MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win2000 + Plextor CD brænder
Fra : Denn!s H

Dato : 13-02-04 13:51

Hej

I går aftes/(nat blev det til) skulle jeg stykke en win 98 maskine sammen af
to gamle maskiner.
Da jeg ikke kunne få netkortet til at virke ej heller finde en driver til
win 98, besluttede jeg at installerer win2000 i stedet for.
Dette gjorde jeg ved, at opdatere den nyinstallerede Win98SE via CD-Rom
drevet, et Plextor 16/10/40A.

Da jeg så var færdig hev jeg de sidste hår ud af hovedet fordi ...
Når fladkablet er i CD-Rom drevet kan det ikke køre rundt med CD'en.
Piller jeg fladkablet ud spinder CD'en lige så fint rundt.
Da der lå Win98SE virkede det fint med Plextor drevet.

Jeg har opdateret firmware i Plextor drevet. Med Plextool kan jeg se alle
oplysninger på drevet, det kan bare ikke køre rundt :(
Jeg har prøvet at slette Plextor drevet fra hardwarelisten, men næ hjælper
heller ikke.

Hvad skal jeg lige prøve at gøre nu?

(Men nu virker mit netkort da i det mindste.)

Denn!s

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 13-02-04 14:13

Hej Hej
Prøv at kontrollere følgende.
Kontrolpanel-System-Enhedshåndtering-se om du kan se
drevet under-cd rom.
Kontroller også harddiskkontrollere.
Primary IDE-Secondary IDE.
Håber at det kan hjælpe dig.