error '800a0cc1'
Fra : Aurum

Dato : 13-02-04 20:39

Jeg har en side, som skal lave en sammentælling af deltagere + en
liste over deltagerne

Når siden bliver vist i browseren, viser den fint nok antallet
(count), men når den skal vise en liste over deltagerne, får jeg
denne fejlmeddelelse:

error '800a0cc1'
ADO Could not find the object in the collection corresponding to
the name or ordinal reference requested by the collection.
/test/sa2003-fyn.asp, line 63

Jeg har markeret med en kommentar, hvor linie 63 er.
Hvad gør jeg galt?

<%
strSQL = "SELECT COUNT( * ) FROM `tilmeldingsblanket` WHERE
Kursus = 'Fyn';"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>

Mellem mine bodytags har jeg en tabel, hvori resultatet bliver
vist (det er kun et uddrag af tabellen jeg har taget med her):

size="5"> </font>Tilmeldte deltagere på 'Selvangivelsen 2003'
i Odense den 22. marts 2004
cellspacing="10" width="100%">

<% Do until rs.EOF %>
height="20"><%= rs("Navn") %></td>
height="20"><%= rs("Sender") %></td>
height="20"><%= rs("Kommune") %></td>
height="20"><%= rs("Adresse") %></td>
height="20"><%= rs("Postnr") %></td>
<%
rs.MoveNext
Loop
%> </table>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-02-04 21:40

On Fri, 13 Feb 2004 19:39:12 +0000 (UTC), Aurum <hhaurum@hotmail.com>
wrote:

>error '800a0cc1'
>ADO Could not find the object in the collection corresponding to
>the name or ordinal reference requested by the collection.
>/test/sa2003-fyn.asp, line 63
<snip>

>strSQL = "SELECT COUNT( * ) FROM `tilmeldingsblanket` WHERE
>Kursus = 'Fyn';"
<snip>

><--linie 63--!>
rs("Navn")

Problemet er vist, at du ikke henviser til et navn eller ordinal som
findes i det recordset, der er resultat af din forespørgsel.

Det eneste du "select'er" er: COUNT(*)
(burde måske være: COUNT(*) AS Antal)

Så vidt jeg husker, kan man ikke både COUNT'e og hente værdier i samme
forespørgsel. I stedet kunne du hente i to forskellige forespørgsler
eller evt. tælle i den loop, du alligevel har kørende.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj