gravhunden piver om natten.
Fra : Maria

Dato : 13-02-04 11:19

Jeg har en gravhund på ca. 2½ år, som plejer at sove i sengen.
Her det sidste stykke tid, har han pevet om natten når skal op i sengen. Så
vi må løfte ham op.

Hvad kan grunden være?
Har han fået noget med ryggen?
Er det fordi vi ikke har vores glatte sengetøj på?
Er han doven?

--
Maria

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-02-04 12:10

"Maria" skrev...
> Jeg har en gravhund på ca. 2½ år, som plejer at sove i sengen.
> Her det sidste stykke tid, har han pevet om natten når skal op i sengen.
SÃ¥
> vi må løfte ham op.

Hvis han i øvrigt hopper op i sofaen eller ikke har
problemer med trapper, skal du nok ikke frygte
ryggen.
Vores gravhund sov altid hos min kone og vækkede
hende i gennmsnit 6 gange hver nat når han skulle
"skifte side". Han skulle simpelthen ha' plads til at
kunne spring op.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Maria

Dato : 13-02-04 15:45

> [...]
> hende i gennmsnit 6 gange hver nat når han skulle
> "skifte side". Han skulle simpelthen ha' plads til at

Han plejer ikke have problemer med at hoppe op i sengen, han plejer at
hoppe op i ben enden.
Men nu piver han bare.

Han kan sagens hoppe op i sofaen, vindueskarmen osv. Det så jeg i dag.

--
Maria

Fra : Jimmy

Dato : 13-02-04 12:58

"Maria" <mariaslet@fjong.dk> wrote in message
newsr3az9puno7jav1@news.sletfjong.dk...
> [...]

> Hvad kan grunden være?
> Har han fået noget med ryggen?
> Er det fordi vi ikke har vores glatte sengetøj på?

Hvad siger dyrlægen?

Mvh
Jimmy

Fra : Maria

Dato : 13-02-04 15:44

> Hvad siger dyrlægen?
>
> Mvh
> Jimmy

Vi har ikke været ved dyrlægen.
--
Maria

Fra : Jimmy

Dato : 13-02-04 15:54

"Maria" <mariaslet@fjong.dk> wrote in message
newsr3bcjan4o7jav1@news.sletfjong.dk...

> Vi har ikke været ved dyrlægen.

Hmm ok -Efter min mening er tilfældige folk på nettet uden lægelig baggrund
ikke den bedste kilde at få diagnosticeret sin muligvis syge hund, men det
styrer du naturligvis selv.

/Jimmy

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-02-04 16:48

"Jimmy" skrev
> Hmm ok -Efter min mening er tilfældige folk på nettet uden lægelig baggrund
> ikke den bedste kilde at få diagnosticeret sin muligvis syge hund, men det
> styrer du naturligvis selv.

Du har fuldstændig ret. Min udtalelsen er et citat der
oprindelig stammer fra den dyrlæge, vi stillede det
samme spørgsmål. Jeg tror alle gravhundeejere på et
tidspunkt bekymrer sig om hundens ryg.
Vores gravhund sov i arm med min kone og når hun
vendte sig i sengen ville han om på den anden side.
Hvis der ikke var plads til at han kunne hoppe op,
satte han sig og kom med sin h-iii-iii lyd indtil
hun rykkede sig.
Til sidst gjorde hun det uden at vågne....

Fra : Jimmy

Dato : 13-02-04 18:33

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote in message

> "Jimmy" skrev
>
> Du har fuldstændig ret. Min udtalelsen er et citat der
> oprindelig stammer fra den dyrlæge, vi stillede det
> samme spørgsmål.

Jeg anfægter på ingen måde validiteten af dit råd!

Det jeg mente var, at man med en vis ret kunne hævde, at det vil være
tilrådeligt at få en *læge* til at se på en hund, som er begyndt at pive og
derved vise der er noget galt end at spørge på en *nyhedsgruppe* omkring
hvad der er galt (uden samtidig at give ret meget information)

God weekend,
Jimmy