ang. utp port 25
Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 13-02-04 13:08

jeg fatter minus, jeg kan stadig sende mail´s igennem port25
fra min egen server.
selv om jeg har 2 ipér hos tdc.
hvorfor kan jeg det ?

Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-02-04 15:00

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> skrev i en
meddelelse news:402cbe14$0$29400$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> jeg fatter minus, jeg kan stadig sende mail´s igennem port25
> fra min egen server.
> selv om jeg har 2 ipér hos tdc.
> hvorfor kan jeg det ?

Det er en gradvis proces

Fra : Nicki Brøchner

Dato : 13-02-04 15:06

Jens S. Rasmussen wrote:
> jeg fatter minus, jeg kan stadig sende mail´s igennem port25
> fra min egen server.
> selv om jeg har 2 ipér hos tdc.
> hvorfor kan jeg det ?

Fordi det skal du kunne ?? Det er der igen fejl i.

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-02-04 15:17

Nicki Brøchner <thedream@myplace.dk> skrev:

> Fordi det skal du kunne ?? Det er der igen fejl i.

TDC har lukket helt for port 25 undtagen adgangen til smtp.mail.dk

Opdateringen, eller hvad der skal til, er åbenbart endnu ikke nået til
det område, hvor Jens bor.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-02-04 15:58

> Opdateringen, eller hvad der skal til, er åbenbart endnu ikke nået til
> det område, hvor Jens bor.

Præcisering:
Det er et filter der bliver lagt på en BBRAS ad gangen. BBRAS'er dækker
store områder, men ikke eksklusivt. Dvs. filtret kan godt komme til naboen
før de kommer til dig.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-02-04 16:21

Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> store områder, men ikke eksklusivt. Dvs. filtret kan godt komme til naboen

Og det er helt manuelt arbejde, der skal udføres på hver BBRAS?

Kan du be- eller af-kraftige forlydner om at fastIP kunder også får lukket?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-02-04 16:28

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Og det er helt manuelt arbejde, der skal udføres på hver BBRAS?

Jeg ved ikke hvordan det sker, men der er ikke vildt mange BBRAS'er, så det
ville ikke overraske mig hvis det var ret manuelt.

Fra : Morten Skriver

Dato : 14-02-04 18:29

On Fri, 13 Feb 2004 16:21:07 +0100, Ivar Madsen wrote:

> Og det er helt manuelt arbejde, der skal udføres på hver BBRAS?

Nej, den slags gør man typisk bedst ved hjælp af et script.

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-02-04 18:34

Morten Skriver skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Nej, den slags gør man typisk bedst ved hjælp af et script.

Hvorfor er det så ikke gjort på samme tid over hele landet?
Eller er det mig der har misforstået, når jeg har forstået at der er
implementeret for nogle, men ikke andre?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-02-04 21:37

On Sat, 14 Feb 2004 18:34:11 +0100, Ivar Madsen wrote:

> Hvorfor er det så ikke gjort på samme tid over hele landet?
> Eller er det mig der har misforstået, når jeg har forstået at der er
> implementeret for nogle, men ikke andre?

Jeg kender *INTET* til den konkrete sag - men i lignende situationer
tidligere blev konfigurations aendringerne lavet af et script, men lagt
paa routerne manuelt i et service vindue, og da det tager adskillige
minutter per box (jeg vil tro 10-15min), og service vinduet et 1 time
dagligt, saa vil det i sagens natur tage et godt stykke tid at naa alle
(100+) boxe igennem.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Morten Skriver

Dato : 14-02-04 23:38

> [...]

> Eller er det mig der har misforstået, når jeg har forstået at der er
> implementeret for nogle, men ikke andre?

Fordi man typisk gør det gradvist for at opdage eventuelle følge
problemer inden man har rullet det ud på et stort antal boxe.

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 16-02-04 00:31

Morten Skriver <morten@skriver.dk> wrote:

>Fordi man typisk gør det gradvist for at opdage eventuelle følge
>problemer inden man har rullet det ud på et stort antal boxe.

Det er så bare kedeligt at den officielle information, som også på
andre måder er elendigt og misforståeligt (og såmænd også
selvmodsigende) formuleret, siger at det sker 1. februar.

Når man læser sådan noget ("Efter 1. februar kan du ikke bruge
mailservere hos andre udbydere end TDC") og konstaterer at man har
forbindelse gennem port 25 efter 1. februar, bør man naturligvis kunne
gå ud fra at det tiltag som websiden beskriver, ikke har noget med én
at gøre, og at ens forbindelse altså ikke er blandt dem der bliver
ramt.

Hvorfor skriver TDC ikke at det sker gradvis efter 1.februar? Og
hvorfor beskriver de ikke hvad det handler om, præcist og
umisforståeligt? Jeg kan ikke tro at
http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58048 er udtryk for det
bedste TDC kan præstere i information.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-02-04 19:15

In article <2328561.YOOiohH0Iu@news.milli.dk>, spam.usenet.im@milli.dk
says...

> Kan du be- eller af-kraftige forlydner om at fastIP kunder også får lukket?

Den begrundelse jeg fik fra Hotline, mht. manglende begrænsning for
fat-IP kunder var, at kunder med fast-IP formodes at have styr på deres
egen opsætning, inkl. sikkerheden.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 17-02-04 19:17

> [...]
>
> Den begrundelse jeg fik fra Hotline, mht. manglende begrænsning for
> fat-IP kunder var, at kunder med fast-IP formodes at have styr på deres

Fast ip kunder inkluderes ikke i første omgang, men det skyldes sandelig
ikke at disse kunder har mere styr på tingene end andre. En fast ip kunde
har svært ved at løbe fra ansvaret i en evt. spam/open proxy sag Man må
formode at det vitterligt ER den kunde med lige netop DEN faste ip som er
synderen i en given sag. Ikke at det er umuligt at at spore "syndere" med
dyn. ip.

VH
Peter

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 14-02-04 22:29

Hej

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> wrote:

>Kan du be- eller af-kraftige forlydner om at fastIP kunder også får lukket?

I TDC's officielle info om denne sag, står der klokkeklart at såfremt
man vil undgå problemet, og fortsat køre sin egen server, kan man blot
skifte til fast IP. - Så dermed må man vel formode at der ikke sker
nogen lukning for dem med fast IP.

http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58048

Se næsten nederst i meddelelsen.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-02-04 13:47

In article <384t20dplafbhqtpl2m13ku2i1jsnqr325@130.133.1.4>,
newsfeeds@FJERN.melby-online.dk says...

> I TDC's officielle info om denne sag, står der klokkeklart at såfremt

Nej, det gør der faktisk ikke. Der står ikke en sk*d om det.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-02-04 19:13

In article <Xns948E9B806B0E6.miljokemi.dk@miljokemi.dk>, nospam01
@miljokemi.dk says...

> TDC har lukket helt for port 25 undtagen adgangen til smtp.mail.dk

Og backup-mx.post.tele.dk samt pasmtp.tele.dk

Fra : Cykellapper

Dato : 20-02-04 21:04

Jesper G. Poulsen wrote:
> In article <Xns948E9B806B0E6.miljokemi.dk@miljokemi.dk>, nospam01
> @miljokemi.dk says...

> Og backup-mx.post.tele.dk samt pasmtp.tele.dk

Nej??

Jeg relayer over backup-mx.post.tele. Det går fint.

Jeg ringede til MBB kundeservice og spurgte, om jeg ville få problemer med min
egen mailserver. Jeg fattede nemlig minus efter at have læst deres vejledning.
Gutten i den anden ende forsikrede mig om, at jeg _ikke_ ville kunne sende
mails. Men det kunne og kan jeg fint, med min MX 20-record. I øvrigt har jeg
(stadig) PPPoE. Så længe det kører vil jeg ikke skifte til DHCP. Sidste gang jeg
skiftede produkt hos TDC tog det 15 dage at give mig en fast IP.

Om han ikke ved, hvad han taler om, eller om jeg bare er heldig, det ved jeg
ikke.

Jeg fandt imidlertid dette:

/Backup-mx vil relay'e, hvis den primære MX er en TDC-adresse.
Servicen er forbeholdt kunder, der er ramt af filtret, men kan i princippet
bruges af alle TDC-kunder pt. Denne praksis kan dog blive ændret uden forbehold.
Erhvervskunder har mulighed for at købe sekunder MX på kommercielle vilkår. /

Så mon ikke, det snart får en ende også?

Preben
(Cykellapper)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-02-04 13:35

In article <40366824$0$95089$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
preben@FJERNDETTEcykellapper.dk says...

> Nej??

Nej?!

> Jeg relayer over backup-mx.post.tele. Det går fint.

Ja, det skulle det vel også gerne...

Fra : Cykellapper

Dato : 23-02-04 00:03

Sorry! Ved genlæsning kan jeg godt se, at du mente at backup-mx.post.tele.dk
IKKE var omfattet af lukningen ... så længe det varer!

/Preben
(Cykellapper)
- et øjeblik lettere forvirret. Ikke mindst takket være TDCs information...
eller mangel på samme... eller nowed.