MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
lidt hjælp til dos måske ikke den rige NG
Fra : Futte

Dato : 12-02-04 16:37

Hej

jeg har et ? hvordan får jeg indholdet af et dir listet ud på printer i dos

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-02-04 17:01

"Futte" <fnugi20003(spam)@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> jeg har et ? hvordan får jeg indholdet af et dir listet ud på printer i
dos

Du kan prøve med denne kommando:
dir > filelist.txt

På den måde får du oprettet en liste i en fil som du så kan printe ud.
Du kan kalde filen hvad du vil, blot den ender på .txt

Iøvrigt vil jeg gerne henvise til en ganske udmærket side omkring DOS:
http://www.computerhope.com/msdos.htm

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : ozzie

Dato : 12-02-04 17:21

Futte wrote:

> Hej
>
> jeg har et ? hvordan får jeg indholdet af et dir listet ud på printer i dos

Hej.
Se følgende:
"To print a directory listing, type the redirection symbol and PRN after any
form of the DIR command, as the following example shows:

dir > prn

When you specify PRN on the DIR command line, the directory listing is sent
to the printer attached to the LPT1 port. If your printer is attached to a
different port, you must replace PRN with the name of the correct port."

Håber at du kan forstå det selvom det er på engelsk.
Meget simpelt.

hilsen /ozzie