Caravelair - erfaringer?
Fra : Alex Jensen

Dato : 14-02-04 03:03

Vi er en familie på 5, der har en brugt campingvogn i tankerne. Det kunne
f.eks. være en Caravelair Antares 446, men vi kender intet til mærket
Caravelair, så er der nogle der vil øse ud af deres erfaringer med dette
mærke og evt. modellen?

På forhånd tak!

Alex

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 14-02-04 08:01

Sat, 14 Feb 2004 03:02:54 +0100, skrev "Alex Jensen"
<jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> i dk.fritid.camping:

> [...]
>f.eks. være en Caravelair Antares 446, men vi kender intet til mærket
>Caravelair, så er der nogle der vil øse ud af deres erfaringer med dette

Vi har selv haft en Caravelair Silver 395 fra 1997 (vores første
campingvogn). Den var faktisk ganske god til prisen (nyprisen var
dengang ca. 54.000), men der er selvfølgelig sparet noget på finish'en
i forhold til "mærkevare-campingvognene". Bl.a. er der ikke ret meget
skabs-/skuffeplads (men en del hylder til afsætning i stedet).

Da vi gav den i bytte for vores nuværende vogn i 2001, gjorde
forhandleren os opmærksom på, at den havde suget en del fugt til sig i
forenden, hvor regnvand under kørsel var blevet "presset" op under en
overlapning. Så check lige, at der ikke er de samme problemer med den
du kigger på.

--
mvh Gitte Sørensen gydda@sol.dk

Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 13-02-04 09:43

Jeg så på en 4 år gammel caravelair, og ærligt talt, ville jeg betegne denne
vogn som en gang pindebrænde, selv en adria ville være bedre, selv køber jeg
ikke en kvalitet der ligger under en LMC, denne vogn er efter min mening,
det bedste bud, inden de rigitig gode gode vogne (kabe, og tabbert), men
enhver sin smag, dette er bare min mening om den vogn.

Fra : Alex Jensen

Dato : 14-02-04 21:18

Hej Karl-Heinz

Jeg synes bare man skal give relativt meget for en LMC (feks. 480 TK - vi er
jo 5 .....), når de så er ca. 15 år gamle. Betyder "pindebrænde" du ved den
er har mangler her og der, eller er det "bare" dit indtryk?

Alex

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 14-02-04 12:33

Hvem pokker siger du skal købe den i DK. Det er virkeligt mange penge at
spare, ved at handle i Tyskland.

http://www.mobile.de/SIDVtv1TJp0S9TiSc6vh9zURw-t-vaNexlCsAsK%F3P~BmSB10LsearchPublicJ1076848141A1LsearchPublicIMotorhomeS-t-vpLtt~BmPA1B20A0/cgi-bin/searchPublic.pl?_form=search&sr_make=15800&sr_model=&sr_priceFrom=-2&sr_priceTo=-2&sr_category=67&sr_powerRange=-2&sr_registrationDateFrom=-2&sr_registrationDateTo=-2&sr_mileageFrom=-2&sr_mileageTo=-2&sr_engineType=-2&sr_doorCount=-2&sr_color=-2&sr_country=D&sr_zip=&sr_zipRadiusTo=-2&sr_damaged=0&sr_daysOldTo=-2&sr_sortOrder=0&doSearch.x=38&doSearch.y=12

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 14-02-04 12:39

Du må hellere købe ADRIA, end overhovedet at tænke på cararvelair, der
findes da også hobbyèr det er ganske udmærkede vogne til rimelige priser.

Jeg mener nu heller ikke, at LMC har noget med snobberi at gøre, det er helt
klart en større investering, men i længden er den ikke mere kostbar end de
billige vogne.

Men jeg mener at ADRIA er en rimelig god kvalitet, frem for at købe
caravelair, adria har bedre finish, og den er ikke ekstrem dyr, og den har
den rigtige vægt.

Fra : Allan Gensch

Dato : 14-02-04 14:07

Vi har købet steckeman 445 det er den magen til den caravelair du har kigget
på jeg syntes at man får meget for
pengene vi gav 69900 for den hos krone camping med et isabella lux fortelt.
det er også blæsevarme i min det er det hvist ikke i caravelairen.
Men det jo et spørgesmål om behov nogen kan ikke nøjes med mindre ind lmc
men til vore behov rækker en billig campingvogn den har alt hvad vi har brug
for hvis man skulle købe en LMC i samme størelse så koster den nok 120000kr
uden fortelt pris og kvalitet hænger sammen ja og så betaler man jo også
lidt for navent

mvh Allan Gensch

Fra : Jimmy Larsen

Dato : 14-02-04 18:19

Hej
hvis absolut vil have noget der er billigt,så køb hellere en adria

Fra : Alex Jensen

Dato : 14-02-04 21:21

Hej Jimmy

Har du nogle "Adria-forslag" i nogenlunde samme prisklasse til 5 personer?

Alex

Fra : Jimmy Larsen

Dato : 14-02-04 21:48

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jimmy
>
> Har du nogle "Adria-forslag" i nogenlunde samme prisklasse til 5 personer?
>
> Alex

hvad med en adria 502 med køjer og to sidde grupper
nu ved jeg ikke hvad du vil give for en vogn men kik i den blå avis der er
en del .hvis du ikke har noget i bytte kan du jo købe den privat.held og
lykke
mvh Jimmy

Fra : Alex Jensen

Dato : 15-02-04 11:58

Hej Jimmy

Jeg kan kun trække 1050 kg, så Adria 502 er ikke aktuel. Hvis du har
erfaring med andre, så sig bare til. Prisen har vi ikke lagt os fast på, men
maks. 70.000 er nok et godt bud.

Fra : HENNING MIKKELSEN

Dato : 15-02-04 07:36

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jimmy
>
> Har du nogle "Adria-forslag" i nogenlunde samme prisklasse til 5 personer?
>
> Alex

Hej Alex

Du kan klikke ind på feks.: http://www.campingferie.dk/h3_vogne_til_salg/s/
og der opstille dine egne søgekriterier, så får du sikkert en masse at vælge
imellem.
Men tag ud og se på mange vogne, før du bestemmer dig, læg mærke til om de
lugter friskt indendøre, kik i de yderste kroge efter spor af fugt og
forlang en fejlfri fugttest, efter min mening er fugten alle campingvognes
værste fjende, uanset mærke!
Indlæget fra Karl-Heinz, opfatter jeg som det rene snobberi, vi er
garenteret mange, der har haft stor fornøjelse, af mindre adelige vogne end
LMC og lign.

MVH
H Mikkelsen

Fra : Jimmy Larsen

Dato : 15-02-04 08:44

> [...]
> H Mikkelsen
> Det er vel ikke snobberi at nogle hellere have noget godt brugt end noget
billigt nyt.
mvh Jimmy

Fra : HENNING MIKKELSEN

Dato : 15-02-04 10:08

"Jimmy Larsen" <jiti_slet_@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> end

> billigt nyt.
> mvh Jimmy

Der bliver i trådens begyndelse efterlyst erfaringer om en specifik vogn!
Hr. Karl-Heinz Hansen har set én Caravelair og kalder den en gang
pindebrænde, hvor selv en Adria ville være bedre, hvorefter der blive gjort
opmærksom på at KH, ikke køber noget under LMC.
Hvilke erfaringer har man ved at se én vogn? Der er ikke nævnt et ord om at
købe godt brugt kontra billigt nyt?
Så jeg fastholder min mening om snobberi!

MVH
H Mikkelsen

Fra : Alex Jensen

Dato : 15-02-04 11:59

Hej Henning

Jeg har søgt (meget) på campingferie.dk, men kunne du eller andre nu
anbefale brugte vogne til 5 personer (maks 1050 kg total), havde jeg jo
noget at starte med

Alex

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 15-02-04 16:22

> [...]
>
> Jeg har søgt (meget) på campingferie.dk, men kunne du eller andre nu
> anbefale brugte vogne til 5 personer (maks 1050 kg total), havde jeg jo

Hej Alex

Nu har jeg også kikket lidt rundt på nettet, efter en vogn på max. 1050kg.
og sengeplads til fem, - det er mildt sagt ikke det store udbud, der matcher
jeres krav.
Så med mindre i vil skille jer af med nogle af børnene, (sikke en tanke) er
Caravelair'en vist det der kommer nærmest
Held og lykke med eftersøgningen.

