Problemer med join og recordset
Fra : Nederbasse

Dato : 13-02-04 20:23

Hej Eksperter

Jeg har 2 tabeller som der skal trækkes data ud af men jeg kan ikke få min
select med join til at virke.
Min kode ser sådan ud:

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

Rs.Open " SELECT * FROM asptabel INNER JOIN tbllejtype ON asptabel.AfdNr =
tbllejtype.AfdNr WHERE AspTabel.AfdNr = " Trim(Request.QueryString("afdnr"))
& " " , conn

med det mener jeg så at jeg kan skrive:
<% =rs.fields("opfoert") %> o.s.v. men det dutter ikke
Jeg kan sagtens trække data ud fra både den ene og den anden tabel på
forskellige sider men ville så gerne at det blev vist på den samme side.

Lars

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-02-04 20:53

On Fri, 13 Feb 2004 20:22:40 +0100, "Nederbasse"
<laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

>Jeg har 2 tabeller som der skal trækkes data ud af men jeg kan ikke få min
>select med join til at virke.

Hvis det er en Access-database, så lav forespørgsen dér og kopiér
SQL'en over i dit script.
Ellers spørg i dk.edb.database.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Nederbasse

Dato : 13-02-04 21:07

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er en Access-database, så lav forespørgsen dér og kopiér
> [...]

Det er en Access db men på en asp side

Lars

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-02-04 22:10

On Fri, 13 Feb 2004 21:06:49 +0100, "Nederbasse"

>Det er en Access db men på en asp side

Prøv lige at læse mit svar igen (jeg har skåret det overflødige væk).

(læse, læse ...)

Humlen er, at hvis du bruger forespørgselsgitteret i Access, så kan du
lave en forespørgseel dér *uden* at kende til SQL-syntax.
Når forespørgslen virker i Access, skifter du til SQL-view og kopierer
SQL'en over i dit ASP-script.

Du skal selvfølgelig så skifte dine faste værdier ud med ASP-variable
og muligvis skifte nogle anførslestegn, men ellers er det lige ud ad
landevejen - og i hvert fald hurtigere end et SQL-kursus.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Nederbasse

Dato : 13-02-04 22:41

> [...]
> og muligvis skifte nogle anførslestegn, men ellers er det lige ud ad
> landevejen - og i hvert fald hurtigere end et SQL-kursus.

Nåh du mener sådan:
Rs.Open " SELECT DISTINCT ROW asptabel.AfdNr, asptabel.Opfoert,
asptabel.TotalLej, asptabel.TotalAreal, asptabel.BoligType,
asptabel.AntalLej1, asptabel.Rum1, asptabel.Areal1, asptabel.AntalLej2,
asptabel.Rum2, asptabel.Areal2, asptabel.AntalLej3, asptabel.Rum3,
asptabel.Areal3, asptabel.AntalLej4, asptabel.Rum4, asptabel.Areal4,
asptabel.AntalLej5, asptabel.Rum5, asptabel.Areal5, asptabel.AntalLej6,
asptabel.Rum6, asptabel.Areal6, asptabel.Adr1, asptabel.Adr2, asptabel.Adr3,
asptabel.Adr4, asptabel.BilledSti, tbllejtype.wordsti, tbllejtype.pdfsti,
tbllejtype.rum FROM asptabel INNER JOIN tbllejtype ON asptabel.AfdNr =
tbllejtype.AfdNr WHERE AspTabel.AfdNr = " &
Trim(Request.QueryString("afdnr")) & " " , conn

jeg er ikke særlig stiv i asp men det har jeg set lavet smartere.

Lars

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-02-04 23:14

On Fri, 13 Feb 2004 22:40:59 +0100, "Nederbasse"
<laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

>Nåh du mener sådan:
>Rs.Open " SELECT DISTINCT ROW asptabel.AfdNr, asptabel.Opfoert,
<snip>
DISTINCTROW skal være i ét ord

>jeg er ikke særlig stiv i asp men det har jeg set lavet smartere.

Virker det?
Hvis det virker, kan du bagefter "sexe det op".
Hvis det ikke virker, så koncentrér dig om at få det til at virke
først.

Hvis det ikke virker - virker det så i Access? Altså, får du det
resultat du forventer?
Hvis det virker i Access, så er resten kun et spørgsmål om at få
overført SQL'en rigtigt.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Nederbasse

Dato : 14-02-04 01:06

> [...]
> resultat du forventer?
> Hvis det virker i Access, så er resten kun et spørgsmål om at få

Det virker i Access med lidt fidlen, problemet er at min asptabel er der 23
afdelinger og i min tbllejtype er der kun 7 afdelinger så uanset hvad får
jeg kun vist de 7 afdelinger.
Kan være jeg skal lave det på en anden måde på websiden

Lars

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-02-04 10:48

On Sat, 14 Feb 2004 01:06:24 +0100, "Nederbasse"
<laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

>Det virker i Access med lidt fidlen,

Hvad mener du med "lidt fidlen"?

>problemet er at min asptabel er der 23
>afdelinger og i min tbllejtype er der kun 7 afdelinger så uanset hvad får
>jeg kun vist de 7 afdelinger.

Snakker vi nu Access eller ASP?

Hvis vi snakker Access, så koncentrér dig om at få det til at virke i
Access.
Hvis vi snakker ASP, og det har virket i Access, så bør det også virke
i ASP. Eller med andre ord, så er der gået et eller andet galt, da du
flyttede SQL'en over fra Access til ASP.

Den SQL du postede i går indeholder jo felter fra begge tabeller, så
her må du også kunne ehnte dem med fx rs("AntalLej1"), rs("Rum1") osv.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj