MS Windows
briani 27239
XP kommer ikke længere end til skriveborde~
Fra : Frede Sørensen

Dato : 13-02-04 15:27

Jeg har nogle problemer med min søns PC.
Det er en Duron 900 Mhz, der udover XP bl.a kører NAV, og Nvidia grafik.

Det sker flere gange at computeren stopper ved skrivebordets
baggrundsbillede, uden ikoner eller proceslinien.
Man kan godt starte taskmanageren; men man kan ikke starte explorer.exe.
Ingen fejlmelding, den starter bare ikke.
Man kan heller ikke starte i fejlsikker tilstand.
Den eneste måde er at geninstallere (reparere) XP igen.
Så går der et stykke tid og problemet kommer pludselig igen.
Jeg kan desværre ikke fortælle hvilke obskure programmer han kører. Han
påstår selv at der ikke er nogen.
Er der nogen der har en forklaring og en løsning (det er ret bøvlet at
geninstallere XP).

Med venlig hilsen

Frede

frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk
http://web.sonofon.dk/frede-plesner/

Fra : Noggy Lee

Dato : 13-02-04 15:53

Kan du lige fortælle mere hvad der er i din computer, så har andre bedre
chance til at afhjælpe dit problem? :)

Vh,
Noggy

Fra : Frede Sørensen

Dato : 13-02-04 16:06

Noggy Lee wrote:
> Kan du lige fortælle mere hvad der er i din computer, så har andre
> bedre chance til at afhjælpe dit problem? :)
>
> Vh,
> Noggy

Nu er det jo min søns; men hvis det er hardware:
Et bundkort, som jeg ikke kender navnet på, med onboard lydchip.
AMD Duron 900 mhz
TNT grafikort
256 MB sd-ram (100 Mhz)
IBM harddisk 30GB
Teac CDrom
Den kan boote Millenium, XP eller Linux.
Der er ingen problemer i ME eller Linux.

Fra : Frede Sørensen

Dato : 13-02-04 16:12

Har fundet denne artikel, der beskriver fænomenet; men den gælder kun for
win2000
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;256194

Fra : Noggy Lee

Dato : 13-02-04 20:37

"Frede Sørensen" <frede-plesner@mail.sonofon.dk.invalid> wrote in message

> Teac CDrom

Prøv lige at fjerne denne enhed helt og se om problemet findes.

Jeg har oplevet det samme problem og opdaget, at mit TV-kort (Pinnacle TV
Rave PC) forårsagede det.

Vh,
Noggy

Fra : Frede Sørensen

Dato : 14-02-04 14:35

--
Jeg skal prøve det næste gang, det sker (velsagtens om en måneds tid)
Jeg synes nu ikke det lyder logisk.

Fra : Noggy Lee

Dato : 14-02-04 16:50

"Frede Sørensen" <frede-plesner@mail.sonofon.dk.invalid> wrote:

> Nu kan jeg jo ikke fjerne den andet end rent fysisk, for >

Det er rent fysisk, jeg mente. Problemet er tit forårsaget af nogle
hardwares.

Vh,
Noggy