Akryl / akvarel
Fra : Catharina Jensen

Dato : 10-02-04 04:12

Hejsa

Jeg har lige "arvet" en masse maler ting af et kært familie medlem, og inkl,
akryl og akvaret maling, nu er mit spørgsmål så.. Skal man dyppe sin pensel
i vand med begge dele?

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 10-02-04 08:53

Du skal ikke blande tingene, men bruge dem hver for sig.

Akvarel
Her skal du bruge papir til at male på, og helst over 180 g/m2. du kan male
på tørt- eller vådt papir, eller blande teknikkerne lidt. Du tager vand på
penslen, og kommer på farven. Derved opløses den, og du kan nu tage farve
med, som du så anbringer i låget. nu kommer du mere vand til det du har
anbragt i låget, og nu er du klar til at male med den farve.

Akryl
Her maler du på lærred, malerplade eller papir.
du kan male direkte fra tuben, og kan bruge pensler, spartler og mange andre
ting.

Bor du i nærheden af Thisted/Snedsted kan vi lave en aftale, hvor du kommer
til mig, og jeg vil hjælpe dig i gang. bor du lidt længere væk, kan vi se
hvor langt vi kommer over telefonen. Jeg er vant til at underviseog laver
selv meget forskellige ting. noget af det kan du se på www.rosmon.dk og hvis
du vil se det i virkeligheden, kan du se noget i Morsø Bolighus på
Grønlandsvej i Nykøbing Mors, hos Jamet på sundbyvej 19 i Vildsund,7752
Snedsted, og på Møgelvej 8 i stagstrup, 7752 Snedsted

Mvh
A.C.Rosmon
Kr.Koldsgade 8
7700 Thisted