Mere præcis type end TDateTime?
Fra : Steen Zeeberg Dyrmos~

Dato : 27-01-01 18:20

Dette er et spørgsmål henvendt til både Delphi og CBuilder.

Typen TDateTime arbejder kun med en præcicion på 1/18 sek, hvilket er for lidt
for mig, jeg vil gerne arbejde med præcisioner omkring 1/1000 sek. Hvilke typer
/ metoder er der til rådighed i Delphi / CBuilder ?

Mvh,
Steen Zeeberg Dyrmose
Kolding

Fra : Mogens Hansen

Dato : 27-01-01 18:20

"Steen Zeeberg Dyrmose" <szd@mail1.StofaNet.dk> wrote in message
> [...]
typer
> / metoder er der til rådighed i Delphi / CBuilder ?

Windows API:
DWORD GetTickCount(VOID)
kan måske bruges

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 27-01-01 18:20

Just as I expected, "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> came up
with this:

> DWORD GetTickCount(VOID)
>kan måske bruges

....men kun hvis man skal bruge *forskellen* på to tidspunkter!
GetTickCount() returnerer jo antallet af milisekunder siden Windows
startede. Lidt mystisk, synes jeg.

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://xoasis.com/~niller/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : Jesper Hansen

Dato : 27-01-01 18:20

Hvad med TTimeStamp

type
TTimeStamp = record
Time: Integer; { Number of milliseconds since midnight }
Date: Integer; { One plus number of days since 1/1/0001 }
end;

Steen Zeeberg Dyrmose <szd@mail1.StofaNet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A1FAF4C.D0AFF802@mail1.StofaNet.dk...