MS Windows
briani 27239
Lyd fra web radio
Fra : Mogens Figen

Dato : 13-02-04 21:02

Findes der et program som kan lave web radio lyd om til mp3 ?
Så jeg kan brænde en cd radio lyden. Eller er der andre måder at gøre det
på.
På forhånd tak
Mogens

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-02-04 21:29

Mogens Figen mumbled his insignificant opinion in:
402d2d24$0$1668$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Findes der et program som kan lave web radio lyd om til mp3 ?
> Så jeg kan brænde en cd radio lyden. Eller er der andre måder at gøre
> det på.

Winamp klarer det on-the-fly, gå ind i prefs, under plugin -output og sæt
den fra waveout til diskwriter.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-02-04 22:25

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mogens Figen mumbled his insignificant opinion in:
> 402d2d24$0$1668$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Winamp klarer det on-the-fly, gå ind i prefs, under plugin -output og sæt
> den fra waveout til diskwriter.

Nope, Winamp's diskwriter vil ikke være med til at streame shoutcast radio.

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-02-04 23:18

Laziter [9440] mumbled his insignificant opinion in:
402d40b0$0$29312$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Nope, Winamp's diskwriter vil ikke være med til at streame shoutcast
> radio.

Næh det har du da ret i ! Det plugin som følger med 2.91 kan ihvertfald
ikke, har ikke prøvet med andre.. Men mon ikke nogle af disse kan ?
http://www.winamp.com/plugins/browse.php?ctype=P&category=7

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-02-04 01:17

> Næh det har du da ret i ! Det plugin som følger med 2.91 kan ihvertfald
> ikke, har ikke prøvet med andre.. Men mon ikke nogle af disse kan ?
> http://www.winamp.com/plugins/browse.php?ctype=P&category=7

Prøvede lige et par stykker af dem..
Ingen ville lade mig lave outputs af shoutcast streams
Nu bruger jeg så også WinAmp 5.0, jeg ved ikke om den laver noget copyright
halløjsa.

Mvh
Benjamin

Fra : Simon Nielsen

Dato : 14-02-04 01:27

> [...]
> Ingen ville lade mig lave outputs af shoutcast streams
> Nu bruger jeg så også WinAmp 5.0, jeg ved ikke om den laver noget

Winamp læser jo Shoutcast radioen kopibeskyttet og lader kun et directsound
output afspille den.

Mvh
Simon

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-02-04 01:54

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse

> Winamp læser jo Shoutcast radioen kopibeskyttet og lader kun et
directsound
> output afspille den.

Der er jeg ikke helt enig, jeg prøvede for sjov at lade waveout afspille
shoutcast..
Det virkede fint lige bortset fra at det tog omkring 20 sekunder inden der
kom noget lyd.

Mvh
Benjamin

Fra : Simon Nielsen

Dato : 14-02-04 01:25

"Mogens Figen" <mfigen@post2.tele.dk> wrote in message
> Findes der et program som kan lave web radio lyd om til mp3 ?
> Så jeg kan brænde en cd radio lyden. Eller er der andre måder at gøre det
> [...]

Prøv at streame den, få en Minidisk eller noget lignene til at stå og optage
lyden og indspil den så på harddisken bagefter og konverter den til MP3

Mvh
Simon

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-02-04 01:46

> [...]
optage
> lyden og indspil den så på harddisken bagefter og konverter den til MP3

Hmm, så burde man jo i teorien kunne føre et kabel fra line-out til line-in
på lydkortet og optage det hele på den måde, så slipper man da for
minidisken

Mvh
Benjamin

Fra : Edmund

Dato : 14-02-04 08:50

Laziter [9440] skrev:

> Hmm, så burde man jo i teorien kunne føre et kabel fra line-out til
> line-in på lydkortet og optage det hele på den måde, så slipper man
> da for minidisken

Hvis du har et program der kan optage lyd . f.eks Waweedit der følger
med til Nero eller http://audacity.sourceforge.net/
Så skal du bare ind i windows volumekontrol og vælge optagekontrol.
På mit AC97 lydkort skal jeg så vælge "stereo mix" i optagekontrol
På andre lydkort kan det også hedde "wave" eller "What you hear"

Hvilket lydkort har du.

Man kan også få lydprogrammer der optager direkte til MP3

http://www.dago.pmp.com.pl/messer/ som er gratis
eller Xripper lille og godt
http://www.sonetics.net/software/xripper.html $17
med lydhukommelse så du kan starte en optagelse f.eks 20 sekunder efter
at din musik er gået igang, helt op til 10 min, men det æder 100MB RAM
--
Mvh Edmund

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-02-04 11:21

Edmund wrote:
> På mit AC97 lydkort skal jeg så vælge "stereo mix" i optagekontrol
> På andre lydkort kan det også hedde "wave" eller "What you hear"

Der er ikke alle lydkort der understøtter den funktion. Bl.a. mit. det er
et AC97 lydkort indbygget på et Soltek bundkort.

mvh
Henning

Fra : Edmund

Dato : 14-02-04 13:38

Henning Præstegaard skrev:

> Der er ikke alle lydkort der understøtter den funktion. Bl.a. mit.
> det er et AC97 lydkort indbygget på et Soltek bundkort.

Du har vel husket at sætte kryds her
http://home20.inet.tele.dk/edworks/indspilning.png

Mit er AC97 indbygget på et SIS650 bundkort, købt sommeren 2002

Hvor mange år har AC97 eksisteret, hvem står egentlig bag

Kan det ikke løses med en driver opdatering.

Hvis ikke, kan man bruge Total Recorder fra
http://www.highcriteria.com/

hvor man så i
http://home20.inet.tele.dk/edworks/indspilning.png
under mixerenhed vælger Total Recorder

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-02-04 14:31

In article <402e16b0$0$29379$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
nospam@surfpost.dk says...

> Hvor mange år har AC97 eksisteret, hvem står egentlig bag

Standarden hedder AC'97, så 1997 er et godt bud

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 14-02-04 15:56

> In article <402e16b0$0$29379$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> nospam@surfpost.dk says...

> Standarden hedder AC'97, så 1997 er et godt bud

> [...]
Jeg vil tro du har ret med 1997 og jeg tror også det er "opfundet" af Intel
http://www.intel.com/labs/media/audio/index.htm
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-02-04 19:44

In article <402e371f$0$19004$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
paulsmail@ofir.dk says...

> Jeg vil tro du har ret med 1997 og jeg tror også det er "opfundet" af Intel

Jeg mener at huske at det fremkom omkring dette tidspunkt.

> http://www.intel.com/labs/media/audio/index.htm

Jeg tror du har ret

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-02-04 13:40

In article <402d2d24$0$1668$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
mfigen@post2.tele.dk says...

> Findes der et program som kan lave web radio lyd om til mp3 ?

Prøv Streambox VCR.

Fra : Søren Christensen

Dato : 15-02-04 15:42

"Mogens Figen" <mfigen@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der et program som kan lave web radio lyd om til mp3 ?
> Så jeg kan brænde en cd radio lyden. Eller er der andre måder at gøre det
> på.
> På forhånd tak

Totalrecorder kan det.... Også nettv...
Den kan optage alt A/V på din Pc uanset kilde...

venligst