H Mikkelsen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 15-02-04 12:18

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jimmy
>
> Har du nogle "Adria-forslag" i nogenlunde samme prisklasse til 5 personer?
>
> Alex

Hej Alex
Jeg blander mige lige lidt - det er nok en fejl i min personlighed
Vi har brugt meget tid på at kigge på cv'ere de sidste 2-3 år, men pga
sommerhus har vi endnu valgt bare at leje en de sidste 2 år.
Og her er så vores meninger:
Caravelair har hidtil virket mere skrabede og mere billigt fremstillet end
Adria.
Sterckemann ser - i 2004 modellerne - ud til at være på omgangshøjde med
Adria. Men ikke i alle modeller - de har et par modeller
med toiletrum uden fast toilet :o/
Begge mærke har en usandsynlig lighed med Adria, når vi kigger på indretning
og møbel-design. Men jeg har også læst at Adria
også har en stor fabrik, der udelukkende laver møbler o.l. til cv'ere.......

Blandt Adria's hidtige model-serier er vi ret sikre på at ville vælge en
A-model (nu kaldet Altea).
Disse modeller har flere fordele (igen vor mening): køkkenet er klart bedre
indrettet med sine hele bordplader, der kan foldes op.
B-modellernes løsning med en glasplade over blussene og et løst skærebrædt
over vasken gir' i praksis langt ringere bordplads.
Og vi har altså prøvet begge dele.
A-modellerne har i et par modeller, vi har specielt kig på (A430PH + A432PX)
en langt bedre løsning mht løse puder til siddegruppen.
Kun ryglæn i "lige" udgaver, hvorimod B-modellerne har nogle underlige buede
ryglæn, der kræver at du 1: transporterer og
opbevarer ekstra lige hynder til opredning, og 2: at du kan få flads i
vognen til de overskydende buede ryghynder, når du skal bruge
siddegruppen til soveplads. Og i de 2 modeller er der altså ikke vild god
plads til det trick...
Øvrigt udstyr taget i betragtning mener vi at A-modellerne er fuldt
udstyrede til vort brug - vi mener at B- og C- modellerne "blot" er mere
pyntede og altså at ikke alt pynten er lige praktisk.
A-modellerne er siden 2003-modelåret udstyret med varmt vand og har fået
flyttet vanddunken ud i gaskassen.
Det skal dog bemærkes at nogle A-modeller er lidt smallere end tilsvarende
B-modeller, ikke meget men måske af betydning.
Der kan også være forskel på antallet af vinduer i de to model-serier (i
ellers ens modeller).
Se www.adria.dk for komplet oversigt over årets modeller, priser o.l. Prøv
også snarest hos en forhandler at få deres forrige års-avis med sidste års
modeller - eller ældre - det kan hjælpe jeg meget i jeres søgen efter en
brugt vogn.

Men som løsning på jeres valg ville jeg foreslå jer at kigge på A502DK. 2
køjer på tværs bagi, 2-mands siddegruppe i højre side lige opad køjerne, dør
i højre side, siddegruppe foran. Køkken og bad i venstre side.
I vil snart se at der også findes en A502UK, der er 90% magen til, men der
er bytte om på dør og lille siddegruppe. Det betyder at den lille og den
store siddegruppe føles som om de ligger oveni hinanden. Føles overmøbleret
iht vor mening.
Men se på deres hejmmeside - der har i rig lejlighed til at studere de
forskellige indretninger

Åh jo - vor første leje-erfaring gjorde vi i en sprit-ny vogn. Anden gang
var vi mere heldige og fik en 2½ år gammel vogn.
Den ku' til gengæld overbevise os om ad Aria altså godt kan holde til
udlejning - så kan den såmænd også holde til vort brug

Caravelair: www.caravelair.dk
Sterckemann: www.sterckeman.dk

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Alex Jensen

Dato : 05-03-04 11:55

Hej Jesper

Tak for inputtet. Men som jeg har skrevet ovenfor må vi maks. trække 1050
kg, og så er 502'eren ikke aktuel.

