft et binært
newsabonnement i år.

Flemming

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-02-04 15:34

> [...]
> rigtigt nok, men jeg har før jul hentet med 2.5Mbit samlet uden problemer.
> Jeg ved ikke hvordan det kører nu, da jeg ikke lige har haft et binært

Det køre fint, eller det vil sige de havde lige 3 dårlige dage i sidste uge,
men nu er de klar igen. Jeg har været der 2½ mdr. spiller bare.

mvh Tommy Fer

Fra : Daywalker666

Dato : 09-03-04 17:19

har set dit indlæg på news

har de alle nyhedsgrupper?????

Som fx alt.binaries.dvdr
?????

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-03-04 22:30

"Daywalker666" <daywalker666xxx@tiscali.dk> wrote in

> har set dit indlæg på news
>
> har de alle nyhedsgrupper?????
>
> Som fx alt.binaries.dvdr
> ?????

Gå ind på deres hjemmeside - der kan du hente en txt fil med listen over
grupper. Og ja, alt.binaries.dvdr samt en del andre grupper med DVDrips
findes på serveren.

Flemming

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-03-04 23:18

Flemming Joensson <flemming@fjerndette.joensson.org> skrev :

>Gå ind på deres hjemmeside - der kan du hente en txt fil med listen over
>grupper. Og ja, alt.binaries.dvdr samt en del andre grupper med DVDrips
>findes på serveren.

Og er der også nogen komplette filer?

Det plejer der ikke at være i de binære grupper udenfor
dk.*-hierakiet.
--
Knud

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-03-04 00:47

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in

> Og er der også nogen komplette filer?
>
> Det plejer der ikke at være i de binære grupper udenfor
> dk.*-hierakiet.

Jep - ganske mange faktisk, for vi taler om usenetserver.com - completeness
er omkring 90% i alt.binaries.dvdr og retention - ja det ved jeg ikke helt.
Det svingede lidt, men ca. 6-7 dage. Jeg mindes ikke at der var de helt
store udsving, lige på nær en periode på to dage hvor en disk var stået af,
men derudover oplevede jeg ovenstående tal.

Flemming

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-03-04 02:28

Flemming Joensson <flemming@fjerndette.joensson.org> skrev :

>Jep - ganske mange faktisk, for vi taler om usenetserver.com - completeness
>er omkring 90% i alt.binaries.dvdr og retention

Jeg har nok ikke fulgt ordentligt med i tråden - troede det var
CC, det drejede sig om.
--
Knud