Snart slut med krav om fastnet tlf. i forb~
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 13-02-04 11:57

Hej

Nu kunne det se ud til at det, endelig, synger på sidste vers med TDC's
krav om at der skal være et fastnet/bærelinie abonnement tilstede for at
få ADSL. - Telestyrelsen har pålagt TDC at fjerne dette krav og finde
en løsning på problemet. - Læse mere her:

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=22565

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 13-02-04 15:01

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> få ADSL. - Telestyrelsen har pålagt TDC at fjerne dette krav og finde
> en løsning på problemet. - Læse mere her:

Man har jo altid kunnet vælge en anden udbyder end TDC.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-02-04 18:47

On Fri, 13 Feb 2004 15:01:19 +0100, Thomas Wesley Hinton wrote:

> Man har jo altid kunnet vælge en anden udbyder end TDC.

Jeg kunne ikke..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 13-02-04 22:26

Hej

"Thomas Wesley Hinton" <wesleyNO@SPAMtiscali.dk> wrote:

>Man har jo altid kunnet vælge en anden udbyder end TDC.

Ja, hvis der er andre udbydere tilstede med deres udstyr på centralen !,
og det er der desværre kun på de større bycentraler. - Og slet ikke
herude på landcentralerne.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Jacob Andersen

Dato : 14-02-04 13:27

Thomas Wesley Hinton wrote:

> Man har jo altid kunnet vælge en anden udbyder end TDC.

Har du læst artiklen?

Det drejer sig mere om at TDC tager gebyr for et fastnet/bærelinie
abonnement hos den anden udbyder som tilbyder dig et abonnement uden
fastnet. Og dermed betaler den anden udbyder en ekstra pris hos tdc, i
forhold til hvis du havde fastnet.

--
Jacob Andersen

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 17-02-04 11:31

> [...]
> abonnement hos den anden udbyder som tilbyder dig et abonnement uden
> fastnet. Og dermed betaler den anden udbyder en ekstra pris hos tdc, i

Ah, jeg forstår (det hjalp at læse artiklen ;) )

Jeg var ikke klar over den problemstilling også eksisterede, men det er rart
at der bliver fundet en løsning.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-02-04 14:59

> [...]
> få ADSL. - Telestyrelsen har pålagt TDC at fjerne dette krav og finde
> en løsning på problemet. - Læse mere her:

For det første er den forkert på ihvertfald et punkt:
"i mange tilfælde tvinges bredbåndsleverandørerne til bitstream access,
fordi der ikke er ledige kobberkobler fra centralen ud til kundens adresse."

Hvis der ikke er ledige kobberkabler overhovedet kan man ikke få bitstream,
og hvis der er et kobberkabel der bruges til telefoni kan man både få delt
kobber og bitstream.

Ved rå og delt kobber betaler de øvrige udbydere jo ikke noget
fastnets-abonnement, så det er jo en oplagt mulighed for de udbydere der
ikke vil betale fastnet...

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-02-04 15:18

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

> Ved rå og delt kobber betaler de øvrige udbydere jo ikke noget
> fastnets-abonnement, så det er jo en oplagt mulighed for de
> udbydere der ikke vil betale fastnet...

Men kunden skal stadig have et fastnetabonnement og det er jo det, der
er pointen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 13-02-04 15:32

> Men kunden skal stadig have et fastnetabonnement og det er jo det, der
> er pointen.

Nej, ikke med rå kobber aftalerne. Og delt kobber blev jo netop indført for
at give kunden mulighed for at køre fastnet og adsl på samme kobber, så det
kan vel næppe undre nogen?
--
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-02-04 15:50

> Men kunden skal stadig have et fastnetabonnement og det er jo det, der
> er pointen.

De øvrige udbydere kan sagtens leje rå kobber af TDC unden at kunden har et
fastnetabonnement

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-02-04 18:58

Morten Bjergstrøm skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men kunden skal stadig have et fastnetabonnement og det er jo det, der
> er pointen.

Ved delt kobber, skal man naturligvis have fastnetabonnement, ellers er der jo
ikke nogen at dele med, men jeg har ikke noget fastnetabonnement, og jeg har
da CC ADSL, jeg har det på rå kobber.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-02-04 19:39

> De øvrige udbydere kan sagtens leje rå kobber af TDC unden at
> kunden har et fastnetabonnement

Ja og det er vist ikke voldsomt dyrt, men det forudsætter jo, at der er
ledige kobberpar ind til kunden?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-02-04 19:47

> Ja og det er vist ikke voldsomt dyrt, men det forudsætter jo, at der er
> ledige kobberpar ind til kunden?

Og er der ikke det, så har kunden fastnet, som kan deles.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-02-04 23:33

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> skrev:

> Og er der ikke det, så har kunden fastnet, som kan deles.

Ja men så er vi tilbage ved, at det er en forudsætning, at kunden har
fastnet for at få ADSL.

