Q: Kiss aktier ????
Fra : *trads*

Dato : 12-02-04 22:47

Hej
Hvor kan jeg evt finde aktie oplysninger om Elektronik Firmaet " Kiss "
( dem der laver tv-dvd-osv osv )

Henrik

Fra : Piotr

Dato : 13-02-04 10:24

> Hvor kan jeg evt finde aktie oplysninger om Elektronik Firmaet " Kiss "
> ( dem der laver tv-dvd-osv osv )

Jeg ville personligt ikke invistere i det nævnte firma. De har givet sig
selv et rimelig dårligt ry i danmark og ude i den store verden. Du kan se
følgende artikel på slashdot.org:
<http://slashdot.org/article.pl?sid=04/01/12/228247&mode=thread&tid=185&tid=
188&tid=97>

Hvor du finder aktie information kan jeg desværre ikke hjælpe med :)

Fra : Ole

Dato : 13-02-04 11:29

Piotr <none@avail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c0i55j$2tqu$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> selv et rimelig dårligt ry i danmark og ude i den store verden. Du kan se

Det er vist temlig overdrevet og ikke noget den alm. forbruger som køber
deres produkter vil gå op i og det er heller ikke sikkert at Kiss er
"skyldige" det kan lige så godt forholde sig sådan at det er Kiss kode som
er blevet brugt i M-Player, under alle omstændigheder har de ikke gjort
noget ulovligt.

Ole

Fra : Piotr

Dato : 13-02-04 15:26

> [...]
> er blevet brugt i M-Player, under alle omstændigheder har de ikke gjort

Nu er det mange nørder som køber kiss afspilleren, og det er også nørder som
vil gå op i om kiss har kopieret kode fra M-Player. Det kan dog tænkes at
"dårlig reklame" er bedre end ingen reklame, og derved giver dem et bedre
salg, jeg tvivler dog på det.

Siden Kiss softwareen blev udviklet senere end M-Player, og du har kunne
hente M-Player software ned, er det vist ingen tvivl om hvem der har lånt
kode fra hvem? Derudover er det selvfølgelig ulovligt, med mindre du ikke
mener copyright betyder noget? (men ok vi er nok off topic på dette emne:)

Dog vil jeg stadig holde fast i at det er usikkert at invistere i dem, efter
den omtale de har fået fornylig.

Fra : -+Carsten+-

Dato : 13-02-04 16:16

"Piotr" <none@avail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "dårlig reklame" er bedre end ingen reklame, og derved giver dem et bedre

Nu er de Nørder ganske få og siden de ikke kan få mange alternativer og Kiss
faktis er de bedste på marked, så skal de nok købe.
Det er som sagt ikke bevist at det ikke foholder sig omvendt, at man har
"lånt" kode fra Kiss.

> [...]
> mener copyright betyder noget? (men ok vi er nok off topic på dette emne:)

Nu er M-Player updatere op til flere gange siden Kiss kom med deres
afspiller og det er KUN en lille del af koden som MPlayer og Kiss har til
fælles, vist den del der styre teksten.

Så er det ikke ulovligt, da der er tale om oppen source, som det hele
faktisk handler om, derfor er der heller ingen copyright på!

> Dog vil jeg stadig holde fast i at det er usikkert at invistere i dem,
efter
> den omtale de har fået fornylig.

En storm i et glas vand, det er hvad det er!
Omtalen har intet at sige om at det er usikkert at invistere i kiss.

Carsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-02-04 18:17

-+Carsten+- wrote:

> Nu er de Nørder ganske få og siden de ikke kan få mange alternativer og Kiss
> faktis er de bedste på marked, så skal de nok købe.

Enig. Og selv hvis de boykotter Kiss, vil det ikke have nogen særlig
indvirkning på salgstallene.

> Det er som sagt ikke bevist at det ikke foholder sig omvendt, at man har
> "lånt" kode fra Kiss.

Sandsynligheden taler dog stærkt mod Kiss' uskyldighed.

> Så er det ikke ulovligt, da der er tale om oppen source, som det hele
> faktisk handler om, derfor er der heller ingen copyright på!

Jo, der er ophavsret på koden, også selvom det er open source. Ellers
kunne man jo heller ikke lave forskellige "klausuler", hvor man for
eksempel kræver at ændring af koden gives tilbage, eller at koden ikke
må bruges i andre programmer som så sælges for penge.

> En storm i et glas vand, det er hvad det er!
> Omtalen har intet at sige om at det er usikkert at invistere i kiss.

Investeringsmæssigt, ja. Selv hvis Kiss skulle blive pålagt at betale
for uretmæssig brug af koden, så vil det nok ikke påvirke kursen særligt
meget.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : *trads*

Dato : 14-02-04 00:00

Ja der er da kommet en samtale ud af mit indlæg - - MEN ingen svar på mit
spørgsmål ???
Henrik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-02-04 01:44

*trads* wrote:

> Ja der er da kommet en samtale ud af mit indlæg - - MEN ingen svar på mit
> spørgsmål ???

Du kan finde oplysninger om aktieselskaber og deres regnskaber hos
Erhvervs- og selskabstyrelsen, men det koster penge. Læs mere på
http://www.eogs.dk og http://www.publi-com.dk. Men er du i det hele
taget sikker på, at aktierne i selskabet er til salg? Hvis de er, kan du
muligvis få regnskabet udleveret gratis fra Kiss. Du kan finde
telefonnummeret på http://www.kiss-technology.com.

--
Mvh. Kim Ludvigsen