phpMyAdmin 2.5.4 bruger problem
Fra : Brian Emilius

Dato : 13-02-04 17:21

Klø, klø, krads, krads siger det i min nakke...
Nu har jeg snart prøvet alt, synes jeg.
Hvordan opsætter jeg brugere i phpMyAdmin 2.5.4?

Jeg har Apache 1.3 kørende på windows XP og ligeså PHP 4 og MySQL-win 4.
Jeg har downloadet MySQL-administratoren fra MySQL's downloadside og
oprettet en bruger, men jeg kan ikke connecte til min database, som
eksisterer. Ja, jeg har tjekket at brugernavn og adgangskode er korrekt...
Hvad gør jeg?
Fejlen jeg får er:

Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'emilius@localhost' (Using
password: YES) in Sti/til/script.php on line 9
Kunne ikke få forbindelse: Access denied for user: 'emilius@localhost'
(Using password: YES)

Jeg har via administratoren, givet 'emilius' rettigheder til at se the
database in question, så igen: Hvad gør jeg?

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : RpR

Dato : 13-02-04 22:46

> [...]
(Using
> password: YES) in Sti/til/script.php on line 9

Du har sikkert ikke oprettet en bruger "emilius" der kommer fra localhost i
din MySQL database.
Opret brugeren og giv ham de rettigheder han behøver.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Brian Emilius

Dato : 14-02-04 00:02

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
> Du har sikkert ikke oprettet en bruger "emilius" der kommer fra localhost
> din MySQL database.

Joh. Som jeg skrev i mit spørgsmål, så har jeg givet "emilius" rettigheder
til the database in question (også, sådan at han kan logge på fra
localhost).

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : RpR

Dato : 14-02-04 02:06

> Joh. Som jeg skrev i mit spørgsmål, så har jeg givet "emilius" rettigheder
> til the database in question (også, sådan at han kan logge på fra
> localhost).

k, mange laver bare den fejl når de vil bruge phpmyadmin at de giver
tilladelse til "%" hvilket virker til alt andet end localhost.