Denne problemstilling kan man dog ikke 100% klandre TDC for. Den
tidligere regering og det daværende Folketing er i høj grad de skyldige
i og med, at de også frasolgte selve infrastrukturen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-02-04 08:48

Morten Bjergstrøm skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

Jeg vil rent undtagelsvist i dette indlæg svare på tiderligger indlæg, man
føler at det er nødvendigt at finde tesken frem, for at grave pointen frem,,,

Det er klart, hvis ikke der er noget ledigt kobberpar, så er der De øvrige
udbydere kan sagtens leje rå kobber af TDC uden at kunden har et
fastnetabonnement.

> Ja men så er vi tilbage ved, at det er en forudsætning, at kunden har
> fastnet for at få ADSL.

ikke noget ledigt, og hvordan skulle TDC så kunne leje noget ud?

> Ja men så er vi tilbage ved, at det er en forudsætning, at kunden har
> fastnet for at få ADSL.

Nej, TDC har en politik om at de ikke vil sælge ADSL uden at kunden også har
fastnet hos TDC¹ men Cybercity og også Tiscali sælger gerne ADSL uden
telefoni, ja, de gør faktisk ikke andet.

Du kan altså godt få ADSL hos CC og Tiscali uden fastnet, hvis der er ledigt
kobber. Hvis ikke der er ledigt kobber, så er det fordi du HAR fastnettelefon,
og så kan du få ADSL på delt kobber.

Hvad er det der er så svært at forstå?

Jeg undlader helt at nævne hvad Tele2 har af muligheder, simpelthen fordi jeg
ikke ved om de har samme politik som TDC mht. om kunden har fastnettelefon,,,

¹ Jeg synes ikke om det, jeg vil godt have ADSL, men efter jeg fik ADSL faldt
mine telefonregninger ned til 10-30 DKK i kvatalet, derfor har jeg skiftet til
CC, hvor jeg ikke er tvunget til at have fastnettelefon.

Fra : N/A

Dato : 14-02-04 11:54

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-02-04 11:54

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> wrote

Hvorfor acceptere Google ikke cancel af usente indlæg?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 14-02-04 13:12

On 2004-02-14, Ivar Madsen <spam.google.usenet@milli.dk> wrote:
> Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> wrote
>
> Hvorfor acceptere Google ikke cancel af usente indlæg?

Du skal registre dig, som bruger på google og så kan du godt få dem fjernet.

Thomas, 2720

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-02-04 13:14

Thomas S. Iversen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Du skal registre dig, som bruger på google og så kan du godt få dem fjernet.

Øhe, det var et indlæg jeg har skrevet og sendt til min egen newsserver, og
canclet samme vej, som Google.dk ikke har slettet,,,

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 14-02-04 13:25

On 2004-02-14, Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> wrote:

> Øhe, det var et indlæg jeg har skrevet og sendt til min egen newsserver, og
> canclet samme vej, som Google.dk ikke har slettet,,,

Jeps. cancel requests er groups.google.com ligeglad med. Du skal via deres
webinterface! Tro mig, har været gennem møllen.

Thomas

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-02-04 13:36

Thomas S. Iversen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeps. cancel requests er groups.google.com ligeglad med. Du skal via deres
> webinterface! Tro mig, har været gennem møllen.

Er det muligt at slette et indlæg på google, som ikke er skrevet på google?
Ikke at det betyder så meget i dette tilfælde, det var bare lidt utilsigtet
qvoutefucking jeg fik lavet, som jeg lige ville rette op på, men det kunne jo
være noget mere seriøst,,,

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 14-02-04 15:08

Ivar Madsen skrev:

> Er det muligt at slette et indlæg på google, som ikke er skrevet på
> google?

Man kan godt få fjernet indlæg hos Google (i teksten linkes til nogle værk-
tøjer hos Google, besøg websiden hvis du vil se mere om den), som ikke er
sendt via deres news-klient:

http://groups.google.com/googlegroups/help.html#9:

"How can I remove articles from Google's archive?

Google will honor requests to remove messages that you have posted yourself
(known as nuking a post). You may even be able to do this yourself using our
Automatic Removal Tool. Please find the circumstance below that applies to
you and follow the instructions there.

Messages posted from your current e-mail address

If the email address you used to post your message(s) is still active, we
recommend you use our Automatic Removal Tool. This is the fastest and
easiest way to have your posts removed. Note- that in order to use this
option, you must be able to send and receive email using the same account
from which your messages were originally posted to Usenet.

Messages posted with an e-mail address that is no longer valid

If you would like to request the removal of posts made by you, but the email
address from which you posted is no longer valid, you may send an e-mail to
groups-support(hos)google.com that contains the following items:

your full name and contact information, including an email address that can
be verified;

the complete Google Groups URL (or message ID) for each individual message
you would like to have suppressed;

a statement that says "I swear under penalty of civil or criminal laws that
I am the person who posted each of the foregoing messages or am authorized
to request removal by the person who posted those messages."; and

your signature (electronic).

To prevent articles from being added to the Google Groups index in the
future, add 'X-No-Archive: yes' in the header of the article when you post.
If your news posting software does not allow you to edit headers, type 'X-
No-Archive: yes' as the first line of your post.

