USB-strømskinne
Fra : Lundsteen

Dato : 12-02-04 21:48

Jeg har idag købt en usb-strømskinne! MEN det lader ikke til at jeg
kan få min computer til at slukke for strømmen på mine usb-porte når
jeg slukker for computeren

Jeg er derfor interesseret i at vide om strømmen på et pci-usbkort
bliver slukket når man slukker computeren og man derved kan klare
problemet??

På forhånd tak.

Andreas Lundsteen

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-02-04 22:13

Lundsteen (superman55@ofir.dk) skrev følgende:
> Jeg har idag købt en usb-strømskinne! MEN det lader ikke til at jeg
> kan få min computer til at slukke for strømmen på mine usb-porte når
> jeg slukker for computeren

Hvilket bundkort?

- Martin

Fra : Aksel

Dato : 12-02-04 22:20

"Lundsteen" <superman55@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er derfor interesseret i at vide om strømmen på et pci-usbkort
> bliver slukket når man slukker computeren og man derved kan klare

I brugsanvisningen til min USB strømskinne fra Fakta stod ( jeg har smidt
den væk) noget om at noglr computere har en overvågning af USB portene så de
kan startes udefra, det kan disables i BIOS.

Håber det kan hjælpe dig.

Hilsen Aksel

Fra : Thomas

Dato : 12-02-04 22:24

Jeg havde samme problem på de 2 usb porte der sidder med et kabel på
bundkortet. De 2 der sidder fast på bundkortet (dem der sidder sammen med
lan), slukkede godt nok. Du skal også slå USB-keyboard support fra i BIOS.

ThomasT

Fra : Hans Greve

Dato : 13-02-04 02:00

"Thomas" <t@vicki-thomas.dkFJERNDETTE> skrev i en meddelelse
> Jeg havde samme problem på de 2 usb porte der sidder med et kabel på
> bundkortet. De 2 der sidder fast på bundkortet (dem der sidder sammen med
> lan), slukkede godt nok. Du skal også slå USB-keyboard support fra i BIOS.

På min skulle jeg flytte en jumper på bundkortet, for at afbryde strømmen
til USB-port

mvh.
Hans

Fra : Lundsteen

Dato : 13-02-04 06:45

Jeg har prøvet alt i bios og derfor spørger jeg til løsningen med et
pci-usbkort? vil strømmen blive slukket på sådan et?? (alligevel en
god anledning til at få sig noget usb2.0!!)

Mvh
Andreas Lundsteen

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 22:18

Hey!

> [...]
>
> Jeg er derfor interesseret i at vide om strømmen på et pci-usbkort
> bliver slukket når man slukker computeren og man derved kan klare
Kan ikke hjælpe dig med dit problem sry.... Men hvor har du købt den
strømskinne henne, og hva ga du får den? Ville vildt gerne have fat i sådan
en....

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-02-04 00:36

Uheldigvis faldt Aksel Spandet over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Kan ikke hjælpe dig med dit problem sry.... Men hvor har du købt den
> strømskinne henne, og hva ga du får den? Ville vildt gerne have fat
> sådan en....

http://www.aktivisenkram.dk/tilbudsavis.php?IMG=98

Men du skal nok være hurtig!

PS der mangler i T i din afsender mail.....

Claus

Fra : Jesper

Dato : 13-02-04 09:30

> Uheldigvis faldt Aksel Spandet over tastaturet og skrev derved
> følgende:

> http://www.aktivisenkram.dk/tilbudsavis.php?IMG=98
>
> Men du skal nok være hurtig!

I Fakta har de masser af dem

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 13:27

Hey!

> I Fakta har de masser af dem
Til hvilken pris? og har du en? hvis ja virker den så ordenligt?

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-02-04 14:52

Uheldigvis faldt Aksel Spandet over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Til hvilken pris? og har du en? hvis ja virker den så ordenligt?

Jeg købte een af dem i fakta, og den fungerer fortrinligt. Jeg undre
mig også over, at jeg ikke selv har lavet een, med tanke på alt det
lort, man har kørende med strøm på...!!

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 00:21

Hey!

> Jeg købte een af dem i fakta, og den fungerer fortrinligt. Jeg undre
> mig også over, at jeg ikke selv har lavet een, med tanke på alt det
> lort, man har kørende med strøm på...!!
Var lige nede i fakta og se.... Men kom jo så lige til at se.... der er jo
ikke jord i.... )-: Det ville jeg meget gerne have med i..... Nogen der ved
om de findes med jord, og i så fald hvad prisen er?

Ellers er der evt en der kan hjælpe mig med at få lavet noget med jord i?

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-02-04 01:01

Uheldigvis faldt Aksel Spandet over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Ellers er der evt en der kan hjælpe mig med at få lavet noget med
> jord i?

Næste gang, jeg køber eletonikdimser, så laver jeg nogle stykker, hvor
der er jord ind/ud. Men de kommer til at køre på pc'ens fem eller tolv
volt...

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 01:12

Hey!

> Næste gang, jeg køber eletonikdimser, så laver jeg nogle stykker, hvor
> der er jord ind/ud. Men de kommer til at køre på pc'ens fem eller tolv
> volt...
Ok.... Du må da meget gerne lige smide et indlæg om det når du har fået det
lavet....
Mvh
Aksel Spandet

Fra : Poul Bjørn Hansen

Dato : 13-02-04 13:49

Se lige dette link:
http://www.sparel.dk/article.asp?DocumentID=337

Så der kan altså være et uløseligt problem!!!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-02-04 14:55

Uheldigvis faldt Poul Bjørn Hansen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Så der kan altså være et uløseligt problem!!!

Hvis man har en PSU med 230v udtag, så er det bare at lave en flåde
med apparatstik. Har man ikke dette (som jeg) så er det jo ret simpelt
at trække en ledning fra en fem eller tolv volt inde i computeren og
så lave en lille boks med et relæ, som afbryder 230v...

Det koster ikke mange penge mak 60,-

Claus

Fra : Linde

Dato : 13-02-04 17:58

Mærkeligt nok lykkedes det Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> at
sammensætte følgende bogstavkombination i

> [...]
> at trække en ledning fra en fem eller tolv volt inde i computeren og
> så lave en lille boks med et relæ, som afbryder 230v...

Næ og der er endda tegninger lagt frit tilgængeligt for alle
gør-det-selv´ere:

http://www.sparel.dk/PDF/StopElfesten/Produktegninger.zip

Mvh
Linde

Fra : Poul Bjørn Hansen

Dato : 13-02-04 11:59

Jeg har snart prøvet alt og er ved at opgive - men lige netop det du
beskriver med pci-kortet har jeg ikke prøvet, så der er måske håb endnu.
(Jeg vil også meget gerne høre om det lykkes)
Se følgende link, der beskriver mine forsøg og beværligheder:
http://www.eksperten.dk/spm/453773

Fra : Henning

Dato : 13-02-04 14:03

On Fri, 13 Feb 2004 11:59:00 +0100, "Poul Bjørn Hansen"
<poulbjoern@hansen.mail.dk> wrote:

>Jeg har snart prøvet alt og er ved at opgive - men lige netop det du

Har du prøvet ps2/usb-konverter?

Fra : Poul Bjørn Hansen

Dato : 13-02-04 14:24

Ja - ps2/usb-konverter er også prøvet!!!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-02-04 14:58

> [...]

> beskriver med pci-kortet har jeg ikke prøvet, så der er måske håb
> endnu. (Jeg vil også meget gerne høre om det lykkes)

Køb et usb forlængerkabel og slagt det. Sæt så den røde til den røde
og den sorte til den sorte ledning i et powerstik inde i din pc. Så
virker det...

Claus

Fra : BJ Denmark

Dato : 13-02-04 14:43

Lundsteen wrote:
> Jeg har idag købt en usb-strømskinne! MEN det lader ikke til at jeg
> kan få min computer til at slukke for strømmen på mine usb-porte når
> jeg slukker for computeren

Jeg har løst problemet på en helt anden måde...

Jeg købte ganske enkelt en 6-stik med god gammeldaws "vippe" kontakt (fås
jævntligt til ca. 20 kroner). Dernæst satte jeg i BIOS PC'en til at tænde,
når der kom strøm til strømforsyningen. Dermed slukker jeg alt _ inkl._
PC'en, når jeg vipper på den lille kontakt.

--
BJ

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 13-02-04 16:03

"BJ Denmark" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
> får nogen til at indse, at de ikke har ret.

Hej Alle
Vedr. strømspareskinne så læs lige her
http://itsvar.dk/news/news.aspx?id=29957&showsamedaysflashes=true
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-02-04 19:49

Paul Østerby Sørensen wrote:

> Vedr. strømspareskinne så læs lige her
> http://itsvar.dk/news/news.aspx?id=29957&showsamedaysflashes=true

Ahh, thanks
De tre jeg har investeret i fra Fakta har separat udtag for data og el
Jeg skal liige nærlæse artiklen fra comon, jeg synes ikke problemet var så
præcist beskrevet der

- Peter

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-02-04 22:56

Peter Lykkegaard wrote:
> Ahh, thanks
> De tre jeg har investeret i fra Fakta har separat udtag for data og el
> Jeg skal liige nærlæse artiklen fra comon, jeg synes ikke problemet
> var så præcist beskrevet der

Faktisk skriver El sparerådet det samme på deres side.

mvh
Henning