Hvordan sammen sættes en function ud fra s~
Fra : Jens Stål

Dato : 28-11-00 18:20

struct Person
{
AnsiString Name;
AnsiString Email;
};

void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
Person jens;
jens.Name = "Jens Stål";
jens.Email = "Jens@cue.dk";

AnsiString N = "Name";
AnsiString E = "Email";

jens.&N; /* Som skal komme til at svare til 'jens.Name' Men det virker
ikke*/
}

Fra : kheon

Dato : 29-11-00 08:54

"Jens Stål" wrote:

> struct Person
> {
> AnsiString Name;
> AnsiString Email;
> };
>
> void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
> {
> Person jens;
> jens.Name = "Jens Stål";
> jens.Email = "Jens@cue.dk";
>
> AnsiString N = "Name";
> AnsiString E = "Email";
>
> jens.&N; /* Som skal komme til at svare til 'jens.Name' Men det virker
> ikke*/

Har du prøvet dette:
AnsiString S = "Navn: " jens.Name + ", Mail: " + jens.Email;

Fra : N/A

Dato : 30-11-00 08:51

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 30-11-00 08:51

"Igor V. Rafienko" <igorr@ifi.uio.no> skrev i en meddelelse
> * kheon@vision.auc.dk
>
> [snip]

> Det kan umulig fungere, men mindre kompilatoren har et _veldig_ sært
> rammeverl for string concatenation.

AnsiString S = "Navn: " + jens.Name + ", Mail: " + jens.Email;

Denne her duer. (Der manglede lige et plus)

\MK

OBS: Den duer kun med Borland C++ AnsiStrings.

Fra : Jens Stål

Dato : 29-11-00 09:08

Det er ikke helt det jeg vil opnå.....

Jeg vil kunne hente et af felterne fra struct Person. Hvilket felt det skal
være bestemmer variablen N (som f.eks indeholder "Name" og altså er det Name
feltet jeg vil have)

Dvs Dynamisk vil jeg kunne bestemme hvilket felt jeg vil have ..... Tricky
stuff

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 29-11-00 22:23

"Jens Stål" <Jens@cue.dk> skrev:
>Dvs Dynamisk vil jeg kunne bestemme hvilket felt jeg vil have .....
>Tricky stuff

Det er umuligt i C og nok også i C++. Variabler (dvs også members i en
struct) bindes på compileringstidspunktet. Du må bide i det sure æble og
lave det på en anden måde. Hvis du ønsker at bruge navne-metoden kan det
fx gøres således:

if ((strcmp(N, "Name") == 0) { /* eller lignende under C++ */
x = jens.Name;
} etc

Under C++ kan du indkapsle den funktionalitet som jens.member(Name),
hvor member-metoden så indeholder sammenlignings-koden og smider den
rette streng tilbage. I C må du lave det som en funktion.

Hvis strcmp el.lign er for tung så brug en anden, smartere måde at finde
frem til den rette streng på. Fx ved at bruge et array af strenge som
indekseres af en enum-type, dvs i stil med jens.member[PERSON_NAME] (nok
indkapslet i en metode/funktion, der checker at indekset er ok).
--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk