Den trælse side ved at have kat!
Fra : Helle

Dato : 14-02-04 00:29

Hej allesammen.

Øv for en ulækker oplevelse jeg lige har haft. Jeg var godt træt og stod og
børstede tænder. Sylvester kommer så ud og skal på bakken som (heldigvis)
står i brusekabinen på badeværelset. Han prutter lidt og så kommer der
ellers en afskyelig stank. FØJ! Selv Emil vågnede op fra sin dybe søvn på
badeværelsesgulvet og gik ud og her stod jeg så og børstede tænder og havde
brækfornemmelser. Sylvester springer ud fra bakken og spjætter med bagbenene
og hvad ser jeg? det sprøjter og ned at væggende med tynd lort! FØØØØJ!
Sylvester når at spæne ind i stuen og jeg kigger så ind i brusekabinen hvor
der er sprøjtet lort op og ned af væggene, på gulvet og i bakken. DAMN!

Her står jeg så og river mig selv i håret! Får tørret det værste lort op,
spulet brusekabinen, tørret kattebakken af udvendigt og får bakken sat ud i
gangen. Finder shampo, balsam, håndklæder og børster frem og beder så
kæresten om at få fat i Sylvester for han skal i bad. Vi var ikke meget for
det for han er så at sige hamrende umulig at holde. Han skriger og skaber
sig og spjætter på livet løs men ikke denne gang. Han stod rimelig stille,
sagde ikke en lyd men var dog heller ikke helt tilfreds med situationen. Så
det var jo sådan set fint for så kom han lige i bad med hele kroppen
(undtaget hovedet selvfølgelig). Alt lortet blev vasket af ham og han er
herre grim og tynd nu hvor han er våd i pelsen.

Næste job: at gå rundt i hele lejligheden og rense lortepletter op på gulve,
borde mm. "Dejligt"! Så var det også jeg sagde til kæresten: det er dine
katte lige nu, skat!" HA! Sagde han. "Lige nu er det på ingen måder mine
katte!" Hehe. Det ér nemlig mine katte og min interesse og også mig der har
betalt. Hmfr - det er så hér det er lidt mere træls at have kat. Jeg gik
også bare og sagde var ved at brække mig altimens kæresten sad ved
computeren og frydede sig over at det ikke var hans katte.

Det er SÅ dejligt at Sylvester var så dygtig til at være i bad og han er
ikke engang rigtig knotten på mig - han går dog rundt og spjætter og vasker
sig. Det lader jeg ham gøre til i morgen hvor han så skal have den store
børstetur.

HA hvor er han altså grim og tynd lige nu. Hehe, det er lidt synd for ham.

Bare en lidt mere negativ side af sagen med at have kat på *g*

Mvh Helle
--
Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Fra : Jokerman

Dato : 14-02-04 01:51

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Mvh Helle
> --
> Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

Det var da en "lortet" måde at starte dagen på. Jeg har selv haft en
lignende oplevelse med min Frida. Første gang hun skulle til lægen havde jeg
hende i kassen, og pludselig har hun meget urolig. Jeg var da midt inde i
Viborg og var på vej ud til lægen til fods. Jeg prøvede at se ind i kassen,
men kunne kun se at hun forsøgte at være i den ene sid af kassen. Jeg går
ind i det nærmeste offentlige toilet, og åbner kassen for at se hav der er
sket. Hun var måske blevet "køresyg" eller lignende for hele kassen var
oversmurt med tynd gult lort og det stank frygteligt. Katten var
selvfølgelig også smurt ind i det. Men så måtte jeg igang. Tæppet i kassen
blev smidt i affaldsspanden (arme den der skulle tømme den!) Kassen blev
nødtørftigt gjort rent med vådt papir, og katten selv blev rengjort under
vandhanen. Desværre var der kun koldt vand, men jeg kunne ikke gøre andet.
Jeg var langt væk hjemmefra og hun havde det ikke godt med at lugte så
dårligt. Men hun var heller ikke særlig begrejstret for at blive vasket, og
jeg var da heller ikke for glad. Mine hænder havde det ikke så godt
bagefter. Men hvad man ikke gør for sin kat. På din hjemmeside fandt jeg
dette så nok er brugbart i sådanne situationer:
"Når du bliver irriteret på mig, fordi du selv har travlt, så tænk på at jeg
måske har ondt i maven, måske lå for længe i solen eller måske bare er træt
og ked af det"

Hej
Jokerman