Tiscali-chef: Vi bliver i Danmark
Fra : Kevin Simpson

Dato : 13-02-04 13:39

Tiscali-chef: Vi bliver i Danmark

Af Andreas Krog, ncom

Vi bliver i Danmark. Det forsikrer Tiscalis nye danske direktør, Serge
Lupas, efter at selskabet i går fremlagde sine planer om at trække sig ud af
Norge og Sverige for at koncentrere indsatsen om de store mellemeuropæiske
markeder.

Selskabet vil koncentrere sig om fem hovedmarkeder - Tyskland, Frankrig,
Storbritannien, Italien og Benelux-landene. Tiscali vil således inden længe
skille sig af med sine aktiviteter i lande som Norge, Sverige, Sydafrika og
Schweiz. Men ikke Danmark.

»I Sverige og Norge videresælger vi andres produkter, mens vi i Danmark har
vores eget netværk. Vi har gennemført meget store investeringer i vores eget
net i Danmark i de seneste 3 - 4 år. Betydeligt mere end i Sverige og Norge,
hvor vi primært har lejet os ind hos konkurrenterne. Vores fremtidige
strategi er at satse på de markeder, hvor der er adgang til den rå kobber,
og det er der i Danmark. Derfor bliver vi i Danmark,« fastslår Serge Lupas
overfor ComON.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-02-04 13:42

"Kevin Simpson" <zima_dk@NOSPAM.hotmail.com> wrote in message

> »I Sverige og Norge videresælger vi andres produkter, mens vi i Danmark
har
> vores eget netværk

.... Men vidersælger også her TDC´s produkter....

Fra : Nico

Dato : 13-02-04 13:44

> ... Men vidersælger også her TDC´s produkter....

Og med det vil du fortælle at? Monopolet stadig lever i bedste velgående?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-02-04 13:54

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote in message

> Og med det vil du fortælle at? Monopolet stadig lever i bedste velgående?

Med det ville jeg fortælle at Tiscali ikke udelukkende benytter eget netværk
som der beskrives. Men har lukket en række centraler hvor de selv havde
udstyr. og så bare vidersælger TDC produkter hvor Tiscali ikke selv har
udstyr på central. og udelukkede vidersælger dette, uden overhovedet at
bruge noget som helst fra Tiscali. Ud over at skrive regningen ud.
Tiscali kan da bare være glad for at TDC betaler for de centraler hvor der
ikke er mange kunder på. Det kan jo altid bedst betale sig, både for TDC og
Tiscali at kun have udstyr på de centraler der er mange kunder på..

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 13-02-04 15:06

> [...]
og
> Tiscali at kun have udstyr på de centraler der er mange kunder på..

Tiscali betaler da TDC for de centraler de ikke selv har udstyr, ellers
ville det ikke være videresalg.

Men det er da rigtigt nok at Tiscali lukrerer på at TDC er pålagt at levere
ADSL til, er det 95%?, af befolkningen. Det havde jeg egentligt ikke tænkt
over før.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 13-02-04 15:17

On 2004-02-13, Thomas Wesley Hinton <wesleyNO@SPAMtiscali.dk> wrote:
> [...]
> ADSL til, er det 95%?, af befolkningen. Det havde jeg egentligt ikke tænkt

Hvilket også er fair nok. TDC fik jo infrastrukturen for en slik af den
danske stat da TDC blev privatiseret!

Thomas, 2720

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-02-04 15:56

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket også er fair nok. TDC fik jo infrastrukturen for en slik af den
> danske stat da TDC blev privatiseret!

Gammel skrøne.. Aktiverne, der blev til TDC, blev solgt af den danske stat
til markedspris.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 13-02-04 16:23

Og markedspris kan ikke være en slik?
--
Svend Olaf

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-02-04 16:26

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> Og markedspris kan ikke være en slik?

