MS Windows
briani 27239
Brugt OS i nyt hardware?
Fra : KH

Dato : 12-02-04 22:56

Jeg skal til at skifte hele hardwaren ud med noget spritnyt, som skal
samles her i den kommende weekend.
Den gamle harddisk med Windåse XP-home edit. + div. programmer har jeg i
sinde at smide i den nye constellation.
XP-versionen er en updateversion og harddisken er i NTFS. Vil den bede
om en genregistrering og/eller reg.key?
Vil den tilpasse sig hurtigt de nye omgivelser, eller skal den bruge
lang tid på "integrationen"?

Mvh. KH.
Og på forhånd tak.

Fra : Hans

Dato : 12-02-04 23:24

"KH" <Joker@mitdomain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om en genregistrering og/eller reg.key?
> Vil den tilpasse sig hurtigt de nye omgivelser, eller skal den bruge

Du skal helt klart geninstallere det hele fra bunden. Alt andet vil være at
bede om problemer.

/ Hans

Fra : Pico

Dato : 12-02-04 23:34

KH wrote:
> [...]
> jeg i sinde at smide i den nye constellation.
> XP-versionen er en updateversion og harddisken er i NTFS. Vil den bede

Højest sansynlig.

> Vil den tilpasse sig hurtigt de nye omgivelser, eller skal den bruge
> lang tid på "integrationen"?

Du får den nok ikke til at spille, men du kan kørere en reperation der vil
tage hensyn til dit nye hardware, det burde få den til at virke og så beholder
du alle indstillinger og programmer med de fordele og unoder der er i en
ældre XP instalation. Det tilrådes at lave en ny installation for at få rydet
op i XP, men det er op til dig.
Hvis du vælger at reperere skal du lige huske at du skal ved det første valg
du får der heder noget i retning at Installere, reperer og sidste fungerende
gendannelspunkt eller noget i den retning, vælge Installere, så kommer du
ret hurtigt til et nyt punkt hvor du kan vælge at reperere.
Du ved formodentlig godt at selvom det er en opgraderingsversion kan du
godt installere på en tom HD, du skal bare have en tidligere version klar
til at henvise til.
Pico

Fra : KH

Dato : 14-02-04 18:57

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Du ved formodentlig godt at selvom det er en opgraderingsversion kan du
> godt installere på en tom HD, du skal bare have en tidligere version klar

Jeg har nu forsøgt mig med en simpel reparation, men det resulterede i, at
jeg kunne starte forfra med en ny rep, hvorpå den bare stod med en cursor,
som blinkede i øverste venstre hjørne...
Træls!
Heldigvis havde jeg foretaget rigelig med backup, så jeg var forberedt på
situationen.
Lige nu sidder jeg med den gamle installation med ME, som stadig kører.
Den havde absolut ingen problemer med tilvænning af de nye og fornemme
omgivelser.
Den XP er kræsen.
Du skriver noget om, at jeg skal have en ældre version at henvise til.
Beder den om en "product key" på en tidligere version?
Eller beder den om at sætte min gamle OEM-version af Win 98 i?

Endnu en gang tak for hjælpen.

Mvh. KH.

Fra : Pico

Dato : 14-02-04 18:01

KH wrote:
> [...]
> i, at jeg kunne starte forfra med en ny rep, hvorpå den bare stod med
> en cursor, som blinkede i øverste venstre hjørne...

Er du sikker på du har gjort som jeg skrev, altså først begynde en installation
os så når du får muligheden for at reperere skal du vælge den mulighed.
De første gange valgte jeg også reperation i den mulighed der er ved punkterne,
Installere, Reperere, Sidste fungerende boot eller noget i den retning og det
resluterede i at jeg skulle skrive et administrator password som jeg aldrig
har installeret. Herefter mener jeg at den havnede i en blinkende curser som
du beskriver. Altså du skal vælge installere og så når den giver dig muligheden
for at reperere vælger du det, derefter viser den de installerede OS.

> [...]
> Du skriver noget om, at jeg skal have en ældre version at henvise til.
> Beder den om en "product key" på en tidligere version?

Det ved jeg ikke, men den har du vel ?

> Eller beder den om at sætte min gamle OEM-version af Win 98 i?

Jeg kan ikke huske om den beder om det, men du skal ihvertfald gøre det
på et tidspunkt når den vil se en tidligere ver..
Pico

Fra : KH

Dato : 14-02-04 22:20

> Er du sikker på du har gjort som jeg skrev, ...[snip] du beskriver. Altså
du skal vælge installere og så når den giver dig muligheden
> for at reperere vælger du det, derefter viser den de installerede OS.

Jeg gjorde, som du sagde.
Jeg sprang den første mulighed for rep. over og gik til inst., hvor jeg får
en ny mulighed for rep.
Og så var det, at jeg fik den berømte cursor på den sorte skærm.

> Det ved jeg ikke, men den har du vel ?

Jo, det har jeg da.
Jeg betaler for mine windøwsversioner.

> Jeg kan ikke huske om den beder om det, men du skal ihvertfald gøre det
> på et tidspunkt når den vil se en tidligere ver..

Nå, men jeg geninst. hele XP igen efter en formattering.
Og det lader til at virke.
Men det tog sin tid at vænne sig til en meget tom skærm.
Den er nu ikke så tom længere, da jeg har geninstalleret en masse af de
gamle programmer.

Anyway, tak for assistancen.

Mvh. KH.