Trådløst netkort (fast i PC eller USB)
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 13-02-04 13:46

Jeg skal have forbundet en stationær PC med et trådløst netværk.
Skal jeg købe et fast kort som jeg skal indsætte i PC'en eller en
USB-netkort-ting? Hvad er fordelen ved den ene fremfor den anden?

Hvis muligt vil jeg også gerne høre om gode mærker/produkter og
evt. priser hvis I kender dem.

PS. Jeg har kun USB 1.1 porte i min gamle PC. Det trådløse
netværk er Zyxel 11 Mbit.

Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-02-04 13:51

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> wrote in message
> [...]
> evt. priser hvis I kender dem.
>
> PS. Jeg har kun USB 1.1 porte i min gamle PC. Det trådløse

Hvis du ellers har erfaring med at dine USB porte virker stabilt.. Ville det
nok være bedst med USB. Da den kan bruges alle steder og kan placeres hvor
der er bedst signal.

Men gamle pc´ere med i hvertfald VIA basereret USB er elendig.. går ned og
virker ikke ordenligt osv.

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 13-02-04 13:50

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [...]
> evt. priser hvis I kender dem.
>
> PS. Jeg har kun USB 1.1 porte i min gamle PC. Det trådløse

Jeg ville købe dette kort hvis jeg var dig:

Linksys har jeg rigtig gode erfaringer med (både privat og på arbejde). Og
at Cisco har købt dem synes jeg også vidner lidt om kvaliteten

Kortet kan klare 54Mbit netværk, men da prisforskellen er så lille i forhold
til 11Mbit udgaven synes jeg ligeså godt at man kan købe det hurtige. Så kan
du jo altid senere opgradere dit netværk hvis du har lyst til det

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!