"en slik" angiver oftest at noget er billigt og sælges for et nærmest
symbolsk beløb

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 13-02-04 16:33

On Fri, 13 Feb 2004 16:26:13 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"en slik" angiver oftest at noget er billigt og sælges for et nærmest
>symbolsk beløb

Er det i øvrigt ikke på tale at Telia skulle købe. Hvor ligger prisen
i forhold til den staten solgte for?

Hvorvidt prisen var rimelig, er det vel mere eller mindre omsonst at
analysere.
--
Svend Olaf

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 13-02-04 20:15

On 2004-02-13, Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> wrote:
> "Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
>
> Gammel skrøne.. Aktiverne, der blev til TDC, blev solgt af den danske stat
> til markedspris.

Hmm, nu vil jeg blankt indrømme at jeg ikke kender priserne på hvad det koster
at lægge kabler og etablere telefoncentraler, men jeg mener det var en 15
millarder der blev betalt for hvad jeg vil kalde for infrastrukturen til det
danske telefon system. Det mener jeg er for lidt i forhold til hvad man fik.

Hvorfor mener du det er til markedspris?

Thomas

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 14-02-04 00:37

Thomas S. Iversen skrev:

> [...]
> hvad man fik.

> Hvorfor mener du det er til markedspris?

Sandsynligvis fordi der ikke var nogen der kom med et bedre tilbud (et bedre
tilbud behøver ikke nødvendigvis kun at have sigte på prisen, der kan have
været krav om dæknisprocent for bredbånd, bevarelse af arbejdspladser eller
andre kvalitative krav som kan være svære at gøre op i penge på forhånd).

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 13-02-04 22:32

Hej

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote:

>Hvilket også er fair nok. TDC fik jo infrastrukturen for en slik af den
>danske stat da TDC blev privatiseret!

Ja, og det er nok en af de største 'bommerter' staten har lavet i nyere
tid ! - Men desværre er det løb jo kørt...

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-02-04 15:55

"Thomas Wesley Hinton" <wesleyNO@SPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Men det er da rigtigt nok at Tiscali lukrerer på at TDC er pålagt at
levere
> ADSL til, er det 95%?, af befolkningen.

TDC er ikke pålagt at levere ADSL til nogen som helst. TDC tog frivilligt
den beslutning at udrulle ADSL til alle centraler, også dem hvor det ikke så
ud til at kunne betale sig.
Det er så en fin ting at de i praksis er blevet alene på mange af de små
centraler, så der i det mindste ikke kommer til at stå flere DSLAM'er med
lav udnyttelsesgrad, samtidig med at de fleste leverandører alligevel kan
levere disse steder.

Fra : Claus O

Dato : 13-02-04 16:12

"Kevin Simpson" <zima_dk@NOSPAM.hotmail.com> wrote

> Tiscali-chef: Vi bliver i Danmark

Jamen er det ikke bare dejligt!

Folk (der er dumme nok) kan dermed
fortsat få fornøjelsen af at være Tiscali kunde
og alle andre kunder på markedet, kan også
nyde godt af at Tiscali er så ringe så de altid
må være billigst [1] og dermed skaber "lidt"
konkurrance på div. teleydelser.......

[1] og hvad fanden *hvis* Italienerne har pengene
hvorfor så ikke fortsat fyre dem af i Danmark på en god sag.

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 13-02-04 21:56

<snip>
> [...]
> og alle andre kunder på markedet, kan også
> nyde godt af at Tiscali er så ringe så de altid
> må være billigst [1] og dermed skaber "lidt"

<snip en masse ævl>
Kalder du mig dum? Det er jo komplet mangel på manérer.

/Morten

Fra : Nicki Brøchner

Dato : 13-02-04 23:34

Morten Lundstrøm wrote:
> <snip>

> <snip en masse ævl>
> Kalder du mig dum? Det er jo komplet mangel på manérer.

Enig

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 14-02-04 02:27

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kevin Simpson" <zima_dk@NOSPAM.hotmail.com> wrote

> Jamen er det ikke bare dejligt!

Hmm, du er efterhånden ved at komme lidt langt ud.