læse og analysere netværks trafik!
Fra : KeLMeK

Dato : 13-02-04 14:02

Hej

Jeg har et lille projekt på tegnebrædtet, men mangler lidt input. Det er her
I kommer ind i billedet! Jeg føler mig mest 'hjemme' i Java, men har
arbejdet en smule i c++ tidligere.

Der skal laves en app. som kan læse indholdet af alt netværkstrafik(tcp/ip)
på et ethernet kort. Altså skal jeg læse selve indholdet af pakken, men også
headerne, så jeg ved hvor pakken skal hen, osv. Formålet er at identificere
om det er en email, som bliver overført.

Efter det jeg har fundet ud af indtil nu, tror jeg ikke at JAVA kan håndtere
opgaven, så nu kigger jeg i retning af c++. Er der nogen der har et par gode
links eller noget dokumentation der kan hjælpe mig?

På forhånd mange tak!!

Jakob

Fra : db

Dato : 13-02-04 14:59

On Fri, 13 Feb 2004 14:01:56 +0100
"KeLMeK" <jk@JEGVILIKKESPAMMESkelmek.dk> wrote:

> [...]
> men har arbejdet en smule i c++ tidligere.
>
> Der skal laves en app. som kan l_se indholdet af alt
> netv_rkstrafik(tcp/ip) p_ et ethernet kort. Alts_ skal jeg l_se selve
> indholdet af pakken, men ogs_ headerne, s_ jeg ved hvor pakken skal
> hen, osv. Form_let er at identificere om det er en email, som bliver
> overf_rt.
>
> Efter det jeg har fundet ud af indtil nu, tror jeg ikke at JAVA kan
> h_ndtere opgaven, s_ nu kigger jeg i retning af c++. Er der nogen der
> har et par gode links eller noget dokumentation der kan hj_lpe mig?

Måske Win/Lib-pcap var noget? http://www.tcpdump.org/

br
db

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 13-02-04 17:38

[ jk@jegvilikkespammeskelmek.dk ]

[ ... ]

> [...]
> håndtere opgaven, så nu kigger jeg i retning af c++. Er der nogen
> der har et par gode links eller noget dokumentation der kan hjælpe

Tja,

@Book{unix:stevensUNP1,
author = {Stevens, W. Richard},
title = {{UNIX} network programming: Networking {APIs}: sockets
and {XTI}},
volume = {1},
publisher = PH,
address = {Upper Saddle River, NJ 07458, USA},
edition = {Second},
pages = {1009},
year = {1998},
ISBN = {0-13-490012-X},
LCCN = {QA76.76.O63S755 1998}
}

.... er kanskje en start? Det, kombinert med ISBN 0201183951, burde
være et godt grunnlag for å bygge noe i C++.

ivr

Fra : KeLMeK

Dato : 16-02-04 09:35

"Igor V. Rafienko" <igorr@ifi.uio.no> wrote in message
> [ jk@jegvilikkespammeskelmek.dk ]
> ... er kanskje en start? Det, kombinert med ISBN 0201183951, burde
> være et godt grunnlag for å bygge noe i C++.

Tak, jeg kigger på det! Det kan være der er god inspiration!