MS Windows
briani 27239
Udskrift fra DOS - tømme buffer ?
Fra : Jensn

Dato : 11-02-04 10:10

Hej

Jeg har en Windows98 maskine hvor der skal udskrives fra
et old-gammelt Labelprogram - problemet er bare at når man
udskriver, så kommer der intet ud - med mindre man beder
programmet om at udskrive så mange labels så det vil fylde
mere end én side - så skriver den fint. Det samme gælder
hvis man afslutter programmet og returnerer til Windows - så
skriver den også det den skal.

Dette er sket i forbindelse med PC-skift - på den gamle maskine
kører det fint - beder man om én label - så kommer der strax
én label til printeren.

Hvis jeg kigger i autoexec.bat & config.sys - så er der ingen små
hjælpeprogrammer som bliver loadet - så det er ikke dér forskellen er.

"Man" kender jo også det samme problem fra de gode gamle Dos-dage -
hvis man her skrev "copy config.sys lpt1" - så skete der heller intet, før
man havde gentaget komandoen så mange gange som det krævede at
få udskriften til at fylde mere end én side

Så det må være noget med at printeren skal tømme bufferen her og nu -
istedet
for at vente på ny-side tegn

Printeren er den samme som på den gamle maskine

Sikke en masse skrift - håber det er til at fatte

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-02-04 11:29

"Jensn" wrote

> [...]
> mere end én side - så skriver den fint. Det samme gælder
> hvis man afslutter programmet og returnerer til Windows - så

Du mangler en slut på side ting?

> [...]
> man havde gentaget komandoen så mange gange som det krævede at
> få udskriften til at fylde mere end én side

Eller skrev

"copy con lpt1" <enter>
<ascii 12> <enter>
<Ctrl-Z>

Jeg kan sgu ikke huske om jeg brugte <Alt><1><2> eller om det var en
<Ctrl -et eller andet> ting

HTH - Peter

Fra : Snuden

Dato : 11-02-04 22:32

On Wed, 11 Feb 2004 10:10:07 +0100, "Jensn" <m3m5@FJERNEShotmail.com>
wrote:

> [...]
>for at vente på ny-side tegn
>
>Printeren er den samme som på den gamle maskine
>
>Sikke en masse skrift - håber det er til at fatte

Hvis printeren har en Form Feed (typisk FF) knap, så tryk på den når
du har sendt de labels du vil have ud. Det tvinger printeren til at
tømme sin buffer.
--
Snuden