Hjælp til datoformat
Fra : Allan Johansen

Dato : 12-02-04 23:03

Hej NG

Hvordan laves nedenstående datoformat om så det kommer til at se sådan ud:
12-02-04 22:59:53

$today = date ("l, F jS Y");

På forhånd tak!

Mvh. Allan Johansen

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 12-02-04 23:10

Allan Johansen <hesselbjerg_dk@hotmail.com> wrote:
> Hvordan laves nedenstående datoformat om så det kommer til at se
> sådan ud: 12-02-04 22:59:53

$today = date("j-m-y H:i:s");

Måske med lidt variation alt afhængig af om du vil have leading zeros eller
ej. Ellers check den udmærkede manual
(http://dk2.php.net/manual/en/function.date.php).

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Allan Johansen

Dato : 13-02-04 15:38

"Kasper Garnæs" <demos@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> $today = date("j-m-y H:i:s");
>
> Måske med lidt variation alt afhængig af om du vil have leading zeros
> [...]

Tak!
Mit spørgsmål var egentlig lidt dumt, for det er vel bare lige ud af
landevejen på den måde jeg skrev det.
Det jeg nok egentlig søgte efter og burde havde spurgt om var dette format:
fredag d. 10. Januar 2004 Kl. 15:25

For skrives følgende: $today = date("l-d-Y H:i:s");
Så kommer engelsk dag og månedformat frem og ikke som ønsket dansk.

På forhånd tak.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 13-02-04 16:44

> [...]

> For skrives følgende: $today = date("l-d-Y H:i:s");
> Så kommer engelsk dag og månedformat frem og ikke som ønsket dansk.

setlocale (LC_TIME, "da_DK");
strftime("%A d. %B %Y Kl. %H:%S");

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Allan Johansen

Dato : 14-02-04 04:16

> setlocale (LC_TIME, "da_DK");
> strftime("%A d. %B %Y Kl. %H:%S");

Hej Kasper Garnæs

Jeg bukker og takker.

Dvs. jeg så kan skrive: $today =setlocale (LC_TIME, "da_DK"); strftime("%A
d. %B %Y Kl. %T");
også herefter kalder $today senere?

Hold kæft du gør mig klog

Jeg har iøvrigt problemer med at få det javascript, du hjalp mig med til at
bruge æ,ø,å.
Det vil ikke skifte billeder, når jeg bruger æ,ø,å, hvilket det helst
skulle, da f.eks. value=blå bliver sendt videre til brug for en
orderbekræftelse.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Leonard

Dato : 14-02-04 04:47

"Allan Johansen" <hesselbjerg_dk@hotmail.com> wrote:

>Dvs. jeg så kan skrive: $today =setlocale (LC_TIME, "da_DK"); strftime("%A
>d. %B %Y Kl. %T");
>også herefter kalder $today senere?

Du vil nok hellere have $today=strftime...
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Allan Johansen

Dato : 15-02-04 01:27

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev

> Du vil nok hellere have $today=strftime...
> --

Næ, det giver mig stadig et engelsk format

$today=strftime("%A d. %B %Y Kl. %T");setlocale(LC_TIME, "da_DK");

Sunday d. February 2004 Kl. 00:47:23

Synes en overgang at det så nemt ud, men det er det sgu ikke.

So please more help.....

Mvh. Allan Johansen

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 15-02-04 01:36

Allan Johansen <hesselbjerg_dk@hotmail.com> wrote:
> Næ, det giver mig stadig et engelsk format
>
> $today=strftime("%A d. %B %Y Kl. %T");setlocale(LC_TIME, "da_DK");
>
> Sunday d. February 2004 Kl. 00:47:23

Det er fordi rækkefølgen af de to kald skal være, som jeg skrev i den første
post - selv om jeg så have glemt at gemme datoen i en variabel.

Først sættes locale't til dansk:

setlocale(LC_TIME, "da_DK");

Dernæst generes stregen:

$today=strftime("%A d. %B %Y Kl. %T");

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Allan Johansen

Dato : 15-02-04 01:47

"Kasper Garnæs" <demos@mailme.dk> skrev > Først sættes locale't til dansk:

> setlocale(LC_TIME, "da_DK");
>
> Dernæst generes stregen:
>
> $today=strftime("%A d. %B %Y Kl. %T");

Tak! Det var også hvad jeg fandt ud af, men du var bare hurtigere, hvilket
kun er godt

Sådan: setlocale(LC_TIME, "da_DK");
$today = strftime("%A d. %d. %B %Y Kl. %T");

Mvh. Allan Johansen

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 15-02-04 15:28

Allan Johansen wrote:

> Tak! Det var også hvad jeg fandt ud af, men du var bare hurtigere, hvilket
> kun er godt
>
> Sådan: setlocale(LC_TIME, "da_DK");
> $today = strftime("%A d. %d. %B %Y Kl. %T");

Bemærk desuden at navnet på 'locale' (her 'da_DK') varierer afhængig af OS og ikke altid fungerer
(Skal være installeret/understøttet i PHP) - der findes dog en I18N pakke på PEAR
(http://pear.php.net) som også kan bruges til formålet.

Mvh Tommy

Fra : Allan Johansen

Dato : 18-02-04 23:14

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og ikke altid fungerer
> (Skal være installeret/understøttet i PHP) - der findes dog en I18N pakke

Hej Tommy

Tak for informationen, men jeg tror at (LC_TIME.......) går an, for jeg skal
"bare" bruge det til at udskriv et dansk datoformat på en orderbekræftelse,
som genereres via en PHP side under eget PHP webhotel.

Mvh. Allan Johansen