ATM hos TDC med Cisco 677
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 13-02-04 20:31

Hej

Der er nok nogen der har læst min tråd tidligere om Cisco 677 på en TDC
forbindelse.
Det endte med at min kammerat prøvede det i den tro at 'hvis det ikke
virkede kunne han vel bare slutte det til som det var før'
Men nej, sådan skulle det ikke gå, efter han havde konfigureret routeren,
sluttet den til, konstateret at den fik link men at der ellers ikke var 'hul
igennem' pillede han den fra og satte sit ATM kort til Siemens modem'et og
så ind i skillefilteret igen.
Ups! Han fik en underlig fejlmeddelelse på computeren da han prøvede at
etablere forbindelse.
"Pyt med det, det retter sig sikkert imorgen" Men nej, det gjorde det ikke,
han besluttede sig derfor til at ringe til TDC kundeservice.
Ak, der var ingen derinde der havde tjek på den 'gammeldags' forbindelse med
ATM kort i PC'en osv.
Han blev viderstillet til et par gange indtil han fik fat i en TDC supporter
der foreslog at han konverterede til DHCP.
TDC supporteren sagde så at det ikke kunne lade sig gør da der ikke var TDC
telefonabonnement på adressen, han måtte nøjes med PPPoE forbindelsen.
Fint tænkte min kammerat, den tager jeg.
TDC supporteren tastede det ind på PC'en og sagde at der kunne gå op til 14
dage før hans forbindelse var konverteret....
Tjah, hvad kan man så lære af det? Rod ikke med L*rtet når det virker!

Dog synes jeg det er *lidt* ringe at de ikke speedede det lidt op når de nu
ikke engang kunne give ham nogen form for hjælp til hans ATM forbindelse
selvom det måske var ham selv der havde tilsluttet noget udstyr der ikke
passede til.

Nu har vi tænkt os at sætte en router op på en gammel pentium han har
stående, når han engang bliver konverteret til PPPoE.

Er der nogen herinde der har nogen anelse om hvad der er sket med hans
forbindelse efter han har haft 677'eren til?

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 15:38

"> Er der nogen herinde der har nogen anelse om hvad der er sket med hans
> forbindelse efter han har haft 677'eren til?

jeps dslam'en auto-detekter, at der er fremmed udstyr på og pr. automatik
omkonfigurerer linien til fremmed modem type. Da han så sætter det gamle
modem på igen auto-detekter dslam'en managed cpe udstyr (Siemens modemet) og
sætter modemet op til default konfiguration, som er (rigtigt gættet)
ethernet forbindelsen og ikke atm linken. Problemstillingen optræder kun
meget sporadisk.

/Steen