Finde ud af hvilken side den kom fra?
Fra : Kasper Christensen

Dato : 12-02-04 21:06

Er der en kommando i ASP, hvor man kan få den til at tjekke hvilken side den
kommer fra. Altså hvilken side den var på før den kom til den nuværende side

Kasper Christensen

Fra : Torben Brandt

Dato : 12-02-04 21:24

Kasper Christensen skrev:
> Er der en kommando i ASP, hvor man kan få den til at tjekke hvilken side den
> kommer fra. Altså hvilken side den var på før den kom til den nuværende side

Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")

Bemærk dog at den ikke altid medsendes af browseren, at den kan fjernes
af firewall'en og at den i nogle tilfælde kan manipuleres af brugeren.
Så byg ikke dit system op på den information, men til log-føring kan den
være interessant nok.

/Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-02-04 21:24

Kasper Christensen skrev:

> Er der en kommando i ASP, hvor man kan få den til at tjekke
> hvilken side den kommer fra. Altså hvilken side den var på før
> den kom til den nuværende side

Du kan bruge HTTP_REFERER (Request.ServerVariables("HTTP_REFERER"))
til at se hvilken side en bruger kommer fra - men kun hvis brugeren
har klikket på et link eller submittet en form der åbner den
nuværende side. Hvis jeg først taster "www.foo.dk" og derefter
"www.bar.dk" i browseren, kan man ikke med asp på www.bar.dk se
hvilken side jeg var på før.

HTTP_REFERER er dog ikke altid tilgængelig - nogle browsere og
firewalls blokerer for dem, andre sender en falsk referer. Men de
fleste brugere vil så vidt jeg ved sende en korrekt referer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 12-02-04 21:35

> [...]
> firewalls blokerer for dem, andre sender en falsk referer. Men de
> fleste brugere vil så vidt jeg ved sende en korrekt referer.

Tak for det. Men er det muligt ikke at få hele stien f.eks.
http://osv/osv/osv.asp men kun osv.asp?

Mvh

Kasper

Fra : Torben Brandt

Dato : 12-02-04 22:33

Kasper Christensen skrev:
> Tak for det. Men er det muligt ikke at få hele stien f.eks.
> http://osv/osv/osv.asp men kun osv.asp?

Du kan selv fjerne det overflødige. F.eks. med:
url = "http://osv/osv/osv.asp"
urlkort = Mid(url, InStrRev(url, "/") + 1)

/Torben

Fra : Kasper Christensen

Dato : 15-02-04 00:26

"> Du kan selv fjerne det overflødige. F.eks. med:
> url = "http://osv/osv/osv.asp"
> urlkort = Mid(url, InStrRev(url, "/") + 1)

Tak det var lige det.

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-02-04 22:32

Kasper Christensen skrev:

> Tak for det. Men er det muligt ikke at få hele stien f.eks.
> http://osv/osv/osv.asp men kun osv.asp?

Ikke direkte, men du kan bruge strengfunktioner til det. Jeg har
ikke lige et fungerende eksempel, men prøv at lege med instr,
instrRev, len, mid og right.

--
Jens Gyldenkærne Clausen