Redspot - er det godt?
Fra : EPE

Dato : 14-02-04 14:55

Hej

Er der nogen der vil komme med en kommentar om Redspot@Home fra redspot.dk??
Virker det?

- erik

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 14-02-04 23:42

"EPE" <xxx@stofanet.dk> wrote in message
news:402e28a5$0$22789$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Er der nogen der vil komme med en kommentar om Redspot@Home fra
redspot.dk??
> Virker det?

Minder meget om Sonofons FWA .. så lige at der ikke er dækning hos mig
men tjek følgende:

Gratis internet
For at etablere dækning skal vi bruge et sted hvor vi kan placere vores
udstyr. Det kunne f.eks. være hos dig hvis du bor strategisk godt. Du
ville så til gengæld få en gratis internetforbindelse.
En strategisk god placering er højtbeliggende med udsigt til flere end
100 boliger indenfor 500 m..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-02-04 23:48

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> wrote in message

> "EPE" <xxx@stofanet.dk> wrote in message

> redspot.dk??
>
> Minder meget om Sonofons FWA .. så lige at der ikke er dækning hos mig
> men tjek følgende:

Nej, minder overhovedet ikke om Sonofon FWA

Minder mere om Intercitynet.dk som har været på banen et stykke tid..

> [...]
> ville så til gengæld få en gratis internetforbindelse.
> En strategisk god placering er højtbeliggende med udsigt til flere end

Ja de bruger folkt samarbejde til at udføre dækning, ligesom Intercitynet

Det er jo normal Wifi udstyr der bruges og kan på ingen må¨der sammenlignes
med Sonofon FWA, eller andre FWA løsninger.. Det kan da godt være de
forbinder til deres eget net via FWA.. Men gør sikkert som intercitynet..
opretter en normal internetforbindelse fx ADSL og deler denne via 802.11b

Og så det med at tjekke dæknign.. Ha de har vel nok ikke mere end 10-20
steder de dækker. Tror sku ikke der er mange % hvor svaret vil være at der
dækkes.. De bruger nok mere "testen" til at fortælle dem hvor der er mange
der er interreseret og bruger det til at udtænkte hvor de vil dække.

Fra : EPE

Dato : 15-02-04 11:22

Hej

Jeg er helt med på hvad Redspot bruger af udstyr. Jeg er endnu mere med på
hvad Sonofon FWA er for en størrelse - har engang arbejdet med det hos
Sonofon!

Så mit spørgsmål går mere på hvordan fungere Redspot i hverdagen - taber
man forbindelsen, er båndbredden det de lover, osv. Kort sagt virder det?

-- erik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-02-04 11:37

> [...]
> man forbindelsen, er båndbredden det de lover, osv. Kort sagt virder det?

Hvordan kan man konkludere hvordan det køre, når det er basereret på
forholdsvis meget små områder af lokale netværks. Nogen steder kan det køre
godt, andre steder dårligt. Sådan basereres flere udbydere jo mere og mere..
opretter små netværk og driver hver punkt næsten som en selvstændig
forretning. og tager udgangspunkt i kundes ønsker for forbindelsen. fx om
der skal garanteres båndbredde, om der skal være nogen serviceydelser osv
osv...

Man kan umuligt sige om et bestemt "produkt" fungere godt, når det laves i
små netværker med selvstændig forretningsgang.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 15-02-04 23:07

Hej

>Man kan umuligt sige om et bestemt "produkt" fungere godt, når det laves i
>små netværker med selvstændig forretningsgang.

Hm, det kunne jo være at der var nogen tilstede her i NG som netop
benyttede RedSpot, eller tilsvarende udbydere ! og derfor havde noget
erfaring med den type af netadgang!.

Og så er jeg iøvrigt helt sikker på at netop den type opkobling bliver
det der skal bruges i fremtiden, men det er en anden snak...

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-02-04 23:16

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote in message

> Hej

> Hm, det kunne jo være at der var nogen tilstede her i NG som netop
> benyttede RedSpot, eller tilsvarende udbydere ! og derfor havde noget
> erfaring med den type af netadgang!.

Ja det kan da godt være rigtigt.. Men som det ser ud nu tror jeg udelukkende
det er noget opreklameret Fis i kasketten. Der er omtalt 5-6 dæknignssteder.
og jeg tror da ikke de dækker mere end det.

> Og så er jeg iøvrigt helt sikker på at netop den type opkobling bliver
> det der skal bruges i fremtiden, men det er en anden snak...

Hmm, det er jo mere delingsløsninger private kan lave sammen. uden at skal
have et eller andet mystisk wannabe firmanavn til at sætte det op.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-02-04 00:36

On Sun, 15 Feb 2004 23:07:14 +0100, Ole Rasmussen
> [...]

>Hm, det kunne jo være at der var nogen tilstede her i NG som netop
>benyttede RedSpot, eller tilsvarende udbydere ! og derfor havde noget

Redspot er ikke en netudbyder som sådan på lige fod med andre, men er
snarere en udbyder af HotSpots som man betaler for at få adgang til.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-02-04 10:23

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse
> Og så er jeg iøvrigt helt sikker på at netop den type opkobling bliver
> det der skal bruges i fremtiden, men det er en anden snak...

Baseret på hvad?

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-02-04 23:05

Hej Martin

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

>Baseret på hvad?

Mange grunde, det er nemt, det er først og fremmest billigt, og det kan
installeres overalt, og det var en løsning jeg omgående ville vælge hvis
den var tilgængelig hér.

Og, så må jeg vil indrømme at jeg vel også ligger lidt under for hvad de
såkaldte "Experter" John Strand, Torben Rune, osv. udtaler, og de er jo
rørerende enige om at det er fremtiden, og endelig må vi vel indrømme at
mere og mere bliver trådløst. - Men ok, kun fremtiden kan vise hvad
der sker...

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-02-04 23:11

> Mange grunde, det er nemt, det er først og fremmest billigt, og det kan
> installeres overalt, og det var en løsning jeg omgående ville vælge hvis
> den var tilgængelig hér.

En løsning baseret på WLAN og ADSL-linjer?

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 17-02-04 22:13

Hej

>En løsning baseret på WLAN og ADSL-linjer?

Ja

>En løsning baseret på WLAN og ADSL-linjer?

Ja

Egentlig er det jo allerede i fuld gang i det små! - Jeg ved ikke om du
følger med i netværksgruppen, men der er næsten dagligt nogen der
spørger til WLAN omkring rækkevidde, antenner med forstærkning, udendørs
antenner m.v. og hver gang fordi de har fået den goe' idé at de vil dele
en ADSL linie med deres nabo, genbo, over og underbo m.fl. Så istedet
for at 5 kunder køber hver en 512 linie hos f.eks. jer til 359 kr, så
køber 1 kunde en 2048 linie til 530 kr. osv..... du kan godt se fidusen
ikke ?

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-02-04 22:47

> Så istedet
> for at 5 kunder køber hver en 512 linie hos f.eks. jer til 359 kr, så
> køber 1 kunde en 2048 linie til 530 kr. osv..... du kan godt se fidusen
> ikke ?

For det første bedes du skelne mellem mig og min arbejdsgiver, for det andet
så kan jeg ikke se fidusen i noget med så ringe leveringssikkerhed

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-02-04 20:12

Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> for det andet
> så kan jeg ikke se fidusen i noget med så ringe leveringssikkerhed

Prisen, hvis du kan klare dig med den driftsikkerhed det giver, hvorfor så
betale mere for det?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Jens

Dato : 19-02-04 00:00

> for det andet så kan jeg ikke se fidusen
> i noget med så ringe leveringssikkerhed

ringe leveringssikkerhed ?
Den er vel ikke ringere end så meget andet ?
Hvilket erfaringsgrundlag benytter du ?

Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-04 00:14

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> ringe leveringssikkerhed ?
> Den er vel ikke ringere end så meget andet ?
> Hvilket erfaringsgrundlag benytter du ?

Der er ingen måde at sikre leveringen på når den sker via WLAN, som jo er
ganske ukontrolleret.

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-02-04 23:53

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en
meddelelse news:hi0530lee6ei9q4bmsjej491iidrm6p1g8@130.133.1.4...

> [...]
> istedet for at 5 kunder køber hver en 512 linie hos f.eks. jer til
> 359 kr, så køber 1 kunde en 2048 linie til 530 kr. osv..... du kan

ADSL forbindelser med mulighed for deling mellem hustande (uden at
overtræde aftalebetingelserne...) er typisk dyrere end "almindelige"
ADSL forbindelser. Sikkert på grund af den større trafik, som de må
formodes at generere.