Opstart uden netværk
Fra : Martin Thøgersen

Dato : 10-02-04 18:46

Jeg har labtop, Mdk9.1, hvor jeg tilsluttes et lokalt netværk med dhcp.
Hvis jeg starter op uden netværksforbindelse, eller kører
$/etc/rc.d/init.d/network reload
tager det næsten 2min at fatte, at jeg ikke har forbindelse (ved
forbindelse kun 2sec).
Hvordan reducerer jeg denne tid til fx 10sec?

Ydermere kunne jeg godt tænke mig at visse programmer kun blev kørt i
tilfælde af netværk. Jeg kunne forestille mig to muligheder:
1) Laver man et specielt runlevel?
2) Laver man en betingelse der hvor hvert program køres fra? I så fald,
hvordan ved man om nettet er oppe (variabel/program)?

--
Martin Thøgersen

Fra : FePe

Dato : 10-02-04 23:07

Martin Thøgersen wrote:

> [...]
> 2) Laver man en betingelse der hvor hvert program køres fra? I så fald,
> hvordan ved man om nettet er oppe (variabel/program)?

Måske er det her noget: http://linuxjournal.com/article.php?sid=6908

Mvh.
--
Theorem: a cat has nine tails.
Proof:

Fra : Martin Thøgersen

Dato : 11-02-04 00:33

FePe wrote:

> Måske er det her noget: http://linuxjournal.com/article.php?sid=6908

Ja, han har tydeligvis løst problemet (ved at undersøge om netstikket er
sat i). Hans kodning er dog lidt for hardcore til mig... Er der nogen
der kan give uddybende hints/kogebog? (jeg er næsten ny inden for bash)

--
Martin Thøgersen