Alex

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 05-03-04 16:26

Selv tak - og du ku' ha' ret
Prøv at se på de lidt ældre modeller; op til 96-97 eller måske 98 havde
nogle af
502-modellerne faktisk en total-vægt på 1.100 kg og en tilsvarende lavere
egenvægt.ænkte
Vent lidt - jeg må ku' finde et par stykker....
Her en een model:
http://www.campingferie.dk/h3_vogne_til_salg/s/presentation.asp?entityGuid=100777&siteGuid=323
Godt nok ikke lige den model, jeg tænkte på...
Men kig lidt på deres side - en god ting er at du i søgevinduet - nå dur har
en liste over vogne på skærmen -
kan klikke på f.eks. "Vægt" i kolonneoverskriften og få listet de fundne
vogne efter vægt.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Harry

Dato : 15-02-04 14:09

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote in message news:<402d81ce$0$27403$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> f.eks. være en Caravelair Antares 446, men vi kender intet til mærket
> Caravelair, så er der nogle der vil øse ud af deres erfaringer med dette

Caravelair har aldrig sagt andet end at det er en letvægtsvogn og det
er vel ingen hemmelighed, at vognen er beregnet til det sydlandske
klima. Har man derfor kun brug for en vogn til sommerbrug i sydens sol
den ene gang om året, er det sikkert da et udmærket køb og der er ud
fra et økonomisk synspunkt ingen grund til at kaste sig ud i dyrere
eksperimenter - uanset kvaliteten i øvrigt. Caravelair har samme gode
køreegenskaber som de fleste andre.
M.H.T. LMC - jeg har haft en sådan i 8 år, men der er squ også meget
pindebrænde i den - og Adria? Slovenerne har skam opdaget, at vore
danske kroner er noget værd og de vogne, jeg så på Bella var da ikke
billigere mere. Alt det ekstra, som nutidens brugere ønsker sig,
koster på i vægt og i penge. Begge dele kravler derop ad - og trækker
brugtvognspriserne med op. Og i privat handel ser jeg mange vogne, der
er sat urealistisk højt i pris. En af mine venner har lige købt en
ældre Cabby, der var sat til 69 mille - han fik den for 52! Med
fugttest inkluderet.
Mit råd er altså: kører du kun sydpå 1x om året eller vil bruge vognen
som begynder til at samle erfaringer, så er Caravel udmærket. Vil du
forlænge sæsonen herhjemme og også køre nordpå engang imellem, så køb
en af de andre mærker - der er ingen stor forskel på Bürstner,
Dethleffs, Hobby og de nye Adriaer - men der er stor forskel til
Solifer, Polar og Kabe - og dem skal man også lidt længere ned i
lommeulden efter.
http://www.hanses-campingsider.dk/markedspladsen/marked.htm ligger
nogle Adria´er, men jeg ved ikke om de opfylder dit behov. Kig.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-02-04 17:49

"Harry" <hansduggen@direkte.org> wrote in message

> M.H.T. LMC - jeg har haft en sådan i 8 år, men der er squ også meget
> pindebrænde i den - og Adria? Slovenerne har skam opdaget, at vore
> danske kroner er noget værd og de vogne, jeg så på Bella var da ikke

Er det, når det kommer til stykket, ikke lige så meget modellen som
fabrikatet, der betyder noget. Vi kommer fra en LMC Siesta og har nu en
Detleff Beduin, og i den sammenligning synes jeg ikke at LMC'en var noget at
prale af mht. kvalitet (jeg forholder mig her ikke til design og
indretning).

vh
Jan