Central. Hvornår?
Fra : Mads Larsen

Dato : 23-04-01 20:10

Jeg har det sidste års tid tjekket TDC's hjemmeside og skrevet mit
telefonnummer ind i den der central tjekker for at se om der var nogle
updates omhandlende min central. Det skal lige siges jeg bor i meget lille
by med omkring 2000 indbyggere.
Nå, men jeg var så inde for en lille måned siden hvor der stadig ikke stod
noget om min central, men der stod at man i april ville kunne tjekke om
hvornår ens central ville blive opgraderet til dsl central. YEEEESSSS tænkte
jeg i formodning og jeg snart skulle have ADSL. Jeg tog så på studietur den
30 marts. lidt sur over jeg måtte vente til jeg kom hjem for at se
resultatet af udvidelsen. Da jeg kom hjem tjekkede jeg med det samme. Der
står nu at min central vil blive opgraderet den ca. 01-10-01.

Nu kommer mit spørgsmål så.

Hvis der nu står at min central vil være færdig ca. 01-10-01 hvornår kan jeg
så måske regne med at kunne få ADSL????? Jeg har jo ikke så meget tiltro til
TDC's udvidelses planer og hvorvidt de vil kunne holde dem.

Mit andet spørgsmål er så: Når min central kommer op og køre hvor lang tid
går der så ca. for de andre udbydere vil begynde at vise sig. Jeg kunne
nemlig ikke forestille mig at de andre udbydere vil skynde sig at slutte sig
på en central som højst vil kunne dække 2500 mennesker.

Jeg mangler virkelig adsl. Jeg er godt træt af at phucke rundt i mit ISDN.
Bare det at være på 24/7 er nok i sig selv. Jeg kan sagtens nøjes med en 256
forbindelse ingen problemer der, bare jeg får det flatrate dims.

Mads

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-04-01 19:53

On Mon, 23 Apr 2001 21:09:31 +0200, Mads Larsen wrote:

>Hvis der nu står at min central vil være færdig ca. 01-10-01 hvornår kan jeg
>så måske regne med at kunne få ADSL?????

Ca. deromkring, jeg vil sige inden for en månedstid skulle du kunne regne med.

>Mit andet spørgsmål er så: Når min central kommer op og køre hvor lang tid
>går der så ca. for de andre udbydere vil begynde at vise sig.

Når de sætter udstyr op på din central, eller de indgår en aftale med TDC om
at leje DSLAM porte.

>Jeg kunne nemlig ikke forestille mig at de andre udbydere vil skynde sig at
>slutte sig på en central som højst vil kunne dække 2500 mennesker.

Det har du nok ret i ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jens.

Dato : 24-04-01 14:03

TDC får godt nok travlt. Jeg har chekket TDC og oplysninger om hvornår der
er planlagt opdatering af centraler ved hjælp af mine venners telefon numre
som er spredt ud over det ganske land og TDC siden siger om alle at det
forventes 10/2001.
De har lige udskudt min central 5 måneder på trods af at jeg for næsten 3
måneder siden fik at vide den var opdateret. Så nu siger TDC 10/2001 og jeg
forventer så først at få det en gang i år 2002 !

/Jens.

Fra : mig

Dato : 16-06-01 21:31

Ifølge tdc kan du bestille 3mdr før centralen opdateres.
På det tidspunkt kan du få en dato for oprettelse.

jvm