El Greco - maler med synsfejl? Skærsildsfl~
Fra : Bo Warming

Dato : 12-02-04 15:20

El Greco - maler med synsfejl? Skærsildsflammemennesker

Vestens sprudlende kultur i renaissancen lægger grund for spøjse
fordrejninger som karikaturtegnekunsten og Kvium - og Picasso/Cezanne
maleri.

Hieronimus Bosch og Pieter Brueghel har spændende omsætning af humor til
æstetisk fornyende oliemaleri.

Aldrig har muslimsk besatte lande leveret kunst der nærmer sig sådan
kreativitet - symmetriske mosaik-mønstre er alt hvad disse puritanere kan.

Men El Grecos aflange flammebølgede stroposkopbelyste mennesker, der blevet
accepteret på altertavler, vidner om inspireret genialitet på forkant med
dybdepsykologi , som den katolske kirkes top var modigt forstående for.

Japanske porno-træsnit på samme tid viser, at også den del af verden var
dynamisk og grænsesøgende eksperimenterende.

I Information spilder man idag spalteplads på, at en forsker forklarer El
Grecos skærsildsflamme-lignende gespenster som skabt af en øjensygdom hos
ham!

Alt hvad reklamerer for lægevidenskab, optages ukritisk af journalisterne.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : henrik@woerskidespam~

Dato : 12-02-04 23:34

Og hvor vil du så hen med det?

Fra : Bo Warming

Dato : 13-02-04 02:32

> Og hvor vil du så hen med det?

1. Lovprise Vestens sprølske, individualistiske originalitet, som Islam ikke
kan forliges med,
2.Kritisere at medierne er i lommen på lægevidenskabens overfladiske
maskinfejlsmodel, hvor psykosomatik og inspiration fornægtes.
At fordreje ikke-naturalistisk malestil til at være udtryk for øjenfejl, er
langt ude.

Måske man skal have set de to farvetryk af El Greco altertavler fra ca 1400
i torsdags-Information for at følge min tankegang.
Måske jeg skriver for koncentreret - telegramstil.
Jeg håber at have udvikle en kortfattet stil, hvor den intelligente , travle
læser diagonal-skimmer og finder ud af om han gider nærlæse efterfølgende.
Hvis første kik på indlægget viser, at det ikke er interessant for denne
læser, bør læseren haste videre til internettets mange andre tilbud.

"Når man ikke længere kan elske, bør man _gå forbi_". Nietzsche (gå forbi =
stemme med fødderne)

Fra : henrik@woerskidespam~

Dato : 13-02-04 10:32

> [...]
> læser, bør læseren haste videre til internettets mange andre tilbud.
>
> "Når man ikke længere kan elske, bør man _gå forbi_". Nietzsche (gå forbi

Wauw...At du kan få så meget ud af af så lidt argumentation er sørme flot.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-02-04 11:34

<henrik@woerskidespamereerdumme.dk> wrote in message

> [...]
> =
>
> Wauw...At du kan få så meget ud af af så lidt argumentation er sørme flot.

At du ikke kan modsige mig på noget punkt, selvom jeg blotter mig på talrige
steder over en bred front, viser at jeg har 100% ret i alt - tak for
anerkendelsen

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 13-02-04 12:01

Ja, og du har ekstreme synspunkter, derkan være svære at fatte for andre end
dig selv.