Messages posted by other people

By its very nature, Usenet consists of information posted by many people.
Google does not monitor or control the content of this information. Instead,
we simply provide access to the public forum in which people post their
comments.

Accordingly, if you are concerned about a message that someone has posted,
you need to resolve that problem directly with the person who posted it.
Except in extreme circumstances, Google will not act upon an individual's
request to remove another person's messages. We firmly believe it is not
Google's role to resolve disputes among the users who have posted millions
of messages on Usenet, nor would it be possible to fulfill that role if we
chose to undertake it.

It is Google's policy to respond to notices of alleged infringement that
comply with the Digital Millennium Copyright Act in an appropriate manner
under such Act and other applicable intellectual property laws, including
the removal or disabling of access to material claimed to be the subject of
infringing activity. For more information, see our Terms of Service."

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 14-02-04 10:10

> Det er klart, hvis ikke der er noget ledigt kobberpar, så er der
> De øvrige udbydere kan sagtens leje rå kobber af TDC uden at
> kunden har et fastnetabonnement.

Forudsat, at der er råt kobber. Det er der ikke nødvendigvis heller
ikke selvom der ikke er fastnettelefon.

> Nej, TDC har en politik om at de ikke vil sælge ADSL uden at
> kunden også har fastnet hos TDC¹ men Cybercity og også Tiscali
> sælger gerne ADSL uden telefoni, ja, de gør faktisk ikke andet.

Ja. Men det vil i mange tilfælde være med delt råt kobber.

> [...]
> er ledigt kobber. Hvis ikke der er ledigt kobber, så er det fordi
> du HAR fastnettelefon, og så kan du få ADSL på delt kobber.

Det er ikke givet, at der er ledigt kobber fordi du ikke har
fastnettelefon.

> Jeg undlader helt at nævne hvad Tele2 har af muligheder,
> simpelthen fordi jeg ikke ved om de har samme politik som TDC mht.
> om kunden har fastnettelefon,,,

Du skal have fastnettelefon for at få ADSL hos Tele2.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-02-04 17:54

On 14 Feb 2004 09:09:31 GMT, Morten Bjergstrøm wrote:

> Ja. Men det vil i mange tilfælde være med delt råt kobber.

Ikke overraskende, da det er billigere end raa kobber ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Thomas Corell

Dato : 14-02-04 10:12

Martin Højriis Kristensen wrote:
> [...]
> og hvis der er et kobberkabel der bruges til telefoni kan man både få delt

Ergo er kunden tvunget til at have fastnet/bærelinje for at få et
bitstream baseret produkt. Og det er det artiklen handler om.

--
Don't waste space

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-04 12:05

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse
> Ergo er kunden tvunget til at have fastnet/bærelinje for at få et
> bitstream baseret produkt. Og det er det artiklen handler om.

Nej, den fremstiller at man skal have fastnet for at få ADSL.

Fra : Thomas Corell

Dato : 15-02-04 16:24

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nej, den fremstiller at man skal have fastnet for at få ADSL.

"Sag rejst hos IT- og Telestyrelsen
Bredbåndsselskaberne hævder, at TDC udnytter situationen, da selskabet
både kræver penge for ADSL- og fastnet-abonnement, når du køber
grossistproduktet bitstream access"

Som er den sag artiklen er b(r)ygget over.

--
Don't waste space

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-04 16:26

> Som er den sag artiklen er b(r)ygget over.

Jeg kender godt baggrunden, men overskrift mm. indikerer noget andet

Fra : Thomas Corell

Dato : 15-02-04 16:34

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg kender godt baggrunden, men overskrift mm. indikerer noget andet

Og jeg som troede at det var indholdet i artiklen vi snakkede om.

Men overskriften har jeg ikke de store kommentarer til...

--
Don't waste space

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-02-04 14:02

> Nej, den fremstiller at man skal have fastnet for at få ADSL.

Og det skal man også i rigtigt mange tilfælde.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-04 14:10

> Og det skal man også i rigtigt mange tilfælde.

Men det er ikke TDC's skyld som CW ellers ynder at fremstille. Udbydere der
vil tilbyde folk ADSL uden fastnet kan uden videre gøre dette ved at
opstille eget udstyr på centralerne og leje rå kobber.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-02-04 14:17

Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men det er ikke TDC's skyld som CW ellers ynder at fremstille. Udbydere der
> vil tilbyde folk ADSL uden fastnet kan uden videre gøre dette ved at
> opstille eget udstyr på centralerne og leje rå kobber.

Enig, men det ændre ikke på at det IMO er en dårlig politik fra TDC's side at
kræve at man også har fastnet, for at kunne få ADSL.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-02-04 15:36

> [...]
> Udbydere der vil tilbyde folk ADSL uden fastnet kan uden videre
> gøre dette ved at opstille eget udstyr på centralerne og leje rå

Det er jeg såmænd enig i. En del af kritikken bør rettes mod
politikerne, der frasolgte infrastrukturen og ikke TDC. Det har jeg
vist også givet udtryk for i et andet indlæg.

--
Morten http://miljokemi.dk