"Mørkelægning" & reboot ?
Fra : Preben J.

Dato : 14-02-04 14:21

Hejsa.
Min PC, som er med OS XP Pro er begyndt at have nogle "mørke" peioder...
dvs. at imens jeg sidder og arbejder med den, så går skærmen i sort et kort
øjeblik, andre gange nøjes den ikke med at gå i sort, men genstarter
simpelthen bare.
Det er et pludseligt opstået fænomen... men jeg vil meget gerne have "den
gode stabile" PC tilbage igen, så jeg vil høre om der er nogen her der har
en ide om hvad/hvor jeg skal starte med at lede efter en fejl.

Mvh.
Preben J.

Fra : Leony

Dato : 14-02-04 21:21

In news:402e20c8$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Preben J. <preben@[nospam]pdcs.dk> typed:

> [...]
> "den gode stabile" PC tilbage igen, så jeg vil høre om der er nogen
> her der har en ide om hvad/hvor jeg skal starte med at lede efter en

Jeg ville forsøge med en anden strømforsyning som en start.
Hvis du ikke har en, så kan du måske låne af ven, kollega eller familie.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Per Pedersen

Dato : 15-02-04 13:22

Preben J. wrote:
> [...]
> gode stabile" PC tilbage igen, så jeg vil høre om der er nogen her der har
> en ide om hvad/hvor jeg skal starte med at lede efter en fejl.

Hej

Jeg har og en kammerat har et tilsvarende problem, også XP Pro, begge
bruger vi et Asus A7V600 bundkort, med en AMD Barton 1833 Mhz, også i
vores tilfælde er stabilitet blevet en by i rusland, det er særligt når
vi spiller spil at det går galt.

Jeg har efterhånden stået så meget på hovedet i både hard, og software,
har sågar prøvet med en helt frisk installation, og nej det hjælper
heller ikke, at jeg mistænker, et, og, eller, andet, patch fra "Windows
Update", uden på nogen måde at være sikker i min sag. Problemerne
opstod, på min tidligere maskine, først efter at have brugt Update.

Hvis der er andre der har lignende problemer, og en eventuel løsning, så
kom endeligt frem.

Jeg har Suse Linux 9 installeret på samme maskine, og her er der ingen
problemer, så det er svært ikke at "mistænke" M$ for en sløset holdning
til stabiliteten, og det her lap på lap, det laver oftest flere
problemer end det løser, nej, lad os snart få den SP2 på gaden, og se om
ikke det kan hjælpe ogs lidt på vej.

Mvh

Per Pedersen

Fra : PM

Dato : 15-02-04 13:38

Per Pedersen wrote:
> [...]
Har samme problem XP Home på en bærbar. Min mistanke er at det er netdelen
som bliver for varm. Siddende i åbent vindue, med vanter og halstørklæde og
en kop varm te, så kører den upåklageligt. Jeg kan ikke måle temperaturen,
den vises ikke i bios eller på programmet AIDA32. Hvorfor ved jeg ikke.
Trafoen eller hvad den må hedde, er mere end varm. Især ved fragmentering
går det galt, har en fejl jeg ikke kan finde på disk.. fragmentering kan
vare mere end 12 timer, og går så ned. Max 10 % er fragmenteret.
Mål varmen..... rens blæser.... ellers kender jeg ikke løsningen

PM

Lige en tak til alle jer der hjælper "os andre" med råd...flot arbejde

Fra : Preben J.

Dato : 15-02-04 17:15

Hejsa og mange tak for de replies der til nu er kommet

Jeg har selv min psu mistænkt... så jeg prøver med en anden når butikkerne
åbner i morgen.

Ang. alle MS's opdateringer.... det tror jeg ikke selv er tilfældet her, det
begrundes med at jeg har kørt med en ny psu siden sidst i dec. og ved
installation af denne blev der installeret en ny XP og den blev samtidigt
opdateret... det problem jeg oplever nu er opstået inden for den sidste uges
tid, uden at der er opdateret eller installeret noget nyt.

Fortsat god dag til jer alle
Preben J.