Uroksen
Fra : Kitt Søndergaard

Dato : 11-02-04 11:49

Jeg prøver igen. Er der nogen, der ved, hvem der har malet uroksen, som
ses på
http://kitts.homepage.dk/urokse.htm
Jeg har tidligere spurgt (7/11-03) her i konferencen, men fik desværre
ikke løst gåden.
Håber på mere held denne gang
Vh.
Kitt Søndergaard

Fra : Harry Lund

Dato : 13-02-04 10:25

Jeg ved det ikke . MEN nu har jeg printet den ud og maler den når jeg får
tid.

Fra : all4you.dk

Dato : 14-02-04 11:48

"Kitt Søndergaard" <kitt@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ses på
> http://kitts.homepage.dk/urokse.htm
> Jeg har tidligere spurgt (7/11-03) her i konferencen, men fik desværre

Jeg har heller ikke nogen anelse, men jeg har nogle lignende (A4 karton) som
gengiver "hulemalerier". Dette ville slet ikke falde udenfor sammen med dem.
Så hvis du har et Oliemaleri kan det vel være hvem som helst der har malet
det, men mere et spørgsmål om hvor motivet stammer fra. Der er noget ved
baggrunden og den måde den er malet på, der siger mig at det kunne være et
hulemaleri.

Men ingen konkret bud på hverken maler eller oprindelse af motiv, bare en
tanke der slog mig da jeg så billedet